Přeskočit na obsah
Přihlásit Registrace
« předchozí
zpět do galerie
další »
Na dlouhý čas III

Na dlouhý čas III

| 14.05.2005 | sport
Technika:
NIKON
Poznámky:
Z dnešní Rally u Tišnova ... tentokrát na 1/50 s ... :-)<BR><u>Raději některým vysvětlení techniky <B>panning</B>:</u><BR><B>Panning</B> je technika plynulého sledování pohybujícího objektu objektivem, obvykle při relativně dlouhém expozičním čase. Při správném použití této techniky je ostrý hlavní objekt a neostré pozadí. Výsledné fotografie působí dynamicky, vyvolávají výrazný dojem pohybu. Vzhled fotografie závisí na použitém čase. Při hodně dlouhých expozičních časech, navíc když objekt ještě sám vykonává pohyby, se může dosáhnout až surrealistického obrazu.<BR>Tolik teorie. <BR>Ještě dodávám, že sport se obvykle fotí na 1/500s ...
Bodů: 301 (42) · Zobrazení: 3501
Pro hodnocení se přihlaste nebo zaregistrujte.

Komentáře (89)

20:59:30 29.03.2007
5
15:12:03 15.07.2006
Auto se pohybuje diagonálně a tudíž se přibližuje a ne po přímce bez přibližování k místu odkud se fotografuje. Tudíž Pavlova kritika nasedí.
Apropo nejsem maestro, jen se snažím dívat svýma očima a ne bez hlubšího uvažování kritizovat ...
18:27:23 14.07.2006
Ja ale nehodnotim fotky Pavla Hrabala. Ja proste suhlasim s jeho komentarom u Tvojej fotky. U tejto fotky. Panning si tu absolutne nezvladol. Teoriu pozname z kniziek aj my ostatni. Dokonca som fotil parkurove kone touto metodou, tak sa mozes pozriet.
A mas pravdu, tvoj komentar k mojej fotke ma prinutil sa blizsie pozriet na tie tvoje. Ale neboj, dlho ta otravovat nebudem. Len som sa chcel presvedcit ako foti ten chytrolin, co mi pise take mudre komentare k mojim fotkam. A vidim, ze obcas sa ti podari urobit aj dobre foto. Maj sa maestro.
23:11:14 11.07.2006
To Admirall: Ja to prostě vidím takto. Vadou na fotce je, že nebyl polarizákem odstraněn odlesk na předním skle, ale jinak si stojím za svým. Prostě fotky Pavla Hrabala považuji, tedy podle mého názoru, za nepovedené. Apropo, taky nemám potřebu kritizovat některý tvý fotky, protože mě neberou. Ale že bych potřeboval se vyjadřovat tak, že jsem sežral všechnu moudroust ... :-)) Očekával bych prezentaci vlastní představy panningu, než se pustím do "chytré" kritiky. Mimochodem, výše uvedené vysvětlení teorie panningu, jsem jen opsal z chytré knížky, není to moje vlastní moudro! Považoval jsem to za prospěšné. Nebo je tvá reakce odvetou za mou dřívější kritiku, tvého žehlení krajinek??? Což nadále považuji za prznění!!!
00:33:35 11.07.2006
Paludo ty toho nakecas o panningu, ale vysledok tomu zdaleka nezodpoveda. Pavel Hrabal ti to napisal vo svojom prvom komentari. Je to nepodarene foto a 2 body mas za to, ze si chytil to auto na fotke cele.
2
17:05:37 05.10.2005
3
16:28:41 10.07.2005
4
22:55:14 08.07.2005
4
00:35:58 01.07.2005
Jejda, ja si necetl ty komentare pode mnou.. Tak se omlouvam jestli nekoho opakuju (jakoze urcite :) )
00:30:55 01.07.2005
To je vsechno velice zajimave, ale myslim, ze kazdy kdo zacinal s nejakym manualem a hral si a experimentoval to vi, vi jak to pouzit a vi, ze to neni az tak nejak obtizne. Nikdy sem nevedel co to je panning az ted, ale s casem sem experimentoval od doby co sem tatovi bral tajne praktiku mtl 3 ze skrine :). Byl jsem na Masarykove okruhu, vyfotil sem par filmu a takovych fotek sem mel pozehnane. Bylo to pred primackama na Helicharnu (obor fotografie) a konzultoval jsem sve fotografie s panem Vanisem (kameraman). Ukazal jsem mu nektere fotografie z okruhu, zeptal se me, cim jsou tak zajimave, opravdu to neni tak tezke jak to vypada, udelat snimek s ostrym autem a rozmazanym pozadim. Do kategorie "sport" tyto snimky urcite patri, ale nestal bych tak na tech pojmech a vysvetlovani. V kazde knize o fotografiich je zminka o expozici.<br>
Ted ke kvalite fotografie. Je opravdu dobre zmaknuta a nemyslete, ze kompozice nejde naplanovat ;). Asi bych to orezal nahore a dole, dodalo by to jeste vets&#239; pojem dynamiky a uz by to byla dokonala reportazni fotka. Reportazni proto, ze na jinou kategorii to ma nedostatek originality, ale ruku na srdce, jak to udelat orginalne? Ja nevim, snazil jsem se neco vymyslet a nepovedlo se. Davam ctyri ale s velkym +. Ten -1 je za ten vyrez. Polarizacni filtr by taky pomohl, ale to je zanedbatelnost. Fuj to sem se rozepsal :).
