Fotografie: Ráno na jednom náměstíčku v Paříži
Autor: Jan Fikáček | |
Kategorie: experiment
Vloženo: 20:19:23 08.04.2008
- Technická data:
- http://www.megapixel.cz/nikon-d200, http://www.megapixel.cz/nikon-18-200-mm-f3-5-5-6g-if-ed-dx-vr, http://www.megapixel.cz/sigma-10-20-4-5-6-ex-dc-hsm-jen-pro-sigma-canon-nikon, http://www.megapixel.cz/sandisk-4gb-cf-ultra-ii, http://www.megapixel.cz/sandisk-8gb-cf-extreme-iii, http://www.megapixel.cz/nikon-blesk-sb-800, studiové blesky Hensel Monolight 1200W
- Poznámky a vzkazy:
- Prodejní info:
- Mé tři, podle vás nej, z roku 2008:
http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=327906&ord=1&kat=0&aut=1435http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=330682&ord=1&kat=0&aut=1435http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=327359&ord=1&kat=0&aut=1435 - Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Jan Fikáček | 14:40:39 09.04.2008 | |
2 Hořice: Já myslím, že "školácké handrkování" pomalu opouštíme. A nemyslím si, že by ve věci hrála přílišnou roli moje ješitnost. Ta může vyplynout na povrch jen v podobných diskusích, jako obranná reakce na to, že někdo si přeje, abych dělal jiné fotky.
Podstata ale je spíše v tom, že jsem a) línej b) jsem amatér, který focení nevěnuje až takovou pozornost a nepřikládá až takovou důležitost - mám těch věcí, co dělám souběžně víc - např. jsou to přednášky pro veřejnost (viz. www.fikacek.cz) nebo kolo (omylem jsem zabrousil i do profipelotonu, z čehož vyplývá, že tomu furt věnuju dost času - další obsese). Nemám taky ambice se s fotkou někam dostat, jen když něco objevím, co mě v tom oboru baví, tak se tomu víc chvíli věnuju. Prostě to beru easy a bez pocitu povinnosti dělat "správné" nebo "dobré" fotky.
Věc není ani v nedostupnosti techniky. Prakticky si koupím cokoliv, co mě dostatečně zaujme. Je to fakt jen můj vkus a zájem, co mě "omezuje".
Ukaž mi něco, co mě zaujme tak, jako před 4 roky HDR a určitě se na to vrhnu. Zatím jsem spíš trochu znuděnej možnostmi, které vidím (což může být i chyba mejch očí). :-)
Podstata ale je spíše v tom, že jsem a) línej b) jsem amatér, který focení nevěnuje až takovou pozornost a nepřikládá až takovou důležitost - mám těch věcí, co dělám souběžně víc - např. jsou to přednášky pro veřejnost (viz. www.fikacek.cz) nebo kolo (omylem jsem zabrousil i do profipelotonu, z čehož vyplývá, že tomu furt věnuju dost času - další obsese). Nemám taky ambice se s fotkou někam dostat, jen když něco objevím, co mě v tom oboru baví, tak se tomu víc chvíli věnuju. Prostě to beru easy a bez pocitu povinnosti dělat "správné" nebo "dobré" fotky.
Věc není ani v nedostupnosti techniky. Prakticky si koupím cokoliv, co mě dostatečně zaujme. Je to fakt jen můj vkus a zájem, co mě "omezuje".
Ukaž mi něco, co mě zaujme tak, jako před 4 roky HDR a určitě se na to vrhnu. Zatím jsem spíš trochu znuděnej možnostmi, které vidím (což může být i chyba mejch očí). :-)
Petr Hořice | 14:23:14 09.04.2008 | |
Tak to uz se muzeme pustit do takoveho toho skolackeho handrkovani, do ktereho jme stejne asi spadli. Z toho co jsi napsal citim, ze to tak chces proto, ze pracujes s tim co mas a z takove te prirozene jesitnosti - kterou zdarile vladneme temer vsichni - v kombinaci s nedostupnosti jine techniky delas z nouze ctnost. Samozrejme ze kdyz neco nafotis, tak se ti to libi tak jak to je. O tom ale nemluvim. Ani nepouzivam slova "vsechno, vzdycky, nebo kazdy". ;) Proto jsem ti hned ve druhem prispevku mirne odlehcene zaverem psal, ze ti nechci nic lajnovat (rozkazovat), nebo te smerovat at fotis podle mych kecu. Proste ti jen rikam k fotce svoje. Zapomenout to samozrejme muzes hned, jako tchyni na nadrazi. O tom zadna.
