Fotografie: nic se nestalo
Autor: Valerie Pavlíčková | |
Kategorie: ostatní
Vloženo: 22:00:01 15.11.2006
- Technická data:
- digitální fotoaparát dimage xg
- Poznámky a vzkazy:
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Valerie Pavlíčková | 21:49:16 19.11.2006 | |
samozrejme, pane Martine (Andy) Hlavaci, zabava a pouceni, neni liz pravda? :-)
Co se tyce toho "citliveho mista"... no, asi bych si byt vami s tim nedelala moc hlavu, kdyztak se zkuste nekdy zacist do diskusi pod mymi drivejsimi fotografiemi, mozna si to date trochu do relace.
Ale vratme se k fotografiim. Ja se obavam, ze jste si moji poznamku o tech dvou vterinach spatne vysvetlil. Ja jsem se vubec nesnazila vyjadrit, ze jsou vase fotografie nejak spatne nebo podobne, naopak, mate to krasne zaostrene, pekne exponovane, vsechno jak ma byt. Ale ta jejich primocarost a nekomplikovanost - ktera v jistem kontextu muze byt vnimana jako ekvivalent kvality - na mne pusobi trochu nudne, jestli mam byt opravdu uprimna. I jinak mate pravdu, ze dal nez na druhou stranu jsem se nedostala, mozna ze jsem se tim o neco podstatneho pripravila. Kazdopadne nebylo mym umyslem vasi tvorbu nejak dehonestovat, mela jsem za to, ze to chybeni nejake "komplikace" je vasim tvurcim zamerem, ze ta primocarost je cilem ktereho se snazite dosahnout. Nakonec sam Mistr Umelecke Fotografie mi kdysi svuj tvurci pristup vylicil pod jednou moji fotografii podobne.
Kazdopadne jste mi ale neodpovedel na mnou vyrcenou hypotezu: je pro vas obecne konstatovani cehosi ocividneho tim, cemu rikate "sdeleni"?
(samozrejme ze mi ta fotografie zabrala mene casu nez nase diskuse, takze mohu vase podezreni plne potvrdit. Mne ale dneska takove male zamysleni nad vyznamovymi aspekty slova "sdeleni" ve fotografii docela potesila. Vas ne? Ja si myslim, ze je to mnohem zajimavejsi nezli ty obvykle zdejsi jednoslabicne komentare)
VS: smalltalk je napriklad jiz mnou zminena diskuse o pocasi, jehoz jsou obe diskutujici strany prave svedkem. Proste rozhovor bez primeho duvodu cosi noveho sdelit, vymena obvyklych spolecenskych plytkosti "aby rec nestala".
Co se tyce toho "citliveho mista"... no, asi bych si byt vami s tim nedelala moc hlavu, kdyztak se zkuste nekdy zacist do diskusi pod mymi drivejsimi fotografiemi, mozna si to date trochu do relace.
Ale vratme se k fotografiim. Ja se obavam, ze jste si moji poznamku o tech dvou vterinach spatne vysvetlil. Ja jsem se vubec nesnazila vyjadrit, ze jsou vase fotografie nejak spatne nebo podobne, naopak, mate to krasne zaostrene, pekne exponovane, vsechno jak ma byt. Ale ta jejich primocarost a nekomplikovanost - ktera v jistem kontextu muze byt vnimana jako ekvivalent kvality - na mne pusobi trochu nudne, jestli mam byt opravdu uprimna. I jinak mate pravdu, ze dal nez na druhou stranu jsem se nedostala, mozna ze jsem se tim o neco podstatneho pripravila. Kazdopadne nebylo mym umyslem vasi tvorbu nejak dehonestovat, mela jsem za to, ze to chybeni nejake "komplikace" je vasim tvurcim zamerem, ze ta primocarost je cilem ktereho se snazite dosahnout. Nakonec sam Mistr Umelecke Fotografie mi kdysi svuj tvurci pristup vylicil pod jednou moji fotografii podobne.
Kazdopadne jste mi ale neodpovedel na mnou vyrcenou hypotezu: je pro vas obecne konstatovani cehosi ocividneho tim, cemu rikate "sdeleni"?
