To Pecka: Snad se tak nechovam. Uz predem jsem napsal, ze ten akt nebude stat za moc. Ale jinak mi jde kecani fakt lip :-). Na foceni, zel, nemam prilis casu. :-(
Kdybys min kecal a vic fotil, mozna by to bylo prospesnejsi ;-) <br>Asi takhle, videl jsem uz horsi akty, ale i mnohem lepsi. Tenhle styl mi moc nesedi, umeni neumeni, je to takovy nedotazeny. <br>Ad - <i> vadí mi, když takový autor sám sebe přesvědčí, že je úžasný a ostatní jsou neschopní blbci</i> - nechovas se svym zpusobem vlastne uplne stejne? ;-))
Mě hlavně baví ten proces učení a začít kopírovat nějaký vzor k tomu moc nepatří. Nechci bejt řemeslník, který dělá slušné fotky na prodej. Chci si hrát a učit se a cizí kánony krásy, které se neshodují s mým pocitem, mě moc neberou.Jsem svobodný. Že moje fotka nebude hezká pro jiné, je mi celkem fuk ... Sorry, že jsem okopíroval kus tvýho komentu, ale nebavilo mě to opisovat. Já jen, že s timto názorem s tebou uplně souhlasim, každý řemeslo bez vlastní invence je přece nuda, a to i fotografie.Když to řeknu uplně po svym, tak asi takle: " je mi uplně u prd.le, že někdo dělá fotky,za který má tady v průměru xyz bodů, ať si má třebas 100x víc, když to krmí jeho ego, mě to je jedno, ať si je tuctovej, já budu ale sám sebou, techniká kvalita se dá časem dohnat, nápaditost nikoliv ..." Toť mejma slovama.
K fotce jako takový (budu psát, jak mi zobák narost).Líbí se mi na celkově ten nápad, to měkký světlo, barevně u mě taky Ok, slečna samozřejmě taky ... Nesedí mi ale ten záklon hlavy, ta bílá brada (působí na mě jak smrtka, sorry, ale je to tak), ale co mi nesedí vůbec je ten neopálenej kus po plavkách zakrytej slunečnicí.Místo ní bych tam raděj viděl kus bílý nebo jinak barevný látky.Prsty u nohou nekomentuju.
Celkově na první akt je ale to kuwa dobrý, ale nevim jak bodově hodnotit, tak raděj neboduju ..
P.S. nenech se rozladit názorem nebo kritikou jinejch, popravdě řečeno jsem si je i četl, ale vyslyšel jsem i horší u mejch fotek ...
K fotografii: Krásný model, světlo se mi líbí, upřednostnil bych přirozenost, tedy žádný květ v klíně a hlavu a tvář tam. kde má být. Ta mi tam vysloveně chybí! Je to přeci krásná žena sedící na kameni. Drsnost kamene je v kontrastu s jemností ženského těla. Trochu víc to děvče nechat uvolnit. Dopřát dost času a neboj se jí v průběhu focení dotknout, upravit pózu (tady např. křečovitě svírá prsty u nohou a celá je taková dost napjatá). Nesmírně důležitý je pak i výraz tváře. Doufám, že toto nebyla jedinná fotka a kompozice z toho místa! Většinou se uvolní až tak po půlhodině focení, když není profesionálka.
Ke komentářům: Nebuď tak podrážděný, když Ti někdo něco vytkne. To, jaký používá slovník, je pakuž čistě jeho věc i jeho vizitka. V tom buď nad věcí. Nenech se vyprovokovat. Máš skvělý model a zanícení pro věc. Věřím, že další fotky budou zas oněco lepší a těším se na ně!
