- Technická data:
- http://www.megapixel.cz/nikon-d200, http://www.megapixel.cz/nikon-18-200-mm-f3-5-5-6g-if-ed-dx-vr, http://www.megapixel.cz/sandisk-4gb-cf-ultra-ii
- Poznámky a vzkazy:
- Dneska bych chtěl zveřejnit celou výstavu - viz: http://www.fikacek.cz/1164062548-fotovystava-trochu-jiny-brusel.html. Tahle fotka je titulka pro dotyčnou výstavu (a tady už byla). Možná znáte Brusel turistický nebo Brusel budov EU, ale což takhle poněkud jiný Brusel. Foťák většinou Nikon 5700, někdy Nikon D200.
- Prodejní info:
- 3 z mých nejvíce bodovaných fotek:
http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=179499&ord=2&kat=0&aut=1435 http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=77593&ord=2&kat=0&aut=1435http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=202356&ord=2&kat=0&aut=1435 - Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Jan Fikáček | 21:10:37 02.03.2007 | |
2 Andy: Einsteina mám prostě rád, toť vše. Hele, když nechápeš co píšu, přečti si to třeba 3x nebo 4x. Ani omylem jsem se nesrovnával s Einsteinem. Myslím, že jsi mimo realitu už v mnoha věcech.
Vůbec jsem se nijak nenavážel do tvých fotek, to s holkou na molu byl jen obecný příklad pro pochopení, toho, že moje fotky rozčilují lidi jako jsi ty, ze zcela jiných důvodů než, že v nich není přínos autora. Spíš naopak, že tento vklad je dost typický. :-)
Zkus popřemýšlet, proč taková fotka z mola nikdy nedostane označení nepůvodní práce, i když je daleko nepůvodnější než ty moje. O mých fotkách říká dost lidí, že mají jednotný styl, a třeba taky i tím, že fotím fotky. A když už jsi zareagoval na ty své fotky, které jsem vůbec nekritizoval, tak se tohom chytnu: pozná se podle stylu tvých fotek autor. Asi ne, viď? :-) Což ale neříká, že nejsou dobré.
No, na tvé kritice neoriginality mi vadí, že to je takové plácání, takový povrchní dojem a souvisí zejména s tím, že dost nechápeš (ani technicky), co dělám.
Když jsi minule nepochopil, co jsem se tě ptal, nebo se bojíš se jít více do hloubky (zřejmě ptoro, že bys pochopil, že tvoje kritika plave na vodě), tak otázku zopakuju ještě jednou: analyzuj mi svůj dojem, že dělám plagiát. Kromě toho pocitu, je tam nějaký racinální základ?
Nevadí, že musím udělat kompozici, nevadí, že musím kontrolovat odlesk ve skle tak, aby se složilo to, co je před a za sklem? Nevadí, že někdy je nutné složit 1 fotku z mnoha částí ručně (teď nemyslím vrstvy), protože různé oblasti fotku potřebuju často v různých světelných podmínkách, nevadí, že musím změnit barvy a to mnohdy v různých částech fotky různě, a že obecně na té fotce dělám typicky několik hodin? Pomíjím obvyklé retuše, likvidující někdy šum, někdy celé objekty, a mnoho dalších věcí? Nevadí, že tenhle styl jiný označují za originální (což nemusí znamenat dobrý)? Stále je to netvůrčí, stále tam není vlastní vklad? Jestli odpovíš jo, pak jsi prostě mimo realitu, a zřejmě takové fotky jdou mimo tebe. A o objektivitě si tak můžeš necha zdát a sebe snad ještě přesvědčíš, že jsi objektivní. To je tak asi vše.
Vůbec jsem se nijak nenavážel do tvých fotek, to s holkou na molu byl jen obecný příklad pro pochopení, toho, že moje fotky rozčilují lidi jako jsi ty, ze zcela jiných důvodů než, že v nich není přínos autora. Spíš naopak, že tento vklad je dost typický. :-)
Zkus popřemýšlet, proč taková fotka z mola nikdy nedostane označení nepůvodní práce, i když je daleko nepůvodnější než ty moje. O mých fotkách říká dost lidí, že mají jednotný styl, a třeba taky i tím, že fotím fotky. A když už jsi zareagoval na ty své fotky, které jsem vůbec nekritizoval, tak se tohom chytnu: pozná se podle stylu tvých fotek autor. Asi ne, viď? :-) Což ale neříká, že nejsou dobré.
