Fotografie: vesela spolecnost
Autor: Valerie Pavlíčková | |
Kategorie: ostatní
Vloženo: 07:44:16 15.03.2005
- Technická data:
- digitální fotoaparát dimage xg
- Poznámky a vzkazy:
- co bude priste si jeste rozmyslim. budto architektura, nebo akt, nebo sadomaso.
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Jiří Tejkl | 09:55:12 03.10.2005 | |
Petr Kubíček | 06:03:36 20.07.2005 | |
Robo Pritsky | 11:05:34 22.03.2005 | |
valsidal ruzam | 22:34:00 21.03.2005 | |
perfekt!
Valerie Pavlíčková | 10:06:51 21.03.2005 | |
Jeste bych snad na vasem miste opustila ten pojem "odstrelovani kritiky". Kritika neni zadny utok, a reakce na ni neni protiutok, jak by se z vasich formulaci snad mohlo zdat. Kritika je v podstate jeden z mala okamziku - snad krome momentu orgasmu - kdy nejake individuum otevira svoji dusi navenek, ve sve cire podstate. Kritika je vzdycky prvnim krokem dialogu, dialektiky, a ta je jedinym zpusobem, kterak muzeme ziskat kontrolu nad nasim vnimanim sveta. Bez ni jsme bombardery riticimi se v mlze, pane Hlavaci :-)
Martin (Andy) Hlaváč | 09:27:49 21.03.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 08:37:54 21.03.2005 | |
Vite, s tim ovlivnovanim toho, jak nekdo neco vidi, je to jako s pristupem k indigennim primitivnim narodum. Mame je ponechat stastne ve sve nevedomosti uprostred pralesa, nebo je mame kontaktovat, prinest jim nase nemoci i medicinu? Ja si myslim, ze kdyz uz nekdo udela ten krok a zabyva se mym obrazkem, tak stejne at chce nebo nechce je vystaven memu zpusobu videni. Pochopitelne to neznamena, ze bude schopen videne pochopit. Je mozne, ze tu informaci bude chapat pres filtr nejakych svych vizualnich navyku, a velka cast toho co se snazim transportovat mu unikne. Druha moznost je ta, ze se orientuje a ze informaci vstreba 1:1. A treti, hypoteticka moznost existuje take. Tou by bylo kdyby z meho obrazku dokazal vycist dokonce vic, nezli jsem byla presvedcena ze do nej vkladam. To se obcas stava, hlavne v prubehu delsiho casoveho useku, ze najednou nejaky obraz pocneme videt "jinyma ocima".
Zpet k nasemu prikladu. Pan Kratochvil, aniz bych ted chtela recene chapat jako nejakou kvalifikaci, patri do te prvni skupiny mych divaku. K mym obrazkum si nedokazal najit pristup, coz neni samo o sobe nic spatneho. To, co ve svych komentarich pise, naznacuje ze mu to podstatne stale jeste unika, a podle mne tomu tak musi zakonite byt i v jinych podobnych situacich, jmenovite u jeho vlastnich obrazku. Pokud nekomu napovim, jak by se mu ten pristup treba podaril, tak jej tim stale jeste nenutim prejimat nejaky nazor na videne, pouze mu davam do ruky nastroj, jak to videne lepe pochopit. Jestli jej pochopene oslovi, s tim nema nic spolecneho, to uz je jenom na nem :-) Ja nabizim metodu, nikoli vysledek.
Martin (Andy) Hlaváč | 07:45:32 21.03.2005 | |
Prostě si myslím, že to není difuzér, ale krytka :) Příspěvek kolegy Tri.I.G mě ovšem nutí znovu uvažovat o mé domněnce. Asi je ta páska takřka transparentní. V tom případě ovšem nechápu, proč nepoužijete něco méně propustného v méně vrstvách. No, rádych to viděl v praxi. Co se týče úbytku světla v prostoru, moje věta "Při takové difůzní vrstvě se žádná vzdálenost nekoná" znamená, že nevěřím, že by přes takovu krytku šlo JAKÉKOLI světlo. Jinak fyzikální zákony nezpochybňuju. :) Co se týče kritiky názorů, ano, považuju žádost o to, aby se hodnotící díval/myslel jinak, s něčím přestal, i v nadsázce za překročení míry tolerance. Ono je to většinou tak, že jiný názor prostě, nastojte!, plyne z toho, že dotyčný jinak vidí či myslí. Závěrem, teď jsem si uvědomil, že jsem v podstatě ještě nenapsal nic k fotce. Myslím, že kdyby to bylo technicky dobře vyfocené, a já osobně bych zavrhl i ten blesk, mohlá by to být působivá fotografie. Toto nalezené zátiší se jen tak nevidí! Ve vaší verzi mi to přijde trošku jako , promiňte, zmetek. Což je škoda, ta scéna je opravdu výborná.
