Přeskočit na obsah
Přihlásit Registrace
« předchozí
zpět do galerie
další »
Zelený kostelík

Zelený kostelík

| 26.08.2005 | architektura
Technika:
Nikon Coolpix 5700, sednvič z ruky, střecha byla opravdu výrazně zelená a bylo to skutečně před bouřkou, jak se lze přesvědčit z diskuse na http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=25&rp=132805&gal=photo. Takže kromě sendviče byla jedinou úpravou retuš drátů a odšumění oblohy. Extrémní šum oblohy vznikl zřejmě kvůli tomu, že vše bylo foceno z ruky ve spěchu a tak 5 fotek, ze kterých je záběr složen bylo vůči sobě poněkud posunuto, otočeno a fotky byly zabrání z malinko různé vzdálenosti (stál jsem v dost nestabilní poloze). Takže ani slícování všech fotek pak nebylo dokonalé. Navíc jedna fotka byla malnko mázlá (1/10s z ruky). Zřejmě těmito nepřesnosti vznikly interference, které sendvič zvýraznil. Vše foceno ve spěchu během pár vteřin pří útěku před bouřkou, což samozřejmě neomlouvá, ale jen dokresluje atmosféru.
Poznámky:
3 z mých nejvíce bodovaných fotek:

Prodejní info:
Toulal jsem se takhle Sudetami, což patří mezi mé srdcové záležitosti, zejména Jizerky na kole (takovejch 180 km přes hory za sluníčka má něco do sebe), autem nebo pěšky. Když se obloha brutálně zatáhla, skočil jsem do auta a mazal pryč, jenže v tom letu jsem viděl tenhle kostelík s velmi zelenou střechou a spolu s hrozící oblohou jsem okamžitě viděl v hlavě fotku. Zaparkoval jsem a mezi prvními kapkami udělal 2 sednviče. Ten první vidíte, ale hned pak jsem si uvědomil, že jedna či dvě fotky budou mázlý (1/10 a 1/18s) a že je fotka natěsno. Vrátil jsem se a udělal druhý pokus z větší dálky (to jsem musel nevychovaně vlézt na hrob). Nechtěl jsem tam dávat ISO 200 kvůli šumu mé šunky a tak jsem zariskoval se stejnými časy. Jeden pokus se musí povést, ne? Poved se ten první, těsnější. Po druhém už kvůli prudkému dešti nešlo fotit. A druhý pokus byl více rozmazaný, ale někdy ho sem třeba plácnu. P.S.: A jestli tímhle naštvu a znechutím ty, co nemají rádi sednvič, budu spokojen. Už mi vadí jejich agresivita, se kterou se snaží potlačovat tenhle styl. Hlásím se jako úhlavní nepřítel Klubu nepřátel sednviče :-), předpokládaje, že člověk má právo na svůj názor, i když se tento nelíbí jiným.
Bodů: 416 (82) · Zobrazení: 4422
Pro hodnocení se přihlaste nebo zaregistrujte.

Komentáře (142)

15:24:03 25.03.2009
5
12:32:53 17.09.2006
5
20:58:06 31.01.2006
5
13:28:16 16.01.2006
5
13:23:48 16.01.2006
5
10:46:24 11.11.2005
5
14:38:33 25.10.2005
5
01:53:49 25.10.2005
4
15:17:42 17.10.2005
5
22:49:21 12.10.2005
kruty...
5
17:51:23 10.10.2005
5
15:43:36 10.10.2005
sedvice fakt nemusim, pre mna nic
15:47:46 06.10.2005
5
19:54:05 04.10.2005
5
15:11:13 04.10.2005
sendvič ako sviňa ale ja ich mám rád, má to zaujímavú temnú atmosféru a keby si nezradil že to je bez statívu aj tak by na to nikto neprišiel ;-)<br><br>bože a tých kecov dole - uff
5
22:17:51 03.10.2005
5
18:52:58 24.09.2005
zrovnat perspektivu a je to za 5++ ;)
5
10:46:23 20.09.2005
4
11:37:54 16.09.2005
5
14:07:16 15.09.2005
5
16:31:29 14.09.2005
5
02:13:44 13.09.2005
23:26:42 12.09.2005
4
11:42:00 04.09.2005
Tohle je hrozné...bod za snahu...
