- Technická data:
- Nikon Coolpix 5700
- Poznámky a vzkazy:
- 3 z mých nejvíce bodovaných fotek:
http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=179499&ord=2&kat=0&aut=1435 http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=77593&ord=2&kat=0&aut=1435http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=202356&ord=2&kat=0&aut=1435 - Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Světlana Chvalová | 22:23:44 22.06.2006 | |
No prostě paráda!
A souhlasím s tím, že když jsou k dispozici nové technologie, tak proč je nevyužít, že.
Není to sice "klasická" fotografie, ale je to pěkné a zajímavé a "nové"
a hlavně na první pohled odlišné od všeho ostatního tady.
A souhlasím s tím, že když jsou k dispozici nové technologie, tak proč je nevyužít, že.
Není to sice "klasická" fotografie, ale je to pěkné a zajímavé a "nové"
a hlavně na první pohled odlišné od všeho ostatního tady.
Jan Vasa | 14:39:56 16.05.2006 | |
libi se mi vicemene vsechny tve "nove dojmy", jsou jedinecne. Kritika vzdy bude, ono zalezi "odkud kam se jedinec diva".
Igor Šperka (admirall) | 13:09:22 02.05.2006 | |
ten vyklad je perfektny, ta zenska tomu dodava stavu... u tej poslednej tam chyba nieco taketo dominantne
Martin Filip | 17:45:52 13.04.2006 | |
Slušná práce, tyhle tvoje "spatlaniny" :-) Mě na tom asi nejvíc bere, že toho je tam tolik - tak na 5 fotek, přesto se to spolu nehádá :-)
Eliška Fischerová | 16:59:31 12.04.2006 | |
Pěkný, hlavně se mi líbí že si tam každej může najít svůj střed zájmu.) Mě se líbí ta pani, resp. ty větve v ní, bez toho by to byl unylej vyretušovanej xichtík.)
Pavel Hubner | 01:38:58 01.04.2006 | |
mozna ze kdyby ses na ty upravy vysral bylo by to fajn fotka..ber to v dobrym
Petr Homolka | 19:05:07 16.02.2006 | |
Přečetl jsem si komentáře a diskusi ke kýči. Konečně vím, proč myslivci na posedu střílejí srnce a když se poštěstí i jeleny. Když totiž vyjde vysoká za svitu měsíce na paseku, je to takový kýč, že je povinností každého ho zlikvidovat, aby nekazil vkus. ????????????
Jan Fikáček | 23:14:30 14.02.2006 | |
2 Homolka: Moje žena říká, že jsem takový rozdělovač. Ne že by úmeslně (!?), ale vždy society dělím na dvě části.
Petr Homolka | 21:24:58 14.02.2006 | |
Na tyto fotky se vždy těším. Jsou excelentně zpracovány, je vidět že autor patrně promyslel každý detail. A fungují jako lakmusový papí, kdy dělí společnost na dva protipóly.
Pan Smazaný | 11:04:35 12.02.2006 | |
jako kačer... základ je fajn, tyhle úpravy tomu imho neprospěly :-)
Jan Fikáček | 15:41:59 11.02.2006 | |
2 Kuchař: Ad: Je to fotka? : Nechápu, proč by se měl člověk nechat svazovat nějakým typem technologie, který poměrně náhodně objevil a který je dost nekvalitní. Člověk by měl mít vlastní vizi a ne se nechat vláčet okolím a různými náhodami. Jinak ale bez foťáku by tohle bylo zcela nemožné a mimochodem sendvič je způsobu lidského vnímání daleko bližší než fotka se svým omezeným rozsahem jasů. Fotka, monitory, tiskárny apod. velmi zmenšují jasový rozsah vnímání světa, oproti oku, a sendvič, HDR monitory jsou cestou jak zásadní nemoci starouška fotografie (a celého IT a nejen IT imagingu) překonat.
Jan Fikáček | 22:56:02 09.02.2006 | |
2 Sedláček: Citát je to fajn, ale IMHO to moc nevypadá, že má vztah k téhle fotce, body-nebody. :-) A už jsem si to užil, když jsem ji udělal.
Fbh Jarda Sedláček | 22:41:43 09.02.2006 | |
to je moc prima citát) subjektivně je to pro mne taky kýč. ale možná se stane jedním z tvých nejvíce bodovaných. taxi ho užij)
Zbyněk Buřival | 20:30:25 09.02.2006 | |
Szépé, Bukovský - sorry chlapci, ale vaše kouzlo na mě nepůsobí, kdežto Fikáčkův "kýč" jo;)
Jan Fikáček | 19:03:18 09.02.2006 | |
No, dobrý. Ale kdo rozhodne ty všechny vágní, zcela subjektivní kritéria? Zřejmě každý má právo na to odpovědět podle svého. Neboli tohle je dobrá, ale v praxi zcela nepoužitelná definice, protože je závislá na tom, co je efektní, povrchní, sentimentální atd., tedy závislá na vkusu jednotlivce. Nedostali jsme se tedy ani kousek dál v otázce, jestli tahle fotka je kýč nebo ne, že.