2 Tomáš Pavlík: Milý Pavlíku, zdá se, že jsem narazil zase na naftalínového "umělce". Překvapilo mě, že jsi byl schopen mi dát v minulosti za nějaké fotky i pětky, viz níže tvé komentáře u mých fotek:?<p>
Přivři oči a budeš v nebi aneb Nebeská brána (Jan Fikáček)
(10:44:54 18.02.2005)
líbí (4) <br>
Poněkud divný Svatý Václav, patron země České (Jan Fikáček)
(10:44:29 18.02.2005)
(4)
<br>
Trojité Hradčany a jeden Karlův most (Jan Fikáček)
(10:44:04 18.02.2005)
jo výborný, mám takhle dvoje Hradčany , máš očko (5)
<br>
Tři kříže na místě, které jsem zapomněl (Jan Fikáček)
(10:42:45 18.02.2005)
(4)
<br>
Mám té moderní doby po krk aneb Prašná brána (Jan Fikáček)
(10:24:14 18.02.2005)
ano, povedlo se (5)
<br>
Konzumní žena - strom (Jan Fikáček)
(10:23:11 18.02.2005)
jo (5)
<br>
Lesní panna uprostřed Prahy (Jan Fikáček)
(10:24:42 20.11.2004)
líbí (4)
<br>
Dveře od nikud nikam (Jan Fikáček)
(14:58:13 14.11.2004)
(4) <br>
--------------- END -----------------------------<p>
Já to o tvých fotkách říci nemohu. + z Tvého slovníku usuzuju, že jsi byl deprivován nějakou ze škol, se kterými jsem měl taky nějakou dobu vztah co by učitel (FAMU, AVU apod.) Nevadí mi, když někdo neumí moc dělat fotky jako Ty (ostatně se taky považuju za ten případ), ale vadí mi, když takový autor sám sebe přesvědčí, že je úžasný a ostatní jsou neschopní blbci. K tomu účelu využije teoretické žvásty na zmíněných školách podobně průměrně schopných kantorů (neboť jak známo, kdo to neumí, ten to učí - až na výjimky) a bez vlastního silného názoru a bez silné schopnosti rozeznat, co je hezké, zůstane z něj jen umělecký snob. To je člověk, který třeba původně i nějaké pojetí krásy měl, ale třeba z pocitu nejistoty raději přijal vnější znaky tzv. umění (rozuměj od koho je fotka, v jakém je stylu, jestli se líbí, apod.), které překvapivě nemají s krásou nic společného. Tím ztratil to základní - pochopení pro krásu.
<p>Příklad: Naprosto mě fascinoval slyšet třeba z úst jednoho vyučujícího na FAMU definici kýče: "Kýč je to, co se líbí." Budu doufat, že to byla umělecká karikatura. Jinak si spíše myslím, že fotka by měla být to, co se líbí. Fotit třeba odpadky, mi zase moc umělecké nepřipadá, i když si to v pojetí FAMU dovedu představit.<p>
Nemyslím si, že jsi úplně ztracený případ, protože jisté náznaky vlastního názoru jsem ve tvých fotkách našel, ale bohužel jsem si skoro jist, že nebudeš mít sílu opustit tento snobský psedoumělecký svět, a to z psychologických příčin. A tak budeš dál arogantní, kde nebudeš chápat, že existuje i jiné vidění než Tvé. <p>Protože se Ti dříve mé fotky líbily a teď najednou ne, usuzuju, že příčinou tvého hnutí myslí nebyly mé fotky, ale spíše můj, zde vujádřený, odpor k fotografickým snobům. V tom případě ale tvé komentáře jsou je psychologickou studií, která není pro mne moc zajímavá. Mě zajímají fotky.<p>
Jen prosím Tě, neoperuj respektem k člověku a ke kritice a přečti si své komentáře, abys viděl, jak respekt k druhému nevypadá. Respektuju cokoliv, jen ne hrubost, agresi a nedpoloženou nafoukanost.
To Tomáš Rücker. Kouknul jsem na Tvé fotky a samozřejmě tvé akty jsou někde jinde než ten můj. Mohl bys být proto trochu specifičtější a popsat mé chyby z Tvého pohledu? Pomohlo by mi to.
Máš moje sympatie pre svoj prístup k tvorbe. Popísali sa už tony kníh o tom, ako má ktoré umenie vyzerať, a napriek tomu výsledky tých teoreticky nadupaných nemusia byť až tak skvelé. Riaď sa citom, ten nesklame. Tiež len začínam s fotením aktov, a takisto narážam na občasné nepochopenie inými, avšak iných zasa osloví. Modelkám sa fotky páčia, a to je pre mňa dôležité. Časom človek nadobudne viac skúseností, a bude to len lepšie. :-)
Fotka nic moc ... popisek pobavil ... jestli smim radit ...chces-li foit akty, chovej se jako chap, zacni tak myslet a prestan se bat. Techiku ovladas dobre a neni nutne aby jsi travil hodiny nejakym stelovanim, s modelkou se dobre znate, takze se nepotrebuje neustale chichotat vtipkum a zajiste dokaze v klidu posedet ... soustred se na ni a pujde ti to. ...
No, ono mi to příjde dost špatné po všech stránkách, laciné... květina v klíně, vypálené plavky, patos (záklon, skrčené prsty u nohou, vystrčená prsa...), to vše dělá fotku hodně lacinou na to, aby to byl kýč. Toť vše... Světlo taky žádná sláva, prostředí taky se mi nijak nezdá ničím zajímavé (spíš obehraná písnička).