No, na tvé kritice neoriginality mi vadí, že to je takové plácání, takový povrchní dojem a souvisí zejména s tím, že dost nechápeš (ani technicky), co dělám.
Když jsi minule nepochopil, co jsem se tě ptal, nebo se bojíš se jít více do hloubky (zřejmě ptoro, že bys pochopil, že tvoje kritika plave na vodě), tak otázku zopakuju ještě jednou: analyzuj mi svůj dojem, že dělám plagiát. Kromě toho pocitu, je tam nějaký racinální základ?
Nevadí, že musím udělat kompozici, nevadí, že musím kontrolovat odlesk ve skle tak, aby se složilo to, co je před a za sklem? Nevadí, že někdy je nutné složit 1 fotku z mnoha částí ručně (teď nemyslím vrstvy), protože různé oblasti fotku potřebuju často v různých světelných podmínkách, nevadí, že musím změnit barvy a to mnohdy v různých částech fotky různě, a že obecně na té fotce dělám typicky několik hodin? Pomíjím obvyklé retuše, likvidující někdy šum, někdy celé objekty, a mnoho dalších věcí? Nevadí, že tenhle styl jiný označují za originální (což nemusí znamenat dobrý)? Stále je to netvůrčí, stále tam není vlastní vklad? Jestli odpovíš jo, pak jsi prostě mimo realitu, a zřejmě takové fotky jdou mimo tebe. A o objektivitě si tak můžeš necha zdát a sebe snad ještě přesvědčíš, že jsi objektivní. To je tak asi vše.
Martin (Andy) Hlaváč | 14:12:40 02.03.2007 | |
Není mi dost dobře jasné, jakým způsobem omezuju tvou svobodu, nebo nesmyslně pokládám hranice, pokud některé z tvých děl označím jako plagiát.
Nevím, jaké moje fotky soudíš, ale v portfoliu nemám ani jednu "holku na molu" :)
Na skryté mechanismy své psychiky si tedy dám pozor, ale mám pocit, že s tebou si zahrály mnohem víc. IMHO srovnávat se s Einsteinem, to chce opravdu kuráž.
Apropó, co máš pořád s tím Einsteinem? :)
Nevím, jaké moje fotky soudíš, ale v portfoliu nemám ani jednu "holku na molu" :)
Na skryté mechanismy své psychiky si tedy dám pozor, ale mám pocit, že s tebou si zahrály mnohem víc. IMHO srovnávat se s Einsteinem, to chce opravdu kuráž.
Apropó, co máš pořád s tím Einsteinem? :)
Jan Fikáček | 12:56:21 02.03.2007 | |
:-)) No, asi mame zcela jine vesmiry, soude dle Tvych fotek a to nektere hodnotim vysoko.
Ty jinak fotis vlastni domy, vlastni krajinu a vlastni damy (pominu-li to, ze zena se asi neda vlastnit, kdyz je to clovek)?
Chapu, ze fotokomunita je citliva na to, kdyz se foti fotky jineho. To je ale spis profesionalni deformace teto komunity. Mimochodem, jednou jsem takhle vyfotil ve vykladu vlastni fotku (nebyla dobra), a byly k tomu stejne vyhrady: jak muzu fotit neci fotku? A taky, kdyz clovek nema srovnani puvodniho vjemu a vysledne fotky, nabude naivne dojmu, ze to tak na ulici bylo - ostatne je to znamy fakt z novin, lide si vytvareji predstavu reality podle tech nesmyslu, co se tam pise. Vlastne jsi me privedl na myslenku, ze bych mel vzdy zverejnovat 2 verze, tu predtim bez uprav a tu potom. Asi to zkusim. Takze diky za "invazi". :-)
A nakonec: Jaky je terba rozdil mezi mym vyfocenim plakatu (i kdyz ty jsi uznal, ze nejak dalsi prace tam byla dodana) a vyfocenim holky napr. na molu? Tvrdim, ze muj pristup je daleko vice tvurci, nez fotka holky na molu, kterou nekdo oblik a nekdo nalicil. Tak zkus vazne uvazovat, proc takove fotky nevzbuzuji podobne poznamky a dojde Ti, ze v tomto pripade zijes dost v dojmologii a ze si s tebou skryte mechanismy tve psychiky zahralay hru, ktere jsi podlehl. :-)
A ani bych nerekl, ze by ses dotkl meho ega, spise mi vadi, kdyz se nekam nesmyslne davaji hranice a omezuje se svoboda. Mimochodem (a to urcite neni muj pripad :-) ), vsiml sis, ze spousta novych dobrych veci vznika prekrocenim zakazanych hranic? Einsteina se jednou ptali, jak vznika vynalez a on dopovedel: "To si vsichni mysli, ze je neco nemozne, az se najde nejaky blazen, ktery nevi, ze je to nemozne, a udela vynalez." Je to trochu jiny druh hranice, princip je ale stejny.