4
08:53:14 14.06.2005
5
21:21:39 10.06.2005
5
23:38:11 05.06.2005
5
17:03:21 25.05.2005
4
16:49:40 25.05.2005
5
15:52:03 25.05.2005
5
08:13:04 25.05.2005
5
07:44:21 25.05.2005
5
19:09:01 24.05.2005
5
10:00:26 24.05.2005
bezva!
5
22:07:32 23.05.2005
Hmm, nemá smysl to dál rozebírat. Já to prostě cítím jinak než ty a tak se mi to i líbí ... ;-)
12:19:32 23.05.2005
http://www.ephotozine.com/techniques/viewtechnique.cfm?recid=221 ... Panning is a great technique for action and, once perfected, the main subject will be sharp against a blurred background. The idea is to follow the subject as it passes in front of you and continue to follow it as you press the shutter and even after the shot is taken.
05:30:11 23.05.2005
To Pavel H.: Dík za odkazy. Kouknul jsem a ikdyž tam není exif, tak z náhledu to nevypadá na čas pod 1/100s. A to je právě ten problém. Už nevím přesně kde, ale někde jsem vyčetl, že pravý panning je do 1/50s, nejlépe pak 1/15s - 1/30s. No a díky perspektivě úhlu snímání, je pak výsledný efekt takový, že na snímaném objektu je s prodlužujícím časem ta část která je ostrá menší a menší. Na těch fotkách je auto na rovince jedoucí dost rychle a pozadí je dost vzdálené. Takže díky tomu, pozadí vytváří efekt delšího času, ale naopak auto je ostřejší po celé dělce a to díky kratšímu času. U mých fotek je vlastně pozadí hned za autem a pak efekt panningu vyžaduje delší čas a tím se zmenšuje ta část auta, která je ostrá.
19:51:41 22.05.2005
jenom dodam, ze obe fotky jsem fotil Sigmou 70-200/2.8, cas si nepamatuju, exif jsem bohuzel nezanechal.
19:46:09 22.05.2005
jak uz jsem napsal, povazuju takovou fotku za nepodarenou, proto je neprezentuju, ale mozna bych pristi vikend mohl mrknout do svych archivu. jo, jinak mrkni na tohle, jestli by to odpovidalo tve definici panningu... http://www.fotosite.cz/home/show_image.php?cl=130&img=img_004.jpg a http://www.fotosite.cz/home/show_image.php?cl=130&img=img_005.jpg
08:56:52 22.05.2005
To Pavel H. : je to prostě způsob focení. Koneckonců je tento způsob popisován v časopisech i literatuře, jde i o to, že každý druh sportu má jinou hranici. Podle mne je to lepší, než zmrzlý fotky. V tvých jsem žádnou podoubnou zatím neviděl, tak se zkus prezentovat.
Btw. jedna z takovýchto fotech mi vyhrála i peníze před právě ostatníma "zmrzlýma" ... ;-).
12:17:03 20.05.2005
ja nevim, takovychto fotek, kde auto je mazly spolecne s pozadim mam sam dost a nepovazuju to za nejakou extra suprovou techniku, spis jako chybu...
3
21:25:44 19.05.2005
5
16:04:23 19.05.2005
5
17:52:41 18.05.2005
5
17:21:05 18.05.2005
5
15:25:15 18.05.2005
4
14:22:35 18.05.2005
5
09:00:32 18.05.2005
5
08:42:42 18.05.2005
Pěkně jsi ho vysledoval:)
5
21:08:22 17.05.2005
pěkně jsi sledoval objekt :-) škoda toho dost lesklého předku.