Jan Fikáček | 14:04:40 09.04.2008 | |
2 Hořice: Ale mě fakt to "všechno rovně" zatím nijak zvlášť nebere. Kdyby jo, tak mě ty prachy nezastaví. :-)
Jan Fikáček | 11:06:24 09.04.2008 | |
2 Hořice: Tuhle fotku sem nedávám jako šperk. Jsem jen amatér, který si hraje, a nemám pořád tendenci hledat něco originálního nebo ten pravý záběr jaksi úmyslně. Jen dělám, co mě baví a občas se mi možná nějaká fotka opravdu povede, jindy jsem zase třeba dlouho ve stereotypu. A co?
Já nejsem "zedník", abych "používal vodováhu". A nemyslím si, že pravidlo, aby perspektiva byla "rovná" je nutné vždy dodržovat. Vůbec mě často nechává chladným to, co by se mělo, taky proto, že to cítím jako omezování toho, co chci dělat. Neboli bere mě teď docela ta širokáčem deformovaná perspektiva. Shift objektiv je negace tohohle směru - možná přijde na řadu až se nabažím, nevím. Stejně si ho nemůžu půjčit tady v BXL a kupovat ho moc nemíním. Jednak není dost široký, jednak s foťák tak úplně nespolupracuje anvíc je dost drahej.
A názory jiných si rád vyslechnu, když ale s nimi nesouhlasím, tak na ně prostě obratem zapomenu, jako teď na ten Tvůj. To je příklad té perspektivy. Je mi fuk, co bych "měl", dělám, jak se mi to líbí.
A vůbec to nechápu jako svou invenci, prostě to jen dělám dle sebe. Možná špatně, možná neinvečně, ale tak aby se mi to líbilo. Ostatně i nálepky "špatně", "invenčně" mě celkem nezajímaj. Zajímá mě, jestli se mi to líbí, to je tak celý.
Já nejsem "zedník", abych "používal vodováhu". A nemyslím si, že pravidlo, aby perspektiva byla "rovná" je nutné vždy dodržovat. Vůbec mě často nechává chladným to, co by se mělo, taky proto, že to cítím jako omezování toho, co chci dělat. Neboli bere mě teď docela ta širokáčem deformovaná perspektiva. Shift objektiv je negace tohohle směru - možná přijde na řadu až se nabažím, nevím. Stejně si ho nemůžu půjčit tady v BXL a kupovat ho moc nemíním. Jednak není dost široký, jednak s foťák tak úplně nespolupracuje anvíc je dost drahej.
A názory jiných si rád vyslechnu, když ale s nimi nesouhlasím, tak na ně prostě obratem zapomenu, jako teď na ten Tvůj. To je příklad té perspektivy. Je mi fuk, co bych "měl", dělám, jak se mi to líbí.
A vůbec to nechápu jako svou invenci, prostě to jen dělám dle sebe. Možná špatně, možná neinvečně, ale tak aby se mi to líbilo. Ostatně i nálepky "špatně", "invenčně" mě celkem nezajímaj. Zajímá mě, jestli se mi to líbí, to je tak celý.
Petr Hořice | 00:11:54 09.04.2008 | |
Hoznza: Ja chapu ze jsi svepravny a davas sem tu fotku coby svuj sperk. Ja se te ale neptam na tvuj nazor. Presentuju ten svuj. Takze to neni o tom, jestli ti chci, nebo mam v umyslu neco dovolovat. Delej si co chces. Ja se ti jen snazim rici, ze kazdej zednik pouziva ke stavbe baraku vodovahu. I ten kreativni, kterej udela Kaplickeho Chobotnici ji bude pouzivat. Tzn. jestli svoje fotky architektury povazujes za invencni diky prolinani nekolika vrstev, budiz, tvoje vec. Pokud ale vidis invenci i v perspektive a liniich, ktere silne omezuji klasicke objektivy a ohniska, se kterymi svadis marny az absurdni boj (samozrejme je to vsechno schvalne a presne tak, jak jsi chtel), bojujes s vetrnymi mlyny (v pravem slova smyslu).
