Fotografie: "nerozumim" .....
Autor: Jan Mareš | |
Kategorie: přátelé a rodina
Vloženo: 13:17:06 30.06.2005
- Technická data:
- Sigma 24-70/2,8. Speedlight 550EX, FUJI Superia 100, Scan z negativu
- Poznámky a vzkazy:
- Nějakou dobu už si pro sebe fotím, něco málo o focení vím, ale jsem smířen s celoživotní cestou začátečníka :-))) Vím, že fotka není žádnej superzázrak, ale mě na ní zaujalo to světlo, které na ní je. Bylo to foceno za poledního slunce, které šlo z pohledu na fotku z levého horního rohu, a bylo to přiblesknuto. Vypadlo z toho tohle světlo a já nevím proč :-))) No a ještě bych se při této příležitosti zeptal, proč je tady spousta fotek doupravovaných v compu?!? Osobně bych radši dumal nad fotkama tak jak byly opravdu vyfoceny a ne nad tím jak kdo co umí s grafickým editorem.
- Prodejní info:
- za poznání "odkud se beue" to světlo, když to bylo froceno v poledne a bylo blesknuto kvuli protisvětlu :-)))
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Pavel Bohman | 16:35:33 30.06.2005 | |
A k tomu skeneru, nevim jak kdo jiny, ale ja mam CanoScan 4200F. stal neco kolem 4000,-. Rozhodne by byl asi lepsi 5200F. ale je to cenova relace 4 - 5 tis. Negativy to skenuje a to mi staci. Jestli mi fotolab oskenuje film za 75kc, tak po 50 filmech se mi zaplati. A za mesic vyvotim 2 - 8 filmu. Drazsi filmove skenery budou asi lepsi, ale vyplati se? Me ne. Jeste jsem mel Mustek BearPaw 4800 TA Pro II, a ten umel skenovat negativy, ale to byl hnus. Nedokazal vyvazovat barvu negativu.
Pavel Bohman | 16:25:24 30.06.2005 | |
Ty barvy ti zkusim vysvetlit jako laik. Kazdy film je nejak citlivy na svetlo, zvlaste na kazdou barevnou slozku. Film je zhotoveny tak, aby reagoval pri normalnim osvetleni tak, aby vysledek byl "normalni". A protoze kazda zakladni barevna slozka svetla (myslim RGB) ma jinou intenzitu pri stejnem odstinu sede, tak pridanim svetla (ubranim sede slozky barvy) se ruzne zvysi intenzita barev. Navic film ma vyvazeny pomer barvocitlivych slozek tak, aby to za normalniho svetla odpovidalo prirozene. A kazda barvocitliva slozka je jinak citliva na jas. Tedy treba pridanim svetla o 100 % se zvysi zelena jen o 70 %, cervena 150 %, modra 50 %. (Cisla jsem si vycucal z prstu, never jim, ale dobre je to videt na histogramu, kdy si je zobrazis kazdou barvu z RGB zvlast) Ve vysledku je fotka potom treba do cervena.
Jan Mareš | 15:09:28 30.06.2005 | |
PČ: na následující adrese http://www.rosengart.cz/download/barvy_negativ/bn.htm je pro ukázku fotka, která vznikla asi tak pů vteřiny poté a ještě jedna z toho samého dne- Je vidět, že tyhle barvy byly dány světlem a né negativem. Blesk měl na tu rodinku blesknout i napodruhé, ale asi se nestačil dobít - baterky už tam byly takový mrtvolný :-))
Pavel (Čaďous) Čadek | 14:39:46 30.06.2005 | |
K těm barvám. A jak barevné jsou ostatní fotky z toho filmu?