4
08:40:59 17.05.2005
5
16:49:26 16.05.2005
4
15:48:32 16.05.2005
mě se líbí
5
14:11:15 16.05.2005
4
21:58:58 15.05.2005
Má to prima dynamiku Stando............jen škoda odlesků........ale proti nim nic moc nemam.......sám s nima bojuju.
4
20:10:49 15.05.2005
5
12:57:55 15.05.2005
tolik teorie...videl jsme i lepsi praxi ale mas to pekny :-D
5
12:52:10 15.05.2005
5
11:13:49 15.05.2005
O.K.
5
11:06:13 15.05.2005
5
10:41:48 15.05.2005
5
09:13:45 15.05.2005
moc pěkný, Stando. I s vysvětlením. .................>
5
08:50:08 15.05.2005
5
08:12:08 15.05.2005
To Petr H.: narosto oprávněná výtka, chtělo to polarizák ...
08:07:21 15.05.2005
4
01:16:55 15.05.2005
moc moc lesklé čelní sklo .. jinak paráda.
4
00:01:33 15.05.2005
5
00:00:55 15.05.2005
4
23:33:44 14.05.2005
4
23:16:45 14.05.2005
To V.K.: odpadu bylo hodně, to máš pravdu, ale což, je to digitál .. :-)
22:51:19 14.05.2005
5
22:09:31 14.05.2005
jestli se tu chcete předhánět tak já mam fotku na 1/4 :P :))
21:34:19 14.05.2005
5
21:21:22 14.05.2005
no jo, tohle Ti jde...chtěl jsem strhnout bodík, žes přitom nestih odzoomovat:-))) Ještě se pochval, kolik bylo odpadu.....:-)
5
21:16:28 14.05.2005
3
20:56:32 14.05.2005
4
20:04:57 14.05.2005
Tohle foceno stejnou metodou rovněž objektivem se stabilizací obrazů a ještě nižším časem.... http://www.photopost.cz/galeriefoto.php?id=129448
19:55:44 14.05.2005
... objektiv má VR ...
19:50:02 14.05.2005
Tak tedy..... Jsem zvědavý jestli mne někdo doplní..... Pozadí má charakter rozostření vilvem horizontálního pohybu objektivu sledujícího objekt - Oka a teď auto. Jsou na něm rozvněž známky rozostřenosti, ale jsou na autě prvky téměř ostré, jako je nápis RELAX a viz výše nad ním Peugeot. Takového efektu se dá dosáhnou se stabilizací obrazu zaměřenou na ostřící střed - NE celoplošná stabilizace. Nejde mi do halvy právě tento efekt.... Určitě na tom objektivu stabilizaci nemáš, nebo jo? Clona jak říkáš byla myslím 22 tak hloubka musla být až na půdu a ještě o kousek víc.....
19:42:38 14.05.2005
4
19:42:36 14.05.2005
4
19:40:11 14.05.2005
4
19:38:15 14.05.2005
5
19:37:55 14.05.2005
Fajn....
5
19:35:34 14.05.2005
To Roman K.: jasný, ale dnes bych spíš očekával výtky, že nebyl polarizák ... :-)
19:33:28 14.05.2005
Stando, taky jsem to zkousel a vim jak je to tezky
5
19:29:16 14.05.2005
je to <B>panning</B>
19:28:56 14.05.2005
mně se to líbí právě pro tu dynamiku, však víš.... :o))
5
19:26:32 14.05.2005
Nikkor 80-400, 80mm, <BR>Není problém nazvakat na krátký časy ostrý auta, ale pak je to zmrzlý. Tady byla clona 22 a smyslem je dostat tam dynamiku. Tento způsob focení má i své pojmenování, ale do časopisů se moc nedává, blbě se to fotí ...:-)
19:25:39 14.05.2005
3
19:12:50 14.05.2005
Normálně bych to asi vyhodil jako nepodařenou fotku.... Hledám Tam ale spoň něco, co by mne opravdu vzalo, ale fakt nevím..... Něco se mi tady nezdá..... Jakým jsi to fotil objektivem?
19:08:46 14.05.2005
Holt neumíme to fotit !!! :-))
5
19:08:24 14.05.2005
5
19:06:23 14.05.2005
4
19:05:47 14.05.2005
To V.T.: NE!!!, to je nature! ... :-)
19:05:45 14.05.2005
+
4
19:03:03 14.05.2005
To je rozostřovano v photoshopu?????????
18:55:16 14.05.2005
4
18:50:30 14.05.2005
5
18:50:16 14.05.2005
5
18:49:19 14.05.2005
4
18:47:10 14.05.2005
Kouká z toho rychlost,ale ......
4
18:43:53 14.05.2005
..da sa pane
4
« předchozí
zpět do galerie
další »