Fotografie: Faraónka v civilu
Autor: Jan Fikáček | |
Kategorie: portrét
Vloženo: 20:43:35 06.05.2009
- Technická data:
- Ať se zase mají někteří do čeho strefovat. :-)
- Poznámky a vzkazy:
- Prodejní info:
- Mé tři, podle vás nej, z neznámých míst Paříže:
http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=339511&ord=2&kat=0&aut=1435http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=342247&ord=2&kat=0&aut=1435http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=342405&ord=2&kat=0&aut=1435 - Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Jiří Březina | 15:33:13 11.05.2009 | |
JF: pro mě je důležitější, jak to myslíš, než jaks to napsal (taky se mi to občas rozjede), takže omluva se přijímá a už bych se k tomu nevracel
Jan Fikáček | 13:14:14 11.05.2009 | |
2 Březina: Já jsem nebyl iniciátor téhle diskuse. Když ale ne nerozumíš jemným formám, člověk to musí říci barvitěji. Ale omlouvám se z to. Nenapadlo mě ale, jak jinak ve zkratce popsat situaci, kdy je nějaká pravda pro kritika důležitější než osobní svoboda autora. Je to opravdu takový "náboženský" styl, řečeno jemněji.
Omlouvám se Ti, ale já se holt nezměním a furt nebudu respektovat věci, svaté pro jiné, když nejsou v mém náboženství. Vím, že je to se mnou někdy těžké. :-)
Omlouvám se Ti, ale já se holt nezměním a furt nebudu respektovat věci, svaté pro jiné, když nejsou v mém náboženství. Vím, že je to se mnou někdy těžké. :-)
Jiří Březina | 09:58:21 11.05.2009 | |
Věci vkusu jsou subjektivní a jakýkoli směr tvorby nelze nikomu zazlívat. Hloupou reakci na kritiku ale ano, zvlášť když jde do tak neomaleně osobní roviny (komunista je opravdu hutná nadávka).
Jan Fikáček | 20:29:31 10.05.2009 | |
Já jsem pochopil, že nebudu dělat fotky, jaké chceš Ty, ale je mi to jaksi fuk. :-) Jen ty se s tím nechceš smířit, ale to je tvůj problém a to mě nezajímá.
Nepochopil si, že já ti ten tvůj svět přeju, a občas ho oceňuju. Ty jsi ale nerudný, když někdo dělá věci jinak, než ty si přeješ.
Když budeš komentovat moje fotky, a to libovolně negativně, nebudu nijak reagovat. Když sem budeš vyvážet svou dost obstarožní ideologii, tak souhlasit nebudu.
Máš to marný, mě neovlivníš. Mám právo na svůj názor a styl, i kdyby byl nejhorší na světě. :-) Prostě v mé osobní tvorbě máš nulové kompetence. A vůbec nejseš schopnej pochopit, co ti píšu.
Jestli si ty mé výrazy bereš osobně, tak se omlouvám. Já jsem ale zvyklý formulovat barvitě. Žádné vulgarity tam snad nebyly. :-)
A omlouvám se, že na spoustu věcí z textu níže nereaguju. Já nto nedočet. Mám to za ztrátu času. Ne že by to bylo blbý, ale nenašel jsem tam žádnou myšlenku, kterou bych od tebe neslyšel už snad 100x.
Nepochopil si, že já ti ten tvůj svět přeju, a občas ho oceňuju. Ty jsi ale nerudný, když někdo dělá věci jinak, než ty si přeješ.
Když budeš komentovat moje fotky, a to libovolně negativně, nebudu nijak reagovat. Když sem budeš vyvážet svou dost obstarožní ideologii, tak souhlasit nebudu.
Máš to marný, mě neovlivníš. Mám právo na svůj názor a styl, i kdyby byl nejhorší na světě. :-) Prostě v mé osobní tvorbě máš nulové kompetence. A vůbec nejseš schopnej pochopit, co ti píšu.
Jestli si ty mé výrazy bereš osobně, tak se omlouvám. Já jsem ale zvyklý formulovat barvitě. Žádné vulgarity tam snad nebyly. :-)
A omlouvám se, že na spoustu věcí z textu níže nereaguju. Já nto nedočet. Mám to za ztrátu času. Ne že by to bylo blbý, ale nenašel jsem tam žádnou myšlenku, kterou bych od tebe neslyšel už snad 100x.
Jiří Březina | 17:01:24 10.05.2009 | |
Aha. Můj komentář byl myšlen pozitivně, jako návodný, ale zdá se, tvůj nos už je ve výši, kdy se nic kromě chvály brát nedá. Ok, ale namísto argumentace či odmítnutí hned přechod k hanlivým osobním charakteristikám?
Je znovu zábavné, jak nehorázně přeceňuješ změřený počet operací za vteřinu. Bohužel se jím nedají zalepit ani díry ve vzdělání, zvlášť ne díry velikosti Grand Canyonu, ani estetický cit, ani smysl pro míru a kontext. Dokonce se zdá, že ve smyslu estetické zabedněnosti to kastovní povědomí působí spíš konzervačně.