Jan Mareš | 14:19:59 30.06.2005 | |
Nechci měnit běh doby. Asi to blbě prezentuju, v zásadě nic moc proti sw úpravám nemám, ale radši bych viděl fotky tak jak je kdo dokáže vyfotit :-))) Nehledě na to, že vzhledem ke skutečnosti, kdy SW na úpravu fotek nepoužívám, to na fotce ne vždy hned poznám, takže pak laboruju esi to safra takhle vyfotil nebo esi to safra takhle upravil :-))
MW: máš scanovačku negativů nebo chodíš do labu?!? Já si nechávám scany dělat v labu, ale dumám nad koupí nějaké scanovačky, ale nevím esi ty levnější modely maj význam. Any suggetions?!? :-))
MW: máš scanovačku negativů nebo chodíš do labu?!? Já si nechávám scany dělat v labu, ale dumám nad koupí nějaké scanovačky, ale nevím esi ty levnější modely maj význam. Any suggetions?!? :-))
Michal Wolf | 14:03:26 30.06.2005 | |
jeste k SW upravam: ja fotim na analog a taky pouzivam soft. oskenuju negativ a pak ladim jas a kontrast - stejne jak ve fotokomore :)
Iva Vágnerová *bla bloncky | 14:00:03 30.06.2005 | |
JM > no někoho holt baví photoshop jiného fotokomora, nemá smysl to nějak řešit a prostě to tak brát, protože tím stejně běh doby nezměníš :(
Jan Mareš | 13:51:30 30.06.2005 | |
MJ: Nic proti grafickejm editorům nemám, taky bych to s nima chtěl umět, jen mi připadá, že to s fotkou jako takovou nemá mnoho společného. Mno ale já jsem hodně ovlivněn tím, že jsem začínal s Praktikou a padesátkou objektvem a spoustu věcí jsem konzultoval s kamarádem fotografem, kterej po letech téměř ouplně opustil kiňák a fotí jen středním formátem, měchem nebo velkejma deskáčema. Takže tak nějak z těchto důvodů mi připadá grafika jako věc, která je sice s fotkou spjata, ale ne tak docela jednomyslně.
MW Clonu si nevzpomenu, bylo to na super akci, kde za mě zčásti fotilo pivko :-))) ale vzhledem k množství slunečního světla byla určitě vyšší :-))
MW Clonu si nevzpomenu, bylo to na super akci, kde za mě zčásti fotilo pivko :-))) ale vzhledem k množství slunečního světla byla určitě vyšší :-))
Michal Wolf | 13:44:47 30.06.2005 | |
taky zalezi jak jsi clonil - cim vic jsi mel zacloneno, tim vic se potlacilo svetlo pozadi
Milan Ješka | 13:41:57 30.06.2005 | |
farby super, nauc ma ako ich dosiahnut :-)
vadi mi tien od tej siltovky troska, ale viac ten slnecnik co spaja obidve hlavy
nooo, ja sa musim priznat, mna to s graf. editorom bavi asi tak rovnako ako fotenie
vadi mi tien od tej siltovky troska, ale viac ten slnecnik co spaja obidve hlavy
nooo, ja sa musim priznat, mna to s graf. editorom bavi asi tak rovnako ako fotenie
Fbh Ota Hejmala | 13:37:10 30.06.2005 | |
vzniklo to tak, že světlo blesku bylo silnější než přirozené světlo. Je vidět, jak světla směrem dozadu ubývá. Foťák exponoval podle blesku a tím je pozadí tmavší. Cíleně se toho využívá, každá druhá fotka v časopisech je takto dělaná. Kup si ve čtvrtek MF Dnes a na titulní stránce magazínu určitě taková bude :-).
Jan Mareš | 13:33:46 30.06.2005 | |
Že je to z bleksu vím taky, ale proč takhovýhle barvy, to právě netuším. Nebyl tam filtr ani přes sklo ani přes blesk. Já myslel úpravy barev a různý efekty, ne jen retuše "vad". Digitální úpravy k digitální fotografii asi dozajista patří, ale to už mě připadá jako jiné "řemeslo" - já bych si opravdu radši prohlížel kdo jak co umí vyfotit a ne to jak je dobrej grafik :-))
Václav Fiala | 13:30:44 30.06.2005 | |
Popravdě řečeno foto mě moc nebere a k tvojí otázce proč je tady tolik fotek upravovaných v compu ti mužu napsat jen tohle ..... myslim si,že nějaký ty upravy prostě k digitální fotografii patří ..... :o)
Václav Širc | 13:27:41 30.06.2005 | |
me se to moc nelibi, ale to svetlo je evidentne z blesku ... z ceho jineho, odpovida tomu uhle i tvrdost svetla ... a proc se fotky upravuji v grafickem editoru ... z mnoha ruznych duvodu, od retusi skrabancu na filmu, pres prach na cipu az po retuse bedaru jinak velmi pohlednych modelek ...
Jan Mareš | 13:25:48 30.06.2005 | |
Vím, chápu, beru, rozumím - ale skara to světlo, to světlo, proč vzniklo, proč vzniklo, jak se takového efektu dá docílit cíleně?!? !!!!! :-))))))))
Irena Jess Motlíková, PPP | 13:21:47 30.06.2005 | |
tak to poznání by mě taky zajímalo, protože ty barvy jsou fantastický 8)