Neboli když jsi napsal, že je to jen tvůj osobní názor, neboli vlastně že to nelze objektivně vyhlásit za kýč, jen ty si myslíš, že je to kýč, jsem zcela spokojen. Proti subjektivnímu názoru nebudu protestovat.
Jinak tahle diskuse, z mého pohledu, byla poměrně smysluplná a díky Ti za ni. Ad minulý dlouhý komentář: někdy je dobře věci přesně vysvětlit, protože jinak je to spíše netvůrčí emocionální spor než diskuse. Ještě bych, IMHO, ubral tvé pózy, že ti to nestojí za námahu - nemyslím, že je ostuda si přiznat, že bys to líp jak Čapek neuměl. Stejně jsi ten citát musel hledat dost dlouho, ne? :-)))
Neboli když jsi napsal, že je to jen tvůj osobní názor, neboli vlastně že to nelze objektivně vyhlásit za kýč, jen ty si myslíš, že je to kýč, jsem zcela spokojen. Proti subjektivnímu názoru nebudu protestovat.
Jinak tahle diskuse, z mého pohledu, byla poměrně smysluplná a díky Ti za ni. Ad minulý dlouhý komentář: někdy je dobře věci přesně vysvětlit, protože jinak je to spíše netvůrčí emocionální spor než diskuse. Ještě bych, IMHO, ubral tvé pózy, že ti to nestojí za námahu - nemyslím, že je ostuda si přiznat, že bys to líp jak Čapek neuměl. Stejně jsi ten citát musel hledat dost dlouho, ne? :-)))
Pan Smazaný | 18:16:12 09.02.2006 | |
Koukám že zase natahuješ. ale já nemám nějakou náladu s tebou opět zabřednout. komentář k fotce mne ani k ničemu takovému nenutí. je to jen můj názor ,který není žádným spolkovou vyhláškou, jak se snažíš tady všem ukázat. Přiznám se že jsem tvůj dotaz ani nedočetl. tam kde končila fakta a začal útok mne to začalo nudit.Tak pardon. Co je kýč je samozřejmě konkrétně nedefinovatelné. Jedná se víceméně o definici vlastních hranic vkusu. Použiji tedy slov klasika ,jelikož mi nestojí za to se tu snažit z vlastní definicí, kterou ty by jsi okamžitě zpochybnil. Tady je názor Karla Čapka se kterým bezvýhrady souhlasím. Čímž se elegantně vyvazuji z autorské odpovědnosti a s případnými připomínkami se obrať na Karla.Díky ....nazdar :)
Karel Čapek napsal v roce 1922: "Není nikterak snadné definovat, co to je kýč; je to umělecké dílo, které vlastně není uměleckým dílem, ačkoliv se tak tváří; je to špatný obraz nebo kniha nebo hudební kus, který se líbí, ačkoliv je špatný, nebo právě proto, že je špatný; je to vyhovění populárnímu vkusu; je to efektní a povrchní, hloupé a přitom vypočítavé; je to ohavné a úžasně v oblibě, sentimentální, frivolní, navoněné a nakadeřené a laciné a módní a sprosté a pohodlné k dělání i chápání; je to zkrátka kýč, jinak se to nedá říci..."
Karel Čapek napsal v roce 1922: "Není nikterak snadné definovat, co to je kýč; je to umělecké dílo, které vlastně není uměleckým dílem, ačkoliv se tak tváří; je to špatný obraz nebo kniha nebo hudební kus, který se líbí, ačkoliv je špatný, nebo právě proto, že je špatný; je to vyhovění populárnímu vkusu; je to efektní a povrchní, hloupé a přitom vypočítavé; je to ohavné a úžasně v oblibě, sentimentální, frivolní, navoněné a nakadeřené a laciné a módní a sprosté a pohodlné k dělání i chápání; je to zkrátka kýč, jinak se to nedá říci..."
Jan Fikáček | 15:28:45 09.02.2006 | |
2 szépe a Bukovský (zejména ten druhý :-)):
Když je definice kýče splněna bez zbytku, tak se pochlub tou definicí. To by nejdřív nějaká definice musela být, že. :-) On totiž nikdo nějak neví, co to kýč vlastně je. Nebo ty to víš? Jestli jo, tak se pochlub.
Jinak tahle fotka jistě není podbízivá z jednoho prostého důvodu, dělal jsem ji v prvém plánu jen pro sebe a líbí se mi tak, až mě to bolí. A ty o tom nemůžeš říci vůbec nic, protože ten pocit mám jen já ve svém srdci, kam nikdo nemůže (a při vší úctě, takoví, jako ty už vůbec ne). Připadám ti jinak, že bych se nechal nějak moc ovlivnit názory jiných a že jsem podbízivý a ovlivnitelný? Já myslel, že si spíš stěžuješ na opak. :-) Kdybych byl podbízivý, to bych už asi dělal dávno fotky ve tvém stylu, protože té dlouhodobé masáže, co jsem od "umělců" dostal už bylo! Já prostě nemůžu jinak - tohle je pro mě ono, i když se to nebude líbit celému světu. :-)
Dle mého je výrazným rysem slova kýč to, tímto slovem každý označuje to, co se mu nelíbí a přitom se to líbí mnoha jiným. Jenže, že se něco líbí mnoha jiným není nic zlého a těžko může být bráno jako definice kýče. Ta leží až za tímhle tvrzením. Tak jestli ji máš, sem s ní. Ale samozřejmě, že ji nemáš.