Přesto/proto vzývání tupých mechanických postupů, které tu předvádíš aplikované s minimálním respektem k objektu, jeho prostředí, jeho vztahu k širšímu okolí a době, to úsilí je směšné, s fotografií jako zachycením světa a jakkoli zobecnitelným svědectvím nemá nic společného a každá rozmazaná středovka štěněte na zahradě má větší cenu. Hra na efekt je stravitelná jen ve jménu subtilnějších ale hlubších zážitků, tažených v závěsu ve druhém a třetím plánu, jinak je to laciná pomíjivá veteš.
Člověk by řekl, že když jsi na tolik podnětů, cest a dovedností rezignoval ve jménu povrchní sw úpravnické techniky, budeš ji aspoň ovládat. Ale běda, není tomu tak. Zavrtal ses jen a výhradně do hračičkování s pár parametry svých bizarních nástrojů na absurdno a ve všem ostatním diletantsky plaveš, aniž by sis udržel vědomí cíle, který by měl aspoň hodnotu stráveného času. Nechápeš základní zákonitosti vnímání, banální tonalita ti utíká a čím blíž uhneš k "normální" fotce, tím více se ozřejmuje, že král je nahý. Jediné, co ti jde, je estetická parazitace na cizích výtvarně dominantních artefaktech jako jsou plakáty a aranžované výlohy, které, když už je bereš za hlavní objekt vlastní autorské tvorby v uvozovkách, bys měl aspoň minimálně držet v kontextu pojetí původního autora, abys symbolicky splatil to, že se vezeš na jeho zádech. Ano, i zde u této fotky.
I když to nebylo hlavním účelem, nic moc mi nevadí, jestli tě tohle psaní trochu nadzvedne. Tvé špinavé osobní podpásovky mi nakonec rozvazují ruce k daleko efektnějším formulacím, než které jsem si dovolil. Ale tím taky končím, srovnávat moje focení s tvým patláním, na to fakt nemám.
Je znovu zábavné, jak nehorázně přeceňuješ změřený počet operací za vteřinu. Bohužel se jím nedají zalepit ani díry ve vzdělání, zvlášť ne díry velikosti Grand Canyonu, ani estetický cit, ani smysl pro míru a kontext. Dokonce se zdá, že ve smyslu estetické zabedněnosti to kastovní povědomí působí spíš konzervačně.
Přesto/proto vzývání tupých mechanických postupů, které tu předvádíš aplikované s minimálním respektem k objektu, jeho prostředí, jeho vztahu k širšímu okolí a době, to úsilí je směšné, s fotografií jako zachycením světa a jakkoli zobecnitelným svědectvím nemá nic společného a každá rozmazaná středovka štěněte na zahradě má větší cenu. Hra na efekt je stravitelná jen ve jménu subtilnějších ale hlubších zážitků, tažených v závěsu ve druhém a třetím plánu, jinak je to laciná pomíjivá veteš.
Člověk by řekl, že když jsi na tolik podnětů, cest a dovedností rezignoval ve jménu povrchní sw úpravnické techniky, budeš ji aspoň ovládat. Ale běda, není tomu tak. Zavrtal ses jen a výhradně do hračičkování s pár parametry svých bizarních nástrojů na absurdno a ve všem ostatním diletantsky plaveš, aniž by sis udržel vědomí cíle, který by měl aspoň hodnotu stráveného času. Nechápeš základní zákonitosti vnímání, banální tonalita ti utíká a čím blíž uhneš k "normální" fotce, tím více se ozřejmuje, že král je nahý. Jediné, co ti jde, je estetická parazitace na cizích výtvarně dominantních artefaktech jako jsou plakáty a aranžované výlohy, které, když už je bereš za hlavní objekt vlastní autorské tvorby v uvozovkách, bys měl aspoň minimálně držet v kontextu pojetí původního autora, abys symbolicky splatil to, že se vezeš na jeho zádech. Ano, i zde u této fotky.
I když to nebylo hlavním účelem, nic moc mi nevadí, jestli tě tohle psaní trochu nadzvedne. Tvé špinavé osobní podpásovky mi nakonec rozvazují ruce k daleko efektnějším formulacím, než které jsem si dovolil. Ale tím taky končím, srovnávat moje focení s tvým patláním, na to fakt nemám.