Možná by neškodilo projít si významější fotografie s akty, nemyslím teď ale Saudka nebo jiné komerční fotografy...
Také s úctou, Kristýna
[ODPOVĚDĚT]
Opravdu díky za názor. Takový už mi opravdu pomůže. A myslím si, že tenhle můj průzkum bojem vlastními fotkami a třeba tvá kritika na ně je daleko lepší a efektivnější způsob učení, než procházení děl komerčních fotografů. V pasívní roli člověk nikdy úplně nevnímá. A ještě jedna věc. Mě hlavně baví ten proces učení a začít kopírovat nějaký vzor k tomu moc nepatří. Nechci bejt řemeslník, který dělá slušné fotky na prodej. Chci si hrát a učit se a cizí kánony krásy, které se neshodují s mým pocitem, mě moc neberou. Nemusím se jimi řídit, jsem svobodný. Že moje fotka nebude hezká pro jiné, či technicky dobrá z pohledu jiných, je mi celkem fuk. Z čeho se ale míním opravdu poučit, jsou názory, které mi otevírají oči a které jsou i pro mě pravdivé a ten Tvůj podrobnější rozbor mezi takové určitě patří.
Last but not least: Žádný idol krásy pro mě není dost vysoko na to, aby se z jeho hlediska bylo možné dívat na lidi zvrchu.
To:Kristýna:
Upřímně řečeno, tenhle nesmyslný svět pseudoteorií, kde každý zdůvodní kdejakou pitomost, která se mu hodí do krámu, mě vůbec nezajímá. Takže věechny knihy o kýči či pravém umění považuju za ztrátu času číst. Je to tak odtržené od života, tak bezúčelné. Pro mě je jediné hledisko, jestli se mi něco líbí. Dělám fotky sobě pro radost a uvažování o tom, co je kýč v pojetí českcýh fotografických škol mi přijde asi tak stejně smysluplné jako úvahy o tom, kolik andělů se vejde na špičku jehly jistcýh teologů.
RE> To Kristýna níže: Á uměěěělkyně promluvila. >>> svědčí o mnohém... Ale uvědom si, že většina knížek od teoretiků vychází právě o tom, "jak fotit kýč"...
Koukám, že se sem schází sorta, dle mého odhadu, rádobyumělců. Ty já tak miluju za jejich planý kecy o tzv. umění a suchařinu ve fotkách, kterou vydávají za to jedině možné úúúúúmění. Jo, moje fotka není super, ale holt každý začátek je těžký. Příště to snad bude lepší, ale k tomu mi zřejmě pomůžou jiní než tihle naftalínoví "umělci". Tihle tahají "těžké" termíny pseudoumění tam, kde si lidé jen hrají a mají radost ze života. Když neumí udělat slušnou fotku, musí vytvořit teorie o tom, jak jsou jejich fotky bezva a co je kýč a manýra. Maj to naučené od různých teoretiků, kteří taky neumí moc fotit. A smysl téhle hry je v tom, udělat pseudoprostředí, kde oni budou páni. Těmhle nejde o fotky, ale o svou prestiž. Sociálně zajímavé pro studium, leč s fotkou to má málo společného. A mě zajímají spíše fotky, než jedinci bez vlastního názoru, zdeformovaní nějakou školou.
je videt ze v tomhle teprve zacinas. Podle tvych predchozich fotek predpokladam co jsi chtel vyfotit a to se ti podle me nepovedlo - studeny barvy, modelce nelichotici zebra, neprilis originalni slunecnice ...
only my opinion: nejsem si jisty zda se k aktum hodi pruhy po kalhotkach na opalene pleti (snad jen nekdy ;o))...). Lytko jiz bylo zmineno, slunecnice mi nevadi, jen jeste prsty na nohou zvlastne slecna krouti :)...
Na první pokus dobré. <br>
Podstatné napsali JB a PŠ. Jestli je to noční akt, stálo by za to pouvažovat o jiném světle. Vypíchnout jen modelku a pozadí utopit ve tmě a třeba jen naznačit. Takto si noc domýšlím pouze na základě trošku ujetých barev (listí bude v reálu nejspíš víc do šedomodra ??)