(samozrejme ze mi ta fotografie zabrala mene casu nez nase diskuse, takze mohu vase podezreni plne potvrdit. Mne ale dneska takove male zamysleni nad vyznamovymi aspekty slova "sdeleni" ve fotografii docela potesila. Vas ne? Ja si myslim, ze je to mnohem zajimavejsi nezli ty obvykle zdejsi jednoslabicne komentare)
VS: smalltalk je napriklad jiz mnou zminena diskuse o pocasi, jehoz jsou obe diskutujici strany prave svedkem. Proste rozhovor bez primeho duvodu cosi noveho sdelit, vymena obvyklych spolecenskych plytkosti "aby rec nestala".
vašek svec | 19:56:15 19.11.2006 | |
co je to, prosímpěkně, small talk ? :-)) (a vona valerie je von ? ... :-))
Martin (Andy) Hlaváč | 18:32:56 19.11.2006 | |
Nepřipadám si, že by naši komunikace něco ztěžovalo, naopak, dobře se bavím. Soudě dle reakcí, zjevně jsem se dotkl tvého citlivého místa. Ne že by to bylo prvním plánem mých komentářů zde, ala taky je to svým způsobem odpověď.
Co se týče mých fotografií, nevím, kolik jsi jich shlédl, ale ten argument se dvěma vteřinami je opravdu hodný mistra. Co se týče tvé fotografie, o které diskutujeme, podezřívám tě z toho, že odpovědím na mé komentáře si už teď věnoval víc času, než tvorbě fotografie samotné, což je taky svým způsobem odpověď. Závěrem: s tou poslední větou naprosto souhlasím, cesta je určitě cílem, minimálně u našich fotek, že? :)
Co se týče mých fotografií, nevím, kolik jsi jich shlédl, ale ten argument se dvěma vteřinami je opravdu hodný mistra. Co se týče tvé fotografie, o které diskutujeme, podezřívám tě z toho, že odpovědím na mé komentáře si už teď věnoval víc času, než tvorbě fotografie samotné, což je taky svým způsobem odpověď. Závěrem: s tou poslední větou naprosto souhlasím, cesta je určitě cílem, minimálně u našich fotek, že? :)
Valerie Pavlíčková | 16:31:16 19.11.2006 | |
Pane Martine (Andy) Hlavaci, myslim, ze si mne pravdepodobne s nekym pletete. Ja jsem pokud vim moje fotografie nikdy za nic nevydavala, na rozdil od ruznych nejmenovanych Mistru, oznacujicich se za "umelecke fotografy". Proto byste mel nejspis svoji otazku ohledne pocitu coby "vrcholny umelec" (ehmm... co to vlastne je, ten vrcholny umelec? Existuje na to nejaka bumazka, nebo staci dosahnout urciteho poctu bodu na PP?) smerovat nejspis jinam. I kdyz, samozrejme diskuse na tema "co je umeni a co ne" byvaji take zajimavym travenim casu, pokud tedy nejsou vedeny s nekym, kdo se domniva ze slovo "umeni" pochazi od slova "umet" :-)
Navic nasi komunikaci ztezuje rekneme nekompatibilni paradigma ve smyslu toho, co lze mozno povazovat za "sdeleni" a co ne. Je nedelni odpoledne, v krbu hori ohen, mame cas, pokusme se tedy do situace vnest trochu svetla.
Myslim, ze se mnou budete souhlasit, budu li tvrdit, ze vase fotografie jsou rekneme primocare. To co zobrazuji, je kazdemu na prvni pohled zrejme, a ani po dukladnem studiu zpravidla divak neobjevi nic, co by mu nebylo jasne uz behem prvnich dvou vterin, behem kterych jeho pohled klouzal z praveho horniho do leveho dolniho rohu. Tento pristup, zvany medialne "diretissima", by vam zajistil urcity komercni uspech, rozhodl li byste se nekdy svoje vytvory zpenezit dejme tomu jako sujet pro nejaky nastenny kalendar. Lide, kupujici si nastenne kalendare, vetsinou nespadaji do podmnoziny tech, kdoz maji potrebu v obrazku hledat neco jineho nezli to, co je na prvni pohled zjevne.
Je ovsem to, co je na prvni pohled zjevne tim vasim "sdelenim"? Povazujete napriklad za sdeleni, kdyz potkate pred domem za deste souseda, a on vam rekne "to nam to zase pekne leje"? Pro mne sdelovani ocividneho sdelenim neni, pane Martine (Andy) Hlavaci, to je v lepsim pripade small talk, v tom horsim je to spamem meho zrakoveho organu.
Co tedy sdelenim je? Pravdepodobne neco, co v sobe nese nejakou informaci, nejaky kod, ktery neni na prvni pohled pro prijemce necim ocividnym, samozrejmym, neni liz pravda?
