- Technická data:
- Canon 400D
Tokina 12-24/4
- Poznámky a vzkazy:
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Pavel Záhorec | 13:47:03 24.04.2009 | |
To co udělal Jirka už vůbec nemůže být pravda. Ale pravdu má v tom, že je třeba si pohrát s celým histogramen. Když žu nám jpg umožní pouhých 255 na barvu, tak se toho musí využít. V těch tmavých barvách máš rezervu obrovskou. Navíc jsi to podtrhnul černým rámečkem, aby bylo srovnání. Barevně jseš v reálu (IMHO).
Jiří Březina | 08:53:13 22.04.2009 | |
No vidíš, děláš barvy až doma, ale jsi ochotný na ně přísahat. Dává to smysl? :))
Mimochodem, ten kontrast tomu chybí, ať máš barvy jakékoli.
Mimochodem, ten kontrast tomu chybí, ať máš barvy jakékoli.
Pavel Taclík | 08:49:28 22.04.2009 | |
fotím do RAWu, manuálně nastavená teplota osvětlení až doma, momentálně jsem na jiném PC, nepamatuju si hodnotu. Je-li slunce tak + 1st., obvykle již má sníh nějaký barevný nádech, ktarý celkem spolehlivě vnímá i lidské oko, netvrdím, že to vypadalo přesně tak, jak je to zde, shoda je ale dost velká
Jiří Březina | 08:33:33 22.04.2009 | |
PT: fyzikálně tomu rozumím, ale vjemově ne. Lidský zrak není měřicí přístroj. Pokud jsi na místě pozoruješ to naživo, oči si zavedou korekci a vnímáš i večer sníh jako bílý, ne? Stejně jako vnímáš bílý papír jako bílý pod žárovkou, venku i pod zářivkou. Jsou případy, které snesou výjimku, třeba když je na fotce i ten zdroj a barevný posun má logický důvod. Ale tady mi to zdůvodněné nepřipadá. Navíc hlavní vliv má tak jako tak nastavení bílé ve foťáku a to bych byl zvědav, cos tam tenkrát měl :).
Pavel Taclík | 08:15:59 22.04.2009 | |
Ahoj Jiří,
psal jsem to již poněkolikáté a nejsem sám. Barva sněhu je dána tím, jaké vlnění se od sněhu odrazí; absentuje-li již ve zdrojovém osvětlení učitý barevný kanál, nemůže se ani odrazit. Nemusí se líbit moje provedení fotek každému, nemám patent na dokonalost, ale v tomto případě si barevnost snímku obhajuju. Směr, kterým vedou Tvoje úpravy vytváří dojem, jako by byla fotka pořízena ve dne za normálního světla, to se mi nelíbí. Pravdou je, že před tiskem na jednom konkrétním stroji musím u svých fotografií kontrast přidat a zesvětlit. Naštěstí je tam šikovný personál, takže se o to postará
psal jsem to již poněkolikáté a nejsem sám. Barva sněhu je dána tím, jaké vlnění se od sněhu odrazí; absentuje-li již ve zdrojovém osvětlení učitý barevný kanál, nemůže se ani odrazit. Nemusí se líbit moje provedení fotek každému, nemám patent na dokonalost, ale v tomto případě si barevnost snímku obhajuju. Směr, kterým vedou Tvoje úpravy vytváří dojem, jako by byla fotka pořízena ve dne za normálního světla, to se mi nelíbí. Pravdou je, že před tiskem na jednom konkrétním stroji musím u svých fotografií kontrast přidat a zesvětlit. Naštěstí je tam šikovný personál, takže se o to postará
Jiří Březina | 07:37:04 22.04.2009 | |
Všichni ti to chválí, tak budu muset asi k očnímu, podle mě je to úplně nepoužitelná fotka na vyhození. Třeba proč je tak hrozně nekontrastní ä proč sníh připomíná bahno?
Je to evidentně těžce podexponované ve stínech, expoziční varianty v takhle těžkém světle asi neděláš, na co, že? Takže zachránit to nejde, ale aspoň náznak, podle mě by to lépe vypadalo nějak takhle http://unipex.cz/jb/2/hb-1.jpg
Je to evidentně těžce podexponované ve stínech, expoziční varianty v takhle těžkém světle asi neděláš, na co, že? Takže zachránit to nejde, ale aspoň náznak, podle mě by to lépe vypadalo nějak takhle http://unipex.cz/jb/2/hb-1.jpg