Fotografie: turntable koala
Autor: Eva Konecna (ea) | |
Kategorie: reportáž
Vloženo: 13:01:01 07.10.2005
- Technická data:
- Canon EOS 20D + Canon Battery Grip BG-E2
Canon EF 85mm f/1.8 USM
f/2 1/80s ISO 1600 - Poznámky a vzkazy:
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Tr. Lubomír Vlk | 09:46:31 08.10.2005 | |
Evo, vůbec se neomlouvej... ...Tvá fotoflood je velice zajímavá, a já Ti za ní děkuji...
...vlastně zde vznikla série fotografií... ...ta poslední zásadním způsobem dokresluje situaci a potvrzuje nevídanou koncentraci diskžokeje... ...je evidentní, že Kid Koala odvádí poctivou práci...
...v té hlavní fotografii a v tomto celém následujícím fotopříběhu se prolíná více rovin a pocitů...
...v první vteřině mne praštila do očí ta krása té černé desky a vzápětí na mne udeřilo to „zneuctění“ černé desky jejím na první pohled jakoby necitlivým a barbarským držením za záznamové drážky...
...a teprve potom jsem si všiml toho nezvykle koncentrovaného výrazu diskžokeje; natolik koncentrovaného, že to na mne začalo působit dojmem, že se zde koná jakési rituální pouštění nějaké naprosto úžasné hudby, určené k soustředěnému – téměř obřadnímu poslechu (např. něčeho takového jako zcela úplně prvních (komercí ještě nezkažených) alb od Pink Floyd z konce šedesátých let minulého století, anebo třeba vysloveně poslechového alba Meddle z roku 1971 apod.)
...anebo že bude třeba pouštět Igora Stravinského, nebo Karlheinz Stockhausena či třeba tradiční japonskou hudbu, pracující s tichem...
...jenže ono zde nejde o pouštění desek, ale o tvorbu... ...Kid Koala bere LP do rukou podobně, jako sochař hlínu... ...on z té vinilové hmoty vlastníma rukama hněte něco nového... ...přetváří díla jiných ve své vlastní originální dílo...
...na jednu stranu jde o čin dekadentní či skutečně do značné míry barbarský, násobený jakýmsi „zneuctěním“ tvorby jiných (včetně deformace původně sladce romantického zpěvu Audrey Hepburn), ale zároveň jde zcela evidentně o čin tvořivý, reagující na tlak všerelativizující postmoderní doby...
...a to prolnutí těchto dvou světů: světa barbarství se světem tušené tvůrčí geniality je zde fascinující...
...nepochybuji o tom, že Kid Koala je velmi talentovaný a zřejmě přímo geniální...
...jeho tvorba může býti destruktivní a zároveň objevná a přínosná...
...Kid Koala zjevně patří k těm, kteří boří a zároveň vytváří...
...a z těchto fotografií mj. vyzařuje, že Kid Koala to myslí doopravdy...
pes: ...já to hned tušil, že tato fotografie zobrazuje mnohem více, než jak se může zdát na první pohled...
Evo, takže ještě jednou děkuji za tuto zpočátku téměř nenápadnou, ale přes to velezajímavou exkursi...!
=O)
...vlastně zde vznikla série fotografií... ...ta poslední zásadním způsobem dokresluje situaci a potvrzuje nevídanou koncentraci diskžokeje... ...je evidentní, že Kid Koala odvádí poctivou práci...
...v té hlavní fotografii a v tomto celém následujícím fotopříběhu se prolíná více rovin a pocitů...
...v první vteřině mne praštila do očí ta krása té černé desky a vzápětí na mne udeřilo to „zneuctění“ černé desky jejím na první pohled jakoby necitlivým a barbarským držením za záznamové drážky...
...a teprve potom jsem si všiml toho nezvykle koncentrovaného výrazu diskžokeje; natolik koncentrovaného, že to na mne začalo působit dojmem, že se zde koná jakési rituální pouštění nějaké naprosto úžasné hudby, určené k soustředěnému – téměř obřadnímu poslechu (např. něčeho takového jako zcela úplně prvních (komercí ještě nezkažených) alb od Pink Floyd z konce šedesátých let minulého století, anebo třeba vysloveně poslechového alba Meddle z roku 1971 apod.)