1
21:51:49 01.09.2005
5
15:30:22 01.09.2005
5
15:23:20 01.09.2005
Mně se to líbí, idyž imho to má blíž ke grafice než k fotce.
13:33:44 01.09.2005
5
16:49:36 30.08.2005
nelíbí
21:21:57 29.08.2005
Rikejte si co chcete,at uz to pusobi jakkoliv umele,celkovej dojem me naprosto dostava...z pohledu amatera,ciste z emocionalni stranky veci..je to jedna z nejlepsich veci co jsem tu shledl
5
19:03:51 29.08.2005
5
18:58:36 29.08.2005
4
12:26:48 29.08.2005
tohle je ale fakt nevkus :) ...sendvic jo ale ma bejt chutnej :o)
1
13:53:16 28.08.2005
To Filip: Jo, diky. Takovou kritiku beru, bezva. Konecne neco k veci. Mas pravdu, ze nic neomlouva a ze mluvi jen vysledek, takze beru ten jedne bod od tebe. Lec musel jsem tu fotku tady dat, i kdyz to nebylo technicky zcela ono. V mych (mozna jen v mych) ocich to melo takovou silu, ktera stala i za ty chyby. Ale priste ten fotak utopim (to myslim vazne) kvuli takove fotce. To natesno beru urcite. To kaceni linii ne - naschval jsem sel dolu, aby to takhle padalo. Mi se to libi. Podle mych zkusenosti fotit RAW pri sendvici je zcela mimo. PhotoMatix v extremnim provedeni, jak jsem ho pouzil a sendvic z ruky, shodi kvalitu takovou merou, ze rozdil mezi RAW a JPG je zcela nerozeznatelny. Jen by to zdrzovalo foceni. A navic, podel mych zkusenoti s pripravou vystavy fotek A3, neni ani v teto velikosti vyznamny rozdil kvality mezi RAW a JPG. RAW pouzivam spis kvuli jinym vecem nez kvalite. RAW zatim u kvality povazuju spise za fotograficky jazz = odbornici o tom casto mluvi, lec prakticky to k nicemu neni. To "kricici", jak pises, se mi libi a vybral jsem to z mnoha verzi. Takze mame jine oci. A nize jsem se cilil jen kvulim tomu, ze me jini masirovali, at to delam jinak, i kdyz jsem nechtel. Za podrobnou a tvrdou kritiku, jako je tato, budu jen dekovat, i kdyz s ni budu souhlasit jen napul. Jsi kykoliv u me vitan. Ahoj.
10:13:02 28.08.2005
Já nechápu, proč se tu tak čílíš, když si prostě tu technologii sendviče u této fotky nezvládl. Základní princip - několik zcela přesných kopií s různým časem nemáš a děláš z toho cnost. Proč sis neudělal jednu slušnou fotku v RAW formátu, abys s tím mohl pak pracovat? Vezmuli to po pořádku, tak mi vadí ten hodně těsný snímek, pak ti to dost padá do středu, takže bych alespoň narovnal vertikály. V sedviči bych nebyl tak přímočarý, dá se to doladit tak, aby to nebylo tolik křičící. Někde si, myslím, napsal, že objektivní příčiny se nepřijímají, důležitý je výsledek. A tohle je paskvil. Ale je fajn, že si za tím stojíš. :-) Ten bodik je za to přesvědčení :-)
1
08:37:19 28.08.2005
5
21:41:27 27.08.2005
4
14:47:03 27.08.2005
5
09:54:59 27.08.2005
To Krupinsky: Ty jses vazne vtipnej. :-)))
08:34:34 27.08.2005
To Koran: Spise jde o jednu zasadnim upravu: sendvic. Jinak mi asi nikdo dal nebude vycitat redukci sumu a retus dratu, ne? Ale jinak, kdybys tusil, jak nase oci upravuji realitu, asi by jsi ziral. Napriklad, nase oci vybiraji z elektromagnetickeho zareni nekolik setin promile vlnovych delek, tzv. viditelne svetlo, takze z te prave reality nevidi skoro nic a tomu ubohemu zbytku rikame skutecnost. Tomuhle ja rikam uprava, jak prase.