Výjiměčně souhlasím s Duchkem, že to lýtko to kazí. Slunečnice je nějaká seschlá. Trochu ostrosti by taky neuškodilo. Fajn příběh. Slečna je krásná, tak přeju ať chce dále fotit<br>
P.S.: Já fotím nahatý. :)
Na první pokus vcelku vydařené. Pár chybiček přesto zmíním, zmáčklé lýtko nepůsobí esteticky, slunečnicí si nejsem jist, ale spíš nehodí, brada je moc bílá, jinak pasuje. Na a kdyby krasotinka chtěla cvaknout, tak si v notýsku čas udělám,. mě se nemusí bát, já sem totiž hodný strýček:-))a děvčata mě nezajímají:-))))))))) 3-4
Pro mě jako fotka nic moc, neostré, divné barvy, matoucí pozadí, divná póza, přehnaně zdůrazňující žebra, maskovací slunečnice .. je to takový divný akt ... ovšem to povídání, klobouk dolů! :)
hezky ses rozpovídal - fajn príbeh +1, fajn fotka
<br>Tá slnečnica na mňa pôsobí trošku lacno ale až sa dáma trošku poopaluje možno ... aj keď určite nie nahotu za každú cenu ...
4+1 na úvod tejto kategorie!!! :o) nehlásim sa, lebo som chlap a s nimi nemáš dobré skúsenosti, ale viem o čom si písal :o)))) mám jeden akt a ten pocit, nahej ženy a oblečeného fotografa som zažil :o)))))
Komentáře (171)
"...velevážené obecenstvo, máme tady tanečnici,
a ta ji má jak slunečnici:
samý pták a semeno."
Fotka se mi nelíbí, sorry.
K fotce jako takový (budu psát, jak mi zobák narost).Líbí se mi na celkově ten nápad, to měkký světlo, barevně u mě taky Ok, slečna samozřejmě taky ... Nesedí mi ale ten záklon hlavy, ta bílá brada (působí na mě jak smrtka, sorry, ale je to tak), ale co mi nesedí vůbec je ten neopálenej kus po plavkách zakrytej slunečnicí.Místo ní bych tam raděj viděl kus bílý nebo jinak barevný látky.Prsty u nohou nekomentuju.
Celkově na první akt je ale to kuwa dobrý, ale nevim jak bodově hodnotit, tak raděj neboduju ..
P.S. nenech se rozladit názorem nebo kritikou jinejch, popravdě řečeno jsem si je i četl, ale vyslyšel jsem i horší u mejch fotek ...
Ke komentářům: Nebuď tak podrážděný, když Ti někdo něco vytkne. To, jaký používá slovník, je pakuž čistě jeho věc i jeho vizitka. V tom buď nad věcí. Nenech se vyprovokovat. Máš skvělý model a zanícení pro věc. Věřím, že další fotky budou zas oněco lepší a těším se na ně!
Přivři oči a budeš v nebi aneb Nebeská brána (Jan Fikáček)
(10:44:54 18.02.2005)
líbí (4) <br>
Poněkud divný Svatý Václav, patron země České (Jan Fikáček)
(10:44:29 18.02.2005)
(4)
<br>
Trojité Hradčany a jeden Karlův most (Jan Fikáček)
(10:44:04 18.02.2005)
jo výborný, mám takhle dvoje Hradčany , máš očko (5)
<br>
Tři kříže na místě, které jsem zapomněl (Jan Fikáček)
(10:42:45 18.02.2005)
(4)
<br>
Mám té moderní doby po krk aneb Prašná brána (Jan Fikáček)
(10:24:14 18.02.2005)
ano, povedlo se (5)
<br>
Konzumní žena - strom (Jan Fikáček)
(10:23:11 18.02.2005)
jo (5)
<br>
Lesní panna uprostřed Prahy (Jan Fikáček)
(10:24:42 20.11.2004)
líbí (4)
<br>
Dveře od nikud nikam (Jan Fikáček)
(14:58:13 14.11.2004)
(4) <br>
--------------- END -----------------------------<p>
Já to o tvých fotkách říci nemohu. + z Tvého slovníku usuzuju, že jsi byl deprivován nějakou ze škol, se kterými jsem měl taky nějakou dobu vztah co by učitel (FAMU, AVU apod.) Nevadí mi, když někdo neumí moc dělat fotky jako Ty (ostatně se taky považuju za ten případ), ale vadí mi, když takový autor sám sebe přesvědčí, že je úžasný a ostatní jsou neschopní blbci. K tomu účelu využije teoretické žvásty na zmíněných školách podobně průměrně schopných kantorů (neboť jak známo, kdo to neumí, ten to učí - až na výjimky) a bez vlastního silného názoru a bez silné schopnosti rozeznat, co je hezké, zůstane z něj jen umělecký snob. To je člověk, který třeba původně i nějaké pojetí krásy měl, ale třeba z pocitu nejistoty raději přijal vnější znaky tzv. umění (rozuměj od koho je fotka, v jakém je stylu, jestli se líbí, apod.), které překvapivě nemají s krásou nic společného. Tím ztratil to základní - pochopení pro krásu.