Jak vidno, sdelenim muze byt cosi, co na prvni pohled patrne neni, a je jenom prirozene, ze jim mohou byt i skutecnosti, ktere nekomu konkretnimu nejsou zjevne ani na pohled druhy ci treti. To nas dva ale nemusi trapit, pane Martine (Andy) Hlavaci, nebot nase dalsi stastna existence na teto planete neni zavisla od skutecnosti, zda pri pohledu na fotografii x nase nitro bude obohaceno nebo nikoli. Naopak, kdybychom teoreticky byli v poloze nekoho, kdo kazdy vizualni vjem vnima na prvni pohled se vsemi jeho zakodovanymi "sdelenimi" byl by nas zivot najednou o dost chudsi, nemyslite? Nekdy je imho uz i sama cesta cilem... ;-)
Navic nasi komunikaci ztezuje rekneme nekompatibilni paradigma ve smyslu toho, co lze mozno povazovat za "sdeleni" a co ne. Je nedelni odpoledne, v krbu hori ohen, mame cas, pokusme se tedy do situace vnest trochu svetla.
Myslim, ze se mnou budete souhlasit, budu li tvrdit, ze vase fotografie jsou rekneme primocare. To co zobrazuji, je kazdemu na prvni pohled zrejme, a ani po dukladnem studiu zpravidla divak neobjevi nic, co by mu nebylo jasne uz behem prvnich dvou vterin, behem kterych jeho pohled klouzal z praveho horniho do leveho dolniho rohu. Tento pristup, zvany medialne "diretissima", by vam zajistil urcity komercni uspech, rozhodl li byste se nekdy svoje vytvory zpenezit dejme tomu jako sujet pro nejaky nastenny kalendar. Lide, kupujici si nastenne kalendare, vetsinou nespadaji do podmnoziny tech, kdoz maji potrebu v obrazku hledat neco jineho nezli to, co je na prvni pohled zjevne.
Je ovsem to, co je na prvni pohled zjevne tim vasim "sdelenim"? Povazujete napriklad za sdeleni, kdyz potkate pred domem za deste souseda, a on vam rekne "to nam to zase pekne leje"? Pro mne sdelovani ocividneho sdelenim neni, pane Martine (Andy) Hlavaci, to je v lepsim pripade small talk, v tom horsim je to spamem meho zrakoveho organu.
Co tedy sdelenim je? Pravdepodobne neco, co v sobe nese nejakou informaci, nejaky kod, ktery neni na prvni pohled pro prijemce necim ocividnym, samozrejmym, neni liz pravda?
Jak vidno, sdelenim muze byt cosi, co na prvni pohled patrne neni, a je jenom prirozene, ze jim mohou byt i skutecnosti, ktere nekomu konkretnimu nejsou zjevne ani na pohled druhy ci treti. To nas dva ale nemusi trapit, pane Martine (Andy) Hlavaci, nebot nase dalsi stastna existence na teto planete neni zavisla od skutecnosti, zda pri pohledu na fotografii x nase nitro bude obohaceno nebo nikoli. Naopak, kdybychom teoreticky byli v poloze nekoho, kdo kazdy vizualni vjem vnima na prvni pohled se vsemi jeho zakodovanymi "sdelenimi" byl by nas zivot najednou o dost chudsi, nemyslite? Nekdy je imho uz i sama cesta cilem... ;-)
Martin (Andy) Hlaváč | 13:14:44 19.11.2006 | |
Valerie: oceňuji snahu prezentovat fotografie, které nenesou sdělení, a vydávat to za umění. Považuji to za odvahu v jejím pravém slova smyslu, když beru v potaz, že fotografie jako obor je sdělovací systém, a tudíž by její jednotlivé instance nějaké sdělení nést měly. :) Opravdu by mě zajímalo, jaký je to pocit, cítit se být vrcholným umělcem? :)
Valerie Pavlíčková | 11:23:56 17.11.2006 | |
pane Martine(Andy)Hlavaci, myslim si, ze vas pristup vyjadreny formulaci "to by mi pomohlo tvoji cinnost pochopit" se ubira nespravnym smerem. Svet ve kterem zijeme neni postaven tak, aby vse co vnimame bylo mozne a nutne "pochopit", povetsinou by takovy pristup ani nedaval smysl. Nebo se snazite "pochopit" chut jahodove zmrzliny, nebo vuni peceneho chleba?
Nektere veci se proste deji, protoze se deji.