Jan Fikáček | 23:42:38 08.04.2008 | |
2 Hořice: Jestli dovolíš, mám jiný názor. A budu se i nadále řídit tím, co chci já a ne tím, co chceš Ty. :-)
Lukáš Kuběnka | 22:12:09 08.04.2008 | |
dojem je, ze to je krive:)
kdyz se popdivam na fototechniku, vybaveni a na to, co z toho vylezlo za fotku, zda se mi neprimerena vybave a nemohu si pomoci, ale je to porad jen obycejna fotka s barevnym nadechem
kdyz se popdivam na fototechniku, vybaveni a na to, co z toho vylezlo za fotku, zda se mi neprimerena vybave a nemohu si pomoci, ale je to porad jen obycejna fotka s barevnym nadechem
Petr Hořice | 21:53:25 08.04.2008 | |
Zredena obsese? Ty vole neni to nejaka diagnoza? :))
Jako i kdyz ta fotka Dasy 2x nepovedla, furt ne to dalo posuzovat jako fotka. Todle je proste jako kdyz vezmes naprosto banalni fotku a prozenes to nejakym filtrem, nebo nebo posloupnosti vrstev a filtru a vypadne vzdy naprosto identickej produkt. Ja chapu ze se s tim delas treba i celekm dlouho vynalozena prace by si mela zaslouzit uznani, ale snazim se ti jen vysvetlit svuj pohled. Ty sendvicovy fotky jsou jak cinskej zajezd na Aljasce. Vsechno stejny s rozdilem uhlu pohledu. Kdyz uz chces nejak obstojne fotit architekturu, tak si aspon kup shiftovaci objektiv. Neni to rozkaz... ale zkus si ho aspon pujcit a uvidis.
Jako i kdyz ta fotka Dasy 2x nepovedla, furt ne to dalo posuzovat jako fotka. Todle je proste jako kdyz vezmes naprosto banalni fotku a prozenes to nejakym filtrem, nebo nebo posloupnosti vrstev a filtru a vypadne vzdy naprosto identickej produkt. Ja chapu ze se s tim delas treba i celekm dlouho vynalozena prace by si mela zaslouzit uznani, ale snazim se ti jen vysvetlit svuj pohled. Ty sendvicovy fotky jsou jak cinskej zajezd na Aljasce. Vsechno stejny s rozdilem uhlu pohledu. Kdyz uz chces nejak obstojne fotit architekturu, tak si aspon kup shiftovaci objektiv. Neni to rozkaz... ale zkus si ho aspon pujcit a uvidis.
Jan Fikáček | 20:47:24 08.04.2008 | |
No, když nebude Rusek vydává své osobní estetické názory za objektivní soudy, tak já neřeknu ani popel, když "jen" napíše, že to mám hnusný. :-) Ale tyhlety rádoby umělecký pindy fakt nesnáším.
Jan Fikáček | 20:41:50 08.04.2008 | |
2 Rusek: Jo, je jasné kdo je kdo. Někdo dělá určitý styl furt dokola a někdo třeba zase opruzuje furt stejnými kecy. :-)
Jan Fikáček | 20:40:14 08.04.2008 | |
Škoda, Rusek, že nemůžeš definovat, co je kýč a co ne. A tak Ti nezbývá než plácat, viď. A z mýho pohledu jsou motýlci a kytičky celkem klišé jak vyšité, že?! Nebo to vidíš jinak? :-)
Ivan Rusek | 20:37:26 08.04.2008 | |
Koukám, že tu máš slušnej seznam milovníků kýče - díky - aspoň je jasné kdo je kdo :-)
Jan Fikáček | 20:25:53 08.04.2008 | |
2 Hořice: Na baby taky dojde, ale ta moje obsese furt trvá. Jen bude zředěná těma babama. :-)