00:23:47 27.08.2005
fuj...uprav pozehnane
0
00:18:16 27.08.2005
V tehle gamesce jsem dosel az do tech katakomb a tam me porad zabiji ty prisery co vyskoci z tech vyklenku.
00:16:14 27.08.2005
Autor urcite stoji o jakoukoliv kritiku a tim padem i pomoc kamaradu, lec nestoji o to, aby ti, co maji jiny vkus, ho masirovali, ze musi ten jejich prijmout.
00:13:28 27.08.2005
Chtěl jsem něco poznamenat, ale koukám dle komentů, že autor o to zas tak moc nestojí. Pětky jsou přeci jen příjemnější kritika. A to jsem si říkal... "taková zajímavá inteligentní ikonka...".
23:28:53 26.08.2005
5
21:55:13 26.08.2005
proti sendviči také nejsem,ale toto se mi nelíbí....
20:23:35 26.08.2005
To Siron: Zase asi znas spravne reseni, ktere bych mel, dle tebe, sledovat, ze. Jenze to je moje vec, do ceho vkladam energii.
19:53:13 26.08.2005
Kdyby jsi tolik energie co tady vkládáš do toho aby jsi všechny co se jim to nelíbí tady setřel vložil raději do focení a úpravy tvých sendvičů. Ano máš pravdu nelíbí, ale to snad bylo jasný. Nedal jsem fotce ani tu nulu.
19:38:31 26.08.2005
nejsem proti sendviči, nejsem proti úpravám ...tohle však na mě kladně nezapůsobilo...( při hodnocení vycházím víc z pocitů, jak fotka při prvním otevření působí )...i když úplnou sr***u v tom taky nevidím...
2
18:58:57 26.08.2005
5
18:52:06 26.08.2005
To je správně ponuré :-)
5
18:18:01 26.08.2005
To Siron: Prosim Te, pouc me, ze se sendvice delaji ze stativu. Vsechny ostatni sendvice mam samozrejme ze stativu, jen tady jsem to proste nestihal. Ale tu fotku jsem nemohl neudelat. Nemyslim si, ze technicka kvalita je to, co dela fotku. Nekdy neni nutna a nekdy ani vhodna. Ale pristoupim na tvou hru a: Zkus mi vysvetlit, v cem je tahle fotka technicky nekvalitni a nepouzivej hloupe hypotezy typu, kdyz to neni ze stativu, musi to byt nekvalitni. KDE je co rozmazany ci jinak nekvalitni? Myslim, ze misto toho, abys rekl NELIBI, tak vytahujes zbrane, aby to nebyl jen tvuj osobni nazor, ale nejaka "pravda". Ale on to je osobni nazor a tvuj tanec kolem toho na tom nic nezmeni.
17:22:00 26.08.2005
joj to je kaplicka rodiny Adamsovych ne? dobre ses vyblbnul:-)
4
17:16:00 26.08.2005
nelibi
0
16:21:58 26.08.2005
5
16:00:28 26.08.2005
5
15:45:46 26.08.2005
nelibi
15:26:43 26.08.2005
Sendviče, když jsou kvalitní, tak se mi líbí. Mají svou zvláštní charakteristiku. Právě u nich je to však o TK. Musí se fotit ze stativu. A nebo udělat v PS z jedné fotky, tam k posunu nedojde, ale zase to není docela ono. Sendviče na úrovni tady měl svého času Vlad Hosch, má je i na svých stránkách. Tohle mohl být skvělý sendvič kdyby se mu dostalo po řemeslné stránce co mu náleží. Takhle je to dobré akorát pro emoce v tom špatném smyslu a to pro obě strany - autora i diváka.