<p>Příklad: Naprosto mě fascinoval slyšet třeba z úst jednoho vyučujícího na FAMU definici kýče: "Kýč je to, co se líbí." Budu doufat, že to byla umělecká karikatura. Jinak si spíše myslím, že fotka by měla být to, co se líbí. Fotit třeba odpadky, mi zase moc umělecké nepřipadá, i když si to v pojetí FAMU dovedu představit.<p>
Nemyslím si, že jsi úplně ztracený případ, protože jisté náznaky vlastního názoru jsem ve tvých fotkách našel, ale bohužel jsem si skoro jist, že nebudeš mít sílu opustit tento snobský psedoumělecký svět, a to z psychologických příčin. A tak budeš dál arogantní, kde nebudeš chápat, že existuje i jiné vidění než Tvé. <p>Protože se Ti dříve mé fotky líbily a teď najednou ne, usuzuju, že příčinou tvého hnutí myslí nebyly mé fotky, ale spíše můj, zde vujádřený, odpor k fotografickým snobům. V tom případě ale tvé komentáře jsou je psychologickou studií, která není pro mne moc zajímavá. Mě zajímají fotky.<p>
Jen prosím Tě, neoperuj respektem k člověku a ke kritice a přečti si své komentáře, abys viděl, jak respekt k druhému nevypadá. Respektuju cokoliv, jen ne hrubost, agresi a nedpoloženou nafoukanost.
Možná by neškodilo projít si významější fotografie s akty, nemyslím teď ale Saudka nebo jiné komerční fotografy...
Také s úctou, Kristýna
[ODPOVĚDĚT]
Opravdu díky za názor. Takový už mi opravdu pomůže. A myslím si, že tenhle můj průzkum bojem vlastními fotkami a třeba tvá kritika na ně je daleko lepší a efektivnější způsob učení, než procházení děl komerčních fotografů. V pasívní roli člověk nikdy úplně nevnímá. A ještě jedna věc. Mě hlavně baví ten proces učení a začít kopírovat nějaký vzor k tomu moc nepatří. Nechci bejt řemeslník, který dělá slušné fotky na prodej. Chci si hrát a učit se a cizí kánony krásy, které se neshodují s mým pocitem, mě moc neberou. Nemusím se jimi řídit, jsem svobodný. Že moje fotka nebude hezká pro jiné, či technicky dobrá z pohledu jiných, je mi celkem fuk. Z čeho se ale míním opravdu poučit, jsou názory, které mi otevírají oči a které jsou i pro mě pravdivé a ten Tvůj podrobnější rozbor mezi takové určitě patří.
Last but not least: Žádný idol krásy pro mě není dost vysoko na to, aby se z jeho hlediska bylo možné dívat na lidi zvrchu.
JF
Upřímně řečeno, tenhle nesmyslný svět pseudoteorií, kde každý zdůvodní kdejakou pitomost, která se mu hodí do krámu, mě vůbec nezajímá. Takže věechny knihy o kýči či pravém umění považuju za ztrátu času číst. Je to tak odtržené od života, tak bezúčelné. Pro mě je jediné hledisko, jestli se mi něco líbí. Dělám fotky sobě pro radost a uvažování o tom, co je kýč v pojetí českcýh fotografických škol mi přijde asi tak stejně smysluplné jako úvahy o tom, kolik andělů se vejde na špičku jehly jistcýh teologů.
Jen jestli Ty nejsi moc nafrněnej. :-)
[ODPOVĚDĚT] <hr>jo,sem nafrnenej....jak jinak
vadi mi ta kontrastna farba tej slnecnice
Podstatné napsali JB a PŠ. Jestli je to noční akt, stálo by za to pouvažovat o jiném světle. Vypíchnout jen modelku a pozadí utopit ve tmě a třeba jen naznačit. Takto si noc domýšlím pouze na základě trošku ujetých barev (listí bude v reálu nejspíš víc do šedomodra ??)
P.S.: Já fotím nahatý. :)
<br>Tá slnečnica na mňa pôsobí trošku lacno ale až sa dáma trošku poopaluje možno ... aj keď určite nie nahotu za každú cenu ...