- Technická data:
- Foceno Olympusem Trip 500
- Poznámky a vzkazy:
- V červnu 2005 v Srbsku u Prahy. Vlak Europress
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Tomáš Kořan | 20:28:09 03.07.2005 | |
aaaa protekce:)) a natlak na komentare. skoda ze ne od veroniky...
Miroslav Kukan | 19:46:33 03.07.2005 | |
no nevim... na papíru se zdála ostřejší, ale pro PP bych volil jistě výřez a srovnat to... vzhledem k technice 1+1
Peter Krško | 18:22:53 03.07.2005 | |
Pripadá mi to tak že Veronika čakala pred zatvorenými závorami kým prejde vlak, a keď už ten vlak precházal tak si ho odfotila lebo sa jej páčil.. Nevhodne zvolené miesto fotenia - šiel by som bližšie a fotil takmer rovnobežne s koľajnicami
Pavel Doško | 18:19:02 03.07.2005 | |
tož na ukrutný nátlak tety Jess hážu nějaké obšlehnuté rady :
V prvé řadě je totiž potřeba sklidnit mysl, oprostit se od emocí způsobených místem a prostředím kde fotíte (vůně, zvuky, lidé, předchozí zážitky, okolí, ...) a rozhodnout několik věcí:
1.Bude fotka něčím zajímavá? Když si jí bude prohlížet znuděný pozorovatel v obýváku a jíst u toho brambůrky, zaujme ho?
2.Co chci vlastně fotografovat? Je to obloha, moře, strom, zvíře, člověk - který a proč?
3.
Jakou emoci chci předat?
4.Jaký dám fotce název? Odpověď na tuto otázku často překvapivě definuje co, jak a proč chci vlastně fotografovat.
5. Jak bude fotka působit ve větším formátu v obýváku?
6.
Jak zdůrazním hlavní námět?
7. Jak dodržím zásady kompozice obrazu, jaké vymyslím popředí a pozadí?
8.Jak to zjednodušit? Zvlášť u menších formátů fotek platí, že v jednoduchosti je krása. Hlavní objekt by měl být pouze jeden a vyplňovat podstatnou část fotografie (žádné mrňky!). Bude-li totiž objektů na fotce moc, bude z toho zmatek.
9. Mám teď dobré světlo?
10. Je teď ten správný okamžik?
11. Mám dnes trochu toho "fotografického štěstí"?
uff , tož tak , ve zkratce :-)
V prvé řadě je totiž potřeba sklidnit mysl, oprostit se od emocí způsobených místem a prostředím kde fotíte (vůně, zvuky, lidé, předchozí zážitky, okolí, ...) a rozhodnout několik věcí:
1.Bude fotka něčím zajímavá? Když si jí bude prohlížet znuděný pozorovatel v obýváku a jíst u toho brambůrky, zaujme ho?
2.Co chci vlastně fotografovat? Je to obloha, moře, strom, zvíře, člověk - který a proč?
3.
Jakou emoci chci předat?
4.Jaký dám fotce název? Odpověď na tuto otázku často překvapivě definuje co, jak a proč chci vlastně fotografovat.
5. Jak bude fotka působit ve větším formátu v obýváku?
6.
Jak zdůrazním hlavní námět?
7. Jak dodržím zásady kompozice obrazu, jaké vymyslím popředí a pozadí?
8.Jak to zjednodušit? Zvlášť u menších formátů fotek platí, že v jednoduchosti je krása. Hlavní objekt by měl být pouze jeden a vyplňovat podstatnou část fotografie (žádné mrňky!). Bude-li totiž objektů na fotce moc, bude z toho zmatek.
9. Mám teď dobré světlo?
10. Je teď ten správný okamžik?
11. Mám dnes trochu toho "fotografického štěstí"?
uff , tož tak , ve zkratce :-)
Jiří Buchal, PPP | 18:18:30 03.07.2005 | |
Irčo dokážeš si představit takovej kopec, jak by to vlak vyjel. To by se nadřel :-))
Irena Jess Motlíková, PPP | 18:11:05 03.07.2005 | |
tak házejte rady, Veronika začíná, ať příště ví, co jak líp a proč
Irena Jess Motlíková, PPP | 17:48:30 03.07.2005 | |
JB: a vlak nejezdí do kopce? Ikdyž podle stožáru jo, je hyčmo