15:25:19 26.08.2005
5
15:13:53 26.08.2005
mě jsi nenaštval ani neznechutil, já si tady prostě jenom odložim nulu a jdu dál ;o)
0
14:50:13 26.08.2005
Tohle bych ctěl taky umět<BR>
Líbí se mi to moc.
5
13:52:18 26.08.2005
5
13:43:57 26.08.2005
To Kozubik: Prosim Te, nepodsouvej mi to, co chces ty = abych s tim brzy skoncil a pak "zmoudrel". Je mozne, ze s tim skoncim, ale jak to vidim ted ja, spise ne. Opominme to, ze me sendvic jeste moc neposloucha a furt se ucim. Ale podobne obrazy a jejich atmosferu v sobe nosim jiz spousty let a miluju veci, ktere nevypadaji jako realita, ale spis jako pohadka ci tak trochu jako sen. Miluju zvlastni veci, i kdyz podle zkusenosti to neodpovida vkusu vetsiny. Pro me je jinak technika nevyznamna, chci podobnou atmosferu, a je mi jedno, jestli to bude sendvic, zpracovani PhotoShopem, digitalni blesk nebo rucne kreslene, ci kreslene klasicky fotograficky svetlem. Nemyslim to zle, ale uz jsi svuj nazor rekl, ja ho znam, a ted me nech jit, kam chci ja, i kdyz je to podle tebe strasne pitoma cesta. Podle me ne. Ale jinak se musim priznat, ze srovnavani s nekterymi hrami a serialy mi tak zcela nejde pod fousy. Jen mi to hol rika, ze se jen ucim a neumim zatim dat do fotky presne to, co nosim v hlave. A abys byl uplne klidnej, hodne si ted tajne hraju se svetlem (tak klasiky fotograficky), abych to zvladl. Fakt je me jedno, jak vysledku dosahnu. Ale klasicka fotka nikdy asi nebude to, co bude muj oltar.
13:30:36 26.08.2005
pokud u focení zůstaneš, tak by mě hodně zajímalo, jak z odstupem času zhodnotíš výplody tohoto "sendvičového období" :)
13:28:36 26.08.2005
5
12:48:19 26.08.2005
5
12:45:50 26.08.2005
5
12:31:29 26.08.2005
To Kuzubik: No nevim. Jednak tady mam sedvicu uz 5, jednak mi chutnaj stale velmi a zda se ze vic a vic. Ale priste mozna zase nejakou fotku. Ty se mi libi taky :-). (Ale mam v zaloze i sendvice!)
12:30:39 26.08.2005
5
12:28:30 26.08.2005
no dobře. myslím, že sis to už zkusil a že příště už postneš fotku.
12:12:46 26.08.2005
uff, vyčerpávající koment:).. proti sendviči většinou nic nemám
5
12:05:43 26.08.2005
5
11:52:26 26.08.2005
To Sojka: To at posoudi jini. Pan sam sebe spis vidi tak, ze mam rad, kdyz se neco deje a nemusi byt on stredem pozornosti, ale kdyz ten rozruch neni, umi si ho udelat sam. :-).