A když se ti fotka nelíbí, tak to řekni jako chlap a neschovávej se za nějaké rádoby objektivní označení, jehož jednou z funkcí je (pro mne) zejména vyzvednout jistý nepříliš uznávaný, nepříliš definovaný názor, který sám sebe (ó, jak objektivní) nazývá uměním.
A přiznám se, že i já vidím, některé kýče. Často se vyskytují v "umění", kde se "umělci" snaží zavděčit svým profesorům a celé komunitě, aby se prosadili, takže když je to nepřímné, mohl by i tohle být kýč - pokud jde o tu podbízivost (snažím se pohybovat v rámci toho, co myslím, že ty považuješ za kýč). Nebo je kýč jen to, co se podbízí té skupině lidí, ve které nejsi?? :-))))))
Když je definice kýče splněna bez zbytku, tak se pochlub tou definicí. To by nejdřív nějaká definice musela být, že. :-) On totiž nikdo nějak neví, co to kýč vlastně je. Nebo ty to víš? Jestli jo, tak se pochlub.
Jinak tahle fotka jistě není podbízivá z jednoho prostého důvodu, dělal jsem ji v prvém plánu jen pro sebe a líbí se mi tak, až mě to bolí. A ty o tom nemůžeš říci vůbec nic, protože ten pocit mám jen já ve svém srdci, kam nikdo nemůže (a při vší úctě, takoví, jako ty už vůbec ne). Připadám ti jinak, že bych se nechal nějak moc ovlivnit názory jiných a že jsem podbízivý a ovlivnitelný? Já myslel, že si spíš stěžuješ na opak. :-) Kdybych byl podbízivý, to bych už asi dělal dávno fotky ve tvém stylu, protože té dlouhodobé masáže, co jsem od "umělců" dostal už bylo! Já prostě nemůžu jinak - tohle je pro mě ono, i když se to nebude líbit celému světu. :-)
Dle mého je výrazným rysem slova kýč to, tímto slovem každý označuje to, co se mu nelíbí a přitom se to líbí mnoha jiným. Jenže, že se něco líbí mnoha jiným není nic zlého a těžko může být bráno jako definice kýče. Ta leží až za tímhle tvrzením. Tak jestli ji máš, sem s ní. Ale samozřejmě, že ji nemáš.
A když se ti fotka nelíbí, tak to řekni jako chlap a neschovávej se za nějaké rádoby objektivní označení, jehož jednou z funkcí je (pro mne) zejména vyzvednout jistý nepříliš uznávaný, nepříliš definovaný názor, který sám sebe (ó, jak objektivní) nazývá uměním.
A přiznám se, že i já vidím, některé kýče. Často se vyskytují v "umění", kde se "umělci" snaží zavděčit svým profesorům a celé komunitě, aby se prosadili, takže když je to nepřímné, mohl by i tohle být kýč - pokud jde o tu podbízivost (snažím se pohybovat v rámci toho, co myslím, že ty považuješ za kýč). Nebo je kýč jen to, co se podbízí té skupině lidí, ve které nejsi?? :-))))))
Michal Buchta | 12:02:52 09.02.2006 | |
Pekna prace, budes li mit cas a chut, muzes mi taky zaklad poslat na mail, rad se podivam ;-)
Pan Smazaný | 09:13:48 09.02.2006 | |
je to tak..definice kýče splněna bezezbytku. Přidaná hodna podbízivosti je více nej zřejmá.. ovšem původní fotka, i když si nedokážu být zcela jist, by mohla být zajímavá.
Samuel Kuchař | 09:02:57 09.02.2006 | |
no, kycem bych to nenazval, ale jako fotka se to hodnotit uz neda
Ladislav Kratochvíl (Flair) | 06:43:30 09.02.2006 | |
Kristova noho! Jak ty to děláš, že to na mě platí???
Adam "F@ust" Bartas | 01:56:59 09.02.2006 | |
mně se to líbí, ale začínám pomalu tohle téma mít okoukané, snad nás překvapíš nějakou invencí!:) povedené
Jan Fikáček | 23:26:32 08.02.2006 | |
2 Kačer: V poho. :-) Teď už mám přečerpanej limit, takže pouvažuju o tom to sem plácnout příští týden.
Pan Smazaný | 23:24:58 08.02.2006 | |
Fikáčku.. ty seš takovej vůůůůl.... ten základ co sem dostal mailem je parádní .... zkus to postnout bez úprav ( toho vola ber v dobrym )
Jan Fikáček | 23:15:11 08.02.2006 | |
2 Kačer: Máš to v mailu. Tedy tu fotky, ze které tohle vzniklo.