...anebo že bude třeba pouštět Igora Stravinského, nebo Karlheinz Stockhausena či třeba tradiční japonskou hudbu, pracující s tichem...
...jenže ono zde nejde o pouštění desek, ale o tvorbu... ...Kid Koala bere LP do rukou podobně, jako sochař hlínu... ...on z té vinilové hmoty vlastníma rukama hněte něco nového... ...přetváří díla jiných ve své vlastní originální dílo...
...na jednu stranu jde o čin dekadentní či skutečně do značné míry barbarský, násobený jakýmsi „zneuctěním“ tvorby jiných (včetně deformace původně sladce romantického zpěvu Audrey Hepburn), ale zároveň jde zcela evidentně o čin tvořivý, reagující na tlak všerelativizující postmoderní doby...
...a to prolnutí těchto dvou světů: světa barbarství se světem tušené tvůrčí geniality je zde fascinující...
...nepochybuji o tom, že Kid Koala je velmi talentovaný a zřejmě přímo geniální...
...jeho tvorba může býti destruktivní a zároveň objevná a přínosná...
...Kid Koala zjevně patří k těm, kteří boří a zároveň vytváří...
...a z těchto fotografií mj. vyzařuje, že Kid Koala to myslí doopravdy...
pes: ...já to hned tušil, že tato fotografie zobrazuje mnohem více, než jak se může zdát na první pohled...
Evo, takže ještě jednou děkuji za tuto zpočátku téměř nenápadnou, ale přes to velezajímavou exkursi...!
=O)
Eva Konecna (ea) | 23:27:52 07.10.2005 | |
hm, teraz sa ospravedlnujem ja za fotoflood - ale je mi luto, si to nechat len pre seba
takto sa pritom sustredil.
takto sa pritom sustredil.
Eva Konecna (ea) | 23:17:04 07.10.2005 | |
vlk:
keby si vedel, ze kus pravdy mas .)
prave menil dosku za jedinu pomaly rozvlacnu pasaz vecera, kde Audrey Hepburn za hudby Henryho Mancini v pesnicke "Moonriver" sice spieva:
Moon River, wider than a mile,
I'm crossing you in style some day.
Oh, dream maker, you heart breaker,
wherever you're going I'm going your way.
Two drifters off to see the world.
There's such a lot of world to see.
We're after the same rainbow's end--
waiting 'round the bend,
my huckleberry friend,
Moon River and me.
no kid koala tomu prstikmi dal docela iny punc .)
keby si vedel, ze kus pravdy mas .)
prave menil dosku za jedinu pomaly rozvlacnu pasaz vecera, kde Audrey Hepburn za hudby Henryho Mancini v pesnicke "Moonriver" sice spieva:
Moon River, wider than a mile,
I'm crossing you in style some day.
Oh, dream maker, you heart breaker,
wherever you're going I'm going your way.
Two drifters off to see the world.
There's such a lot of world to see.
We're after the same rainbow's end--
waiting 'round the bend,
my huckleberry friend,
Moon River and me.
no kid koala tomu prstikmi dal docela iny punc .)
Tr. Lubomír Vlk | 19:11:07 07.10.2005 | |
...omlouvám se, že zde ještě opruzuji, ale jsem zhypnotizován magickou krásou té černé desky... ...skutečnost, že reflektory svítili naplno na mixpult a tím vzniká ten silný odraz části pultu na černé desce, zde působí nevšedně... ...to LP je úplně uhrančivé, a na této fotografii vypadá moderněji, než třeba CDéčko...
...a potom ten koncentrovaný výraz Kida Koaly, prozrazující, že se zde odehrává zřejmě cosi geniálního...
...ta fotografie je zdánlivě obyčejná, ale asi jen zdánlivě... ...něco důležitého se zde děje... ...na té téměř statické fotografii je zachycen nějaký zásadní okamžik...
...a potom ten koncentrovaný výraz Kida Koaly, prozrazující, že se zde odehrává zřejmě cosi geniálního...
...ta fotografie je zdánlivě obyčejná, ale asi jen zdánlivě... ...něco důležitého se zde děje... ...na té téměř statické fotografii je zachycen nějaký zásadní okamžik...