Ty jinak fotis vlastni domy, vlastni krajinu a vlastni damy (pominu-li to, ze zena se asi neda vlastnit, kdyz je to clovek)?
Chapu, ze fotokomunita je citliva na to, kdyz se foti fotky jineho. To je ale spis profesionalni deformace teto komunity. Mimochodem, jednou jsem takhle vyfotil ve vykladu vlastni fotku (nebyla dobra), a byly k tomu stejne vyhrady: jak muzu fotit neci fotku? A taky, kdyz clovek nema srovnani puvodniho vjemu a vysledne fotky, nabude naivne dojmu, ze to tak na ulici bylo - ostatne je to znamy fakt z novin, lide si vytvareji predstavu reality podle tech nesmyslu, co se tam pise. Vlastne jsi me privedl na myslenku, ze bych mel vzdy zverejnovat 2 verze, tu predtim bez uprav a tu potom. Asi to zkusim. Takze diky za "invazi". :-)
A nakonec: Jaky je terba rozdil mezi mym vyfocenim plakatu (i kdyz ty jsi uznal, ze nejak dalsi prace tam byla dodana) a vyfocenim holky napr. na molu? Tvrdim, ze muj pristup je daleko vice tvurci, nez fotka holky na molu, kterou nekdo oblik a nekdo nalicil. Tak zkus vazne uvazovat, proc takove fotky nevzbuzuji podobne poznamky a dojde Ti, ze v tomto pripade zijes dost v dojmologii a ze si s tebou skryte mechanismy tve psychiky zahralay hru, ktere jsi podlehl. :-)
A ani bych nerekl, ze by ses dotkl meho ega, spise mi vadi, kdyz se nekam nesmyslne davaji hranice a omezuje se svoboda. Mimochodem (a to urcite neni muj pripad :-) ), vsiml sis, ze spousta novych dobrych veci vznika prekrocenim zakazanych hranic? Einsteina se jednou ptali, jak vznika vynalez a on dopovedel: "To si vsichni mysli, ze je neco nemozne, az se najde nejaky blazen, ktery nevi, ze je to nemozne, a udela vynalez." Je to trochu jiny druh hranice, princip je ale stejny.
Martin (Andy) Hlaváč | 12:08:48 02.03.2007 | |
Nějak jsem nikde nenašel, že bych ti někde psal, "co a jak máš dělat a nedělat" :)
Co se týče století, je 21., po Kristu, objektivně. Z těchto faktů vyvozuju, že jsme každý v jiném vesmíru, což je asi moc velká vzdálenost na nějakou plodnou diskusi. Přičemž je zajímavé, že i na tu dálku jsem zjevně ranil tvé ego. :)
Nemyslel jsem to nijak zle, pouze si stále myslím, že vyfotit cizí plakát a změnit barvy není umění, možná se ale mýlím.
Tudíž končím intergalaktické spojení, abych tě více nejitřil.
A dobré světlo ti přeju.
Co se týče století, je 21., po Kristu, objektivně. Z těchto faktů vyvozuju, že jsme každý v jiném vesmíru, což je asi moc velká vzdálenost na nějakou plodnou diskusi. Přičemž je zajímavé, že i na tu dálku jsem zjevně ranil tvé ego. :)
Nemyslel jsem to nijak zle, pouze si stále myslím, že vyfotit cizí plakát a změnit barvy není umění, možná se ale mýlím.
Tudíž končím intergalaktické spojení, abych tě více nejitřil.
A dobré světlo ti přeju.
Jan Fikáček | 10:54:49 02.03.2007 | |
2 Andy: Koukam, ze trochu nechapes, co pisu, ale neva.
Je taky objektivni fakt, ze fotografove pri foceni architektury, pouzivaji cizi dila. Hlavni je, ze v tom neni zadny problem, stejne jako kdyz pozijes cokoliv jineho ve fotce.