Co se tyce mych fotografii ktere se vam zdaji ze "jsou o nicem" jsem s vami stoprocentne zajedno. Na rozdil od vasich fotografii, ze kterych je vzdy velmi krasne zrejme, ze dejme tomu na mezi stal strom, ten byl zeleny, svitilo slunce a nebe bylo modre, moje obrazky takovou ohromujici vypovedni a informacni hodnotou neoplyvaji, a proto si velmi dobre dovedu predstavit, jakou prazdnotu ve vas pohled na ne musi zanechavat. V tehle souvislosti se mi zdalo na miste z vlastni iniciativy pouzit spojeni "uslechtily cil" pro vas fotograficky effort, nebot nejenomze spojujete zabavu s poucenim, ale jeste prispivate k vseobecne informovanosti obyvatelstva. Osvety neni nikdy dost, pane Martine (Andy) Hlavaci, falesna skromnost by zde nebyla na miste.
Nektere veci se proste deji, protoze se deji.
Co se tyce mych fotografii ktere se vam zdaji ze "jsou o nicem" jsem s vami stoprocentne zajedno. Na rozdil od vasich fotografii, ze kterych je vzdy velmi krasne zrejme, ze dejme tomu na mezi stal strom, ten byl zeleny, svitilo slunce a nebe bylo modre, moje obrazky takovou ohromujici vypovedni a informacni hodnotou neoplyvaji, a proto si velmi dobre dovedu predstavit, jakou prazdnotu ve vas pohled na ne musi zanechavat. V tehle souvislosti se mi zdalo na miste z vlastni iniciativy pouzit spojeni "uslechtily cil" pro vas fotograficky effort, nebot nejenomze spojujete zabavu s poucenim, ale jeste prispivate k vseobecne informovanosti obyvatelstva. Osvety neni nikdy dost, pane Martine (Andy) Hlavaci, falesna skromnost by zde nebyla na miste.
Martin (Andy) Hlaváč | 14:19:20 16.11.2006 | |
Fbh Hans Sachse: no, tak jestli je tohle princezna, tak se obavam, ze princ Rudolf neprijel :))
| 09:42:45 16.11.2006 | |
to chci mit v zahrade do hodiny! Ale jelikoz jsi asi zena, tak to bude soucast nejake terapie anebo mindraku :-) Klasika... :-)) Jen tak dál... :-D
Erik Moc | 08:57:36 16.11.2006 | |
to mi pripomelo amelii z montmartru (trpaslik na cestach)...kdyby sis trochu promyslela kompozici a misto a duvtipne by si trpaslika zasadila do nejakyho deje, mohlo to mit podobny naboj jako v tom filmu...
Martin (Andy) Hlaváč | 08:11:47 16.11.2006 | |
Když bych to měl jednoduše shrnout, tak opravdu nechápu, proč vystavovat pod smyšlenou identitou rádoby fotky, který jsou opravdu o ničem. nerad bych to zobecńoval nebo se vydával za garanta fotografie, která má smysl, ale já to tak prostě vidím. Proto bych se rád o nějakých pohnutkách dozvěděl, protože by mi to možná pomohlo tvoji činnost pochopit.
BTW, já jsem NEPSAL o žádném ušlechtilém cíli. Opravdu ne :)
BTW, já jsem NEPSAL o žádném ušlechtilém cíli. Opravdu ne :)
Zdeněk Kubánek Kubis | 23:55:27 15.11.2006 | |
... tady s chutí ... ani modrý smrk mi nepřinesl žádný úsměv .... natož zážitek nebo srandu ...
Valerie Pavlíčková | 23:43:37 15.11.2006 | |
Pane Hlavaci, nevim presne kterou "tuhle" cinnost myslite.
Pokud jste mel na mysli fotografovani, tak z vasi poznamky implikuji, ze vy sam tak cinite pro zabavu a pouceni. Odpustte mi moji zvedavost, ale jakeho pouceni se vam behem vasi tvorby zatim dostalo?
Moje fotografovani si na rozdil od vaseho neklade zadny konkretni uslechtily cil. Moje pohnutky jsou nesdelitelne.
Pokud jste mel na mysli fotografovani, tak z vasi poznamky implikuji, ze vy sam tak cinite pro zabavu a pouceni. Odpustte mi moji zvedavost, ale jakeho pouceni se vam behem vasi tvorby zatim dostalo?
Moje fotografovani si na rozdil od vaseho neklade zadny konkretni uslechtily cil. Moje pohnutky jsou nesdelitelne.
Bedřich Bedřich | 22:41:51 15.11.2006 | |
dneska to jede...promiň, ale to je fotografické zoufalství...