11:49:21 26.08.2005
Pan je asi trochu exhibo zjistuji v komentu ;)) Jako obraz dobry, jako fotka ... neni to fotka ;)
11:37:46 26.08.2005
Výsledok je dobrý, ako kaplnka Addams family. Možno mohol byť kostolík trochu tmavší. Ale aj tak páči. :-)
4
11:20:10 26.08.2005
Ma to atmosferu, ale tim to konci, zbytek moc nelibi, popis drsnej :-)
3
11:08:31 26.08.2005
frag je zabití nepřítele :) /fakt mi to připadá,jak nějaká quakeovská aréna :(
11:08:10 26.08.2005
nelíbí, přijde mi to děsivě umělý, už to z mého pohledu nemá s fotkou moc společného
1
11:06:05 26.08.2005
To Tuma: Samo, tvuj nazor respektuju. Ale co ci kdo jsou to fragove? Nejsem moc fanda pocitacovych her ci fantasy nebo odkud jsou.
11:05:27 26.08.2005
želvípantofle... naskákaly z toho puňtiky na těle...
11:04:37 26.08.2005
uplně vidim,jak tam pobíhám s bazukou a sbírám fragy..
11:03:49 26.08.2005
nelíbí
11:02:49 26.08.2005
no, já Ti nevím .........<br>Jako ilustrace k Adamms family je to bomba ......<br>Kostelík je to nádhernej a chtěla bych ho vidět jen ouplně "normální" nejlíp v BW<br>Ale jináč jako takový, jako takhle upravená fotka, mě to moc nesebralo...sorrík :)
3
11:02:19 26.08.2005
5
10:54:33 26.08.2005
nic proti sendvičům ..., ale ISO 200 se šumem tvé šunky .. to moc nechápu .. fotím s tím 3 roky a při tomhle nastavení to ještě dává slušné výsledky ... jinak mi ten kostelík připadá jak vystřiženej z papíru a hozenej do talíře s inkoustem ,na kterým plave a ještě se moc nenamočil , ale to bude asi tím sendvičem ... nelíbí se mi to ...
2
10:53:38 26.08.2005
5
10:48:58 26.08.2005
Pěkné, zajímavé, TAJEMNÉ :-))
5
10:47:29 26.08.2005
5
10:43:38 26.08.2005
5
10:39:35 26.08.2005
super :-)
5
10:36:41 26.08.2005
a k tomu šumu .... brutální?? myslím že pri tej dynamike z matixu docela bežný a polahky odstránitelný
10:36:18 26.08.2005
5
10:35:28 26.08.2005
:-)) oukj
10:34:47 26.08.2005
Ještě jednou: Můžu se zeptat, kde to leží nebo je to tajemství? P.S: ten šum na fotoaparat.cz je fakt brutální.
10:31:00 26.08.2005
5
10:29:00 26.08.2005
hoodne zajimavy
5
10:28:56 26.08.2005
P.S. Vargic: Samozřejmě, jsi přesně nepochopil, že jeden sedvič (tento) byl z jiné vzdálenosti, než druhý (dalších 5 fotek), ktreý jsem tady ještě nedal.
10:27:06 26.08.2005
To Vargic: Psal jsem tam "asi" - to bylo uvažování nahlas. Jsem u PhotoMatixu zvyklý na šum, ale tenhle byl šílěně extrémní - viz <A href="http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=25&rp=132805&gal=photo">http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=25&rp=132805&gal=photo</A>.
Tak jsem spíš uvažoval, jestli to nebylo těmi nepřesnostmi. A co se týče žvástu 2, ke konci vějířové expozice mi ujela noha a měl jsem tendenci padat doazadu, foťák jsem strkal dopředu, tak jsem si říkal, jestli jedna fotka nebyla trochu mneší. Ale když to víš líp, koukni na Fotoapart.cz a vysvětli ten brutální šum.
10:26:29 26.08.2005
5
10:23:56 26.08.2005
nádherně strašidelnýýý
5
10:23:52 26.08.2005
5
10:21:59 26.08.2005
Přesněji miluju pohádky "z jiného světa". Snad proto jsem přednášel na UK několik let virtuální realitu.