Jinak z Tve kritiky na me dycha 19.stoleti se svou omezenosti. Prosim te, napis mi, co vsechno se jeste nesmi. Myslim, ze by to byla dobra inventura nadejnych cest dalsiho vyvoje. :-)
A ze se ti jedna moje fotka libi, to me nebere. Ale kdyz se mi nekdo snazi rikat co a jak mam delat a nedelat, tak to me zase bere. :-) Ver tomu, ze si stale budu delat, co chci a ze ty na tom vubec nic nezmenis. :-) Ja ti taky nekecam do toho, jake fotky delas ty... A ze by bylo o cem mluvit. :-)
Je taky objektivni fakt, ze fotografove pri foceni architektury, pouzivaji cizi dila. Hlavni je, ze v tom neni zadny problem, stejne jako kdyz pozijes cokoliv jineho ve fotce.
Jinak z Tve kritiky na me dycha 19.stoleti se svou omezenosti. Prosim te, napis mi, co vsechno se jeste nesmi. Myslim, ze by to byla dobra inventura nadejnych cest dalsiho vyvoje. :-)
A ze se ti jedna moje fotka libi, to me nebere. Ale kdyz se mi nekdo snazi rikat co a jak mam delat a nedelat, tak to me zase bere. :-) Ver tomu, ze si stale budu delat, co chci a ze ty na tom vubec nic nezmenis. :-) Ja ti taky nekecam do toho, jake fotky delas ty... A ze by bylo o cem mluvit. :-)
Martin (Andy) Hlaváč | 09:46:22 02.03.2007 | |
Špatně sis přečetl můj příspěvek. Zaprvé k fotce jsem mluvil, na začátku i na konci, a bylo to hlavní sdělení.
Za druhé, psal jsem o tom, že občas přefotíš cizí plakát, to nemá se sociálním inženýrstvím nic společného, to je objektivní fakt.
Osobní antipatie si vyčetl kde? V životě jsem tě neviděl, kritizuju maximálně tvůj způsob nakládání s cizí prací.
Už jsme to kdysi řešili, tvrdil jsi, že v rámci "umění" klidně cokoli ukradněš, prostě jsem poukazoval na tohle. Nechci ale moralizovat, zapomeň na to.
Za třetí, u fotek přemýšlím, ale hlavně se nechám ovlivňovat tím, jak na mě působí, takže tvé rady netřeba. Spíš si nech poradit ty, a to v tom smyslu, že je dobré číst příspěvky pořádně. Slušné by to bylo aspoň v případech, kdy se kladně vyjadřují o tvé práci. Nebo ne?
Za druhé, psal jsem o tom, že občas přefotíš cizí plakát, to nemá se sociálním inženýrstvím nic společného, to je objektivní fakt.
Osobní antipatie si vyčetl kde? V životě jsem tě neviděl, kritizuju maximálně tvůj způsob nakládání s cizí prací.
Už jsme to kdysi řešili, tvrdil jsi, že v rámci "umění" klidně cokoli ukradněš, prostě jsem poukazoval na tohle. Nechci ale moralizovat, zapomeň na to.
Za třetí, u fotek přemýšlím, ale hlavně se nechám ovlivňovat tím, jak na mě působí, takže tvé rady netřeba. Spíš si nech poradit ty, a to v tom smyslu, že je dobré číst příspěvky pořádně. Slušné by to bylo aspoň v případech, kdy se kladně vyjadřují o tvé práci. Nebo ne?
Jan Fikáček | 20:17:41 01.03.2007 | |
2 Hlaváč: Jo a ostatní vykrádaj přírodu, případně architekty, nebo vizážisty na módních přehlídkách. Jedním slovem: kecy. Zajímalo by mě, jak ses ty učil fotit. Určitě jsi nekoukal na cizí fotky a nesnažil se kopírovat. Jestli ty nakonec toho nevykrádáš víc. :-) Zkus vynechat sociální inženýrství ve svých úvahách a poctivě začni přemýšlet. Tvoje osobní antipatie alespoň mě nezajímají, radši mluv k fotkám.
Martin (Andy) Hlaváč | 19:43:29 01.03.2007 | |
musím objektivně uznat, že tohle je hodně dobrý!
Objektivně proto, že většinou mi přijde, že vykrádáš sám sebe, používáš hodně cizí práce ve svých kreacích. Myslím tím původně třeba fotky nebo plakáty jiných autorů, a děláš to způsobem, který je pro mě hodně za hranicí performance.
Ale zpět k této práci, opravdu se mi to líbí.
Objektivně proto, že většinou mi přijde, že vykrádáš sám sebe, používáš hodně cizí práce ve svých kreacích. Myslím tím původně třeba fotky nebo plakáty jiných autorů, a děláš to způsobem, který je pro mě hodně za hranicí performance.
Ale zpět k této práci, opravdu se mi to líbí.