Eva Konecna (ea) | 18:13:30 07.10.2005 | |
a ten battery pack, trochu otazi 20D, tazsi fotak vzdy pomoze veci ;)
Eva Konecna (ea) | 18:12:21 07.10.2005 | |
Petr: cha, jedna vec je spravny, druha vec je genialny, Kid Koala hra iba zo znaciek na doskach s troma gramcami, nepotebuje vobec odpocuvat a vsetko mu sedi na beat... treba vidiet, nadany je vynimocne
jaj, a som rada ze si si vsimol udaje a mas predstavu o mnozstve svetla, co tam bolo :-)
jaj, a som rada ze si si vsimol udaje a mas predstavu o mnozstve svetla, co tam bolo :-)
Petr Němec | 17:44:11 07.10.2005 | |
světlo a odraz v desce je super .. na spravného DJ mina něm chybí pořádny sluchadla, ale nevadí. Koukám při tom světla žádná pohybová neostrost - F2 + ISO 1600 -> 1/80s = paráda.
Tr. Lubomír Vlk | 15:22:04 07.10.2005 | |
...takže v tomto případě by ta hlavní fotografie nahoře měla býti zřejmě přejmenována na „Ticho před bouří“, anebo „Ticho před mixáží“ ,O))
Tr. Lubomír Vlk | 15:17:26 07.10.2005 | |
...tak to se povedlo...! =O))))
...děkuji velice za vizuální bonus...! =O))
...právě jsem škrabal ještě dodatek k té horní hlavní fotografii, jako že se mi docela líbí, a že se zdá býti taková poklidná a vyvážená, a že z té fotografie vyzařuje nezvyklé soustředění, skoro jako kdyby mělo jít o pouštění nějaké vážné symfonické hudby... ...a že to prý hodně sviští v Japonsku... ,O))
Tr. Lubomír Vlk | 14:50:51 07.10.2005 | |
pes: ..opravdu kreativní manipulace s vinilem...
pes2: kdysi jsem párkrát ze zvědavosti zkoušel zlomit nějaká vyřazená LP, která měla jít tak jako tak na zničení do stoupy... ...ale ono to vůbec nešlo... ...vinilové desky (na rozdíl od těch pradávných šelakových) jsou sice velmi choulostivé na zanášení drážek prachem apod., ale jinak paradoxně vydrží neuvěřitelné věci – přežijí i mnohé cirkusácké kousky... ...desku lze zlomit jen s velkou námahou – nejlépe dupáním na LP složené do tvaru palačinky...
...ale to jsem asi již poněkud odbočil... ,O))
pes2: kdysi jsem párkrát ze zvědavosti zkoušel zlomit nějaká vyřazená LP, která měla jít tak jako tak na zničení do stoupy... ...ale ono to vůbec nešlo... ...vinilové desky (na rozdíl od těch pradávných šelakových) jsou sice velmi choulostivé na zanášení drážek prachem apod., ale jinak paradoxně vydrží neuvěřitelné věci – přežijí i mnohé cirkusácké kousky... ...desku lze zlomit jen s velkou námahou – nejlépe dupáním na LP složené do tvaru palačinky...
...ale to jsem asi již poněkud odbočil... ,O))
Tr. Lubomír Vlk | 14:37:31 07.10.2005 | |
...po přečtení těchto nových skutečností (proč já moula to vůbec četl) jsem zježen již zcela – nyní jsem se nečekaně stal jakýmsi křížencem vlka, ježka, dikobraza a nechápavě civícího tapíra...
=O)))
=O)))
Eva Konecna (ea) | 14:14:36 07.10.2005 | |
to by ta este zjezilo vlku, keby si videl ze ich tam capkal aj tri naraz, potom nimi krutil, sekal a mixoval a pritom si prsty lizal ,)
Miroslav Hudák | 14:07:06 07.10.2005 | |
odraz ludia, odraz v tej platni... krezba, moment... kaslite na vlasy, je to predsalen lowlight...
Tr. Lubomír Vlk | 14:06:33 07.10.2005 | |
...když vidím, jak ten DJ bere do ruky desku, tak jdou na mne mdloby... ...musím ihned vykřiknout v jakémsi komicky křečovitém záchvatu pudu záchovy zvukového záznamu: desku prosím držet dvěma rukama téměř bezdotykově pouze za tenký obvodový okraj, nikdy ne za plochu s drážkou...!! ...uf...!
=O)))
=O)))