Jan Fikáček | 11:25:33 07.05.2009 | |
2 Březina at 22:10:38 06.05.2009: Vlastně to je pochvala (relativní), ale i tady jsi obrátil příčinu a důsledek, což je zřejmě důsledek Tvého nepochopení estetického vnímání jiných. HDR mě nezkazila, ale tam jsem se našel, protože mám holt oči takový. Tvůj style fotek není pro mě svatým grálem jako pro Tebe, ale spíš poněkud nudou. Tuším, že takhle bych tuto fotku udělal i nebýt mých HDR hrátek. :-)
Jan Fikáček | 11:05:29 07.05.2009 | |
2 Březina: Nevím, jestli je to přesné. :-) Vliv testů je celkem malý, protože já byl stejnej, i před testy. Mé sebevědomí jest takové, že si dovedu připustit, že ze mně nikdy špičkový fotograf nebude a beru to v klidu, a to je tak správná dávka sebevědomí, ne? :-)
Ale někdy mě lehce irituje Tvé popichování fotografa-teoretika. :-) Podel mýho tak jako Ty fotím určitě, a fotí tak spousta lidí tady. Nevykládám však ostatním svá jediná moudra, jak se to má dělat. Vyjádřím to barvitě, tak to neber osobně: Ty jsi takový fotograf-věřící nebo fotograf-komunista. Máš svoje fotonábožentsví, které je omezené na určitý druh fotky (jeden z mnoha), a to je správně a ostatní je špatně, tedy dle Tebe. Já tomuhle stylu říkám vycmrndlá fotografie, ale občas v ní něco vidím, i když se můj emoční zážitek z ní nedá srovnat s některými výraznějšími a přesto ještě elegantně-estetickými styly.
Máš ten pocit, že to, co Ty máš v očích, je ta pravá fotografie a jdeš své náboženství neústupně rozšiřovat. Někdy moc hezky, jako ten Tvůj poslední článek, který klidně podepíšu, ale někdy jsi trochu jak svědek Jehovův.
Ale na druhé straně musíš šířit svou pravdu i na místech, kde to nemá žádnou odezvu. Ono je to tím, že zřejmě máš dost úzké estetické vnímání, nechápeš moc jiné styly a prosazování Tvé "pravdy" bereš jako snad jediné kritérium, takže je Ti fuk, že v některých případech je to sisyfovská práce, protože jen nepochopíš, že má někdo jiný oči.
Mám ten pocit, který mi možná vymluvíš, že Ty bys měl ubrat z fotografického sebevědomí, a necpat Tvůj osobní názor za pravdu všem ostatním, i když ho nechtěj a říkaj Ti to. Ty přeháníš své zapálení pro věc, které vlastně není zapálení pro věc, ale osobní potřeba se něčeho pevného držet, n-est ce pas? Já tuhle berličku asi potřebuju o něco míň. :-)
Trochu mi připomínáš mojí tchýni. :-) Můžu Ti říkat foto-tchýně? :-)))
Ale někdy mě lehce irituje Tvé popichování fotografa-teoretika. :-) Podel mýho tak jako Ty fotím určitě, a fotí tak spousta lidí tady. Nevykládám však ostatním svá jediná moudra, jak se to má dělat. Vyjádřím to barvitě, tak to neber osobně: Ty jsi takový fotograf-věřící nebo fotograf-komunista. Máš svoje fotonábožentsví, které je omezené na určitý druh fotky (jeden z mnoha), a to je správně a ostatní je špatně, tedy dle Tebe. Já tomuhle stylu říkám vycmrndlá fotografie, ale občas v ní něco vidím, i když se můj emoční zážitek z ní nedá srovnat s některými výraznějšími a přesto ještě elegantně-estetickými styly.
Máš ten pocit, že to, co Ty máš v očích, je ta pravá fotografie a jdeš své náboženství neústupně rozšiřovat. Někdy moc hezky, jako ten Tvůj poslední článek, který klidně podepíšu, ale někdy jsi trochu jak svědek Jehovův.
Ale na druhé straně musíš šířit svou pravdu i na místech, kde to nemá žádnou odezvu. Ono je to tím, že zřejmě máš dost úzké estetické vnímání, nechápeš moc jiné styly a prosazování Tvé "pravdy" bereš jako snad jediné kritérium, takže je Ti fuk, že v některých případech je to sisyfovská práce, protože jen nepochopíš, že má někdo jiný oči.
Mám ten pocit, který mi možná vymluvíš, že Ty bys měl ubrat z fotografického sebevědomí, a necpat Tvůj osobní názor za pravdu všem ostatním, i když ho nechtěj a říkaj Ti to. Ty přeháníš své zapálení pro věc, které vlastně není zapálení pro věc, ale osobní potřeba se něčeho pevného držet, n-est ce pas? Já tuhle berličku asi potřebuju o něco míň. :-)
Trochu mi připomínáš mojí tchýni. :-) Můžu Ti říkat foto-tchýně? :-)))
Jiří Březina | 09:33:41 07.05.2009 | |
JF: tak zase máš velkou výhodu, v žádném případě tě nesvazuje nedostatek sebevědomí a pochybností, které tak často týraly ty předchůdce, včetně největších tvůrců. V tom je vliv mensa testů nesporný :)
Jan Fikáček | 22:30:30 06.05.2009 | |
fotka není můj oltář a náboženství a necítím se být vázán stylem, který vytvořili předchůdci kdysi dávno :-)