10:21:58 26.08.2005
výsledok je práveže celkom dobrý,,ale prvý žvást: šum vznikol maznutou fotkou na 1/10s. Pri práci vo photomatixe sa mi ešte nestalo že by tam ten soft nepridal aj šum (vid stmavovanie prepalov), takže to bolo softom a nie fotkou,, a žvást č.2: fotil som to zbližšia a zdalej a potom napasoval na seba: To ako čo je za kec ..áno ved prečo nie spravím si robotu navyše raz to sfotím z 5 metrov,, potom z 10 a potom to budem vo photoshope 1hodinu scalovat.
10:21:46 26.08.2005
Jo, to beru. Sakra, to beru! 5+
5
10:21:18 26.08.2005
5
10:21:06 26.08.2005
Miluju pohádky.
10:20:44 26.08.2005
Hezký, jenom na tý levý střeše bych tu zelenou mírně stáhnul, jinak je to dost působivý.
5
10:20:09 26.08.2005
dost neprirozeny. sendvice moc nemusim. ale je to jako z pohadky... ,-)
3
10:19:52 26.08.2005
5
10:19:42 26.08.2005
5
10:19:37 26.08.2005
To Steafny: Možná Tě alespoň malinko potěším, ale ten pruh svtěla by byl asi už i na mě trochu moc :-).
10:19:04 26.08.2005
5
10:18:16 26.08.2005
To Miskovsky: :-))))). No snažil jsem se, aby byly přesně přes sebe. Ostatně možná můj výklad vzniku šumu není správný, psal jsem tam "asi".
10:18:15 26.08.2005
5
10:17:15 26.08.2005
ale celkovy dojem je super :-))
5
10:17:05 26.08.2005
koukám na tu fotku znovu......k dokonalosti už tam opravdu chybí jen pruh světla dopadající na ten světlý plácek ;))
10:16:02 26.08.2005
To Jan F: Mohl bych se zeptat, kde leží ten kostelík? Moc se mi líbí.
10:15:55 26.08.2005
ja myslel, ze sendvic jsou fotky pres sebe a ne fotky vedle sebe . Jak to je ?
10:14:36 26.08.2005
5
10:12:34 26.08.2005
To Brezina: Popisuju podrobne, jak jsem to delal proto, ze chci. Staci?
10:11:55 26.08.2005
Zajímavé ... jen ten "plácek" mezi sochou a schodištěm mi připadá nelogicky světlý
4
10:10:42 26.08.2005
Hm, tak to potom jo. :-))
10:09:50 26.08.2005
To Lhotecky: Skvelyyyyyyyyy, jestli ti to prijde jako grafika. O nic jineho jsem se nesnazil.
10:09:42 26.08.2005
4
10:09:39 26.08.2005
5
10:09:07 26.08.2005
5
10:09:04 26.08.2005
Podle mě už moc umělé. Připadá mi to spíš jak grafika.
10:08:56 26.08.2005
5
10:08:34 26.08.2005
To Vargic: Ani slovo jsem si nevymyslel. A obsah tveho sdeleni je jen jediny: NELIBI SE. Prosim, to respektuju, ale proc ty tvoje kecy kolem?
10:06:14 26.08.2005
5
10:05:47 26.08.2005
tan pokec k tomu sú úplne žvásty a zo sendvičov som už vYrástol
10:05:33 26.08.2005
5
10:04:53 26.08.2005
5
10:03:20 26.08.2005
Bomba ;)
5
10:02:49 26.08.2005
ten sendvic mi prijde uz dost brutalni
4
10:01:54 26.08.2005
Ako z hororu... to uz je dnes druha brutalna fotka...
5
10:01:46 26.08.2005
panejo
5
10:01:44 26.08.2005
To pro mě ryzí a neředěná hrůza. Popisuješ podrobně, jak jsi to dělal, ale proboha, proč ? :)
10:00:56 26.08.2005
kýč s tou zelenou....
10:00:30 26.08.2005
na mě trošičku kýč ale je to hezký
4
10:00:09 26.08.2005
5
09:59:55 26.08.2005
wow!!!
5
« předchozí
zpět do galerie
další »