Valerie Pavlíčková | 23:45:47 20.03.2005 | |
Co se tyce toho osloveni s "prestante", tak mam dojem, ze bylo cele psane s mirnou nadsazkou, a navic se to nevztahovalo na kritiku meho obrazku. Moje rada byla myslena uprimne, mam dojem, ze pan Kratochvil je typ hodne impulsivniho divaka, predstavuju si, ze musi svadet velke boje sam se sebou i u svych vlastnich obrazku. Myslim si, ze to co jsem mu radila je obecne dobra rada pro kazdeho - ja to mimochodem nedelam sama jinak. Jestli jej nebo nekoho jineho moje veci oslovi je ale mimo moji sferu vlivu, jak jsem se mimo jine pokousela take napsat pomoci formulace o tom, ze kazdy z nas jsme zajatci svych schopnosti, takze by bylo nelogicke, abych nekoho za jeho nazor kritizovala, nemyslite?
Tr. Ianus Germanicus | 22:53:22 20.03.2005 | |
Martin (Andy) Hlaváč | 17:30:33 20.03.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 14:06:38 20.03.2005 | |
Pokud nechcete verit tomu, co sem pisu, tak tomu proboha ziveho neverte :-) To s tou scotchkou ale funguje celkem dobre, nekdy si to muzete sam vyzkouset. Nebo bych vam sem mohla dat fotografii me kamerky, abyste videl jak to vypada? I kdyz, asi ne, zase natolik mi to za to nestoji. A co se tyce toho ubytku svetla, pane Hlavac, tak vas rovnez presvedcovat nebudu, nejsem Matka Tereza :-) Ale nechte si ode mne rict, ze jste vedle jak ta jedle, pane :-D Vy si opravdu myslite, ze kdyz date na svetelny zdroj difuzer nebo nejaky jiny formovac, ze tim prestanou platit fyzikalni zakony? I ty moje svata prostoto... to mi pripomnelo jak mi nedavno jeden mlady pan ohnive licil, jak tezsi predmety padaji rychleji nezli lehci. Ale abych neodbocovala.... Az budete nekdy na navsteve u nejakeho fotografa, pujcte si jeho flashmeter a trosku si parkrat blysknete jeho zableskovym zarizenim... v ruznych vzdalenostech... se softbox... bez ni... a tak. Ono to neni slozite, uvidite. Ale zapomente pritom na vas systemovy blesk, co ten presne spolu s vasimi fotacky dela, nevi krome nejvyssiho japonce uz nikdo :-) A take bych vas chtela pozadat, abyste prestal nazyvat moje komenty zblebty, zvlaste kdyz jak je vidno nemate poneti o cem je rec, pane Hlavac. To ze nekdo neco nevi, neni nic za co by se musel stydet, na rozdil od toho kdyz zacne ostatni osocovat.
Na zaver, pane Hlavac, pokud vam to porad jeste neni s tim svetlem jasne, tak se ozvete. Jednou muzu udelat vyjimku z meho presvedceni a pokusim se vam to nejak nazorne vysvetlit.
Martin (Andy) Hlaváč | 00:32:30 20.03.2005 | |
Honza Vlček | 10:54:55 16.03.2005 | |
Petr Hořice | 10:05:26 16.03.2005 | |
Jitka Kotrbová | 20:51:04 15.03.2005 | |
Kamila Sirotná | 15:41:22 15.03.2005 | |
Pan Smazaný | 12:03:45 15.03.2005 | |
Tr. MyChal Plhoň | 10:36:08 15.03.2005 | |
pusobi to na me temer jako nejaka kolaz
Pan Smazaný | 10:18:26 15.03.2005 | |
Tr. Ianus Germanicus | 10:05:51 15.03.2005 | |
Petr Haering | 09:42:19 15.03.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 09:19:21 15.03.2005 | |
Co je to "KB1 alert" by mne take zajimalo.
Ondřej Kratochvíl | 09:10:16 15.03.2005 | |
Fbh Ota Hejmala | 09:08:12 15.03.2005 | |
Ondřej Kratochvíl | 09:03:38 15.03.2005 | |
Fbh Ota Hejmala | 09:01:35 15.03.2005 | |
Ta fotka se mi líbí. Ale chce to dívat se dlouho. Zajímalo by mě, co by z takového námětu udělal některý z černobílých umělců s leicou.
Ondřej Kratochvíl | 08:51:17 15.03.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 08:43:01 15.03.2005 | |
Pane Hejmala, jak se vam vede takhle po ranu? Ano, ta plochost vznikla tim priblesknutim a tou delsi expozici. Panovalo velmi difuzni svetlo a ten blesk mam prelepeny asi triceti vrstvami lepici pasky jako dodatecny difuzer. Jenom blesk by ale nestacil, protoze jeho vykon klesa se ctvercem vzdalenosti a zadni objekty by byly tmavsi.
Ondřej Kratochvíl | 08:34:27 15.03.2005 | |
Ondřej Kratochvíl | 08:31:23 15.03.2005 | |
Fbh Ota Hejmala | 08:31:00 15.03.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 08:27:15 15.03.2005 | |
Martin Slavík | 08:19:22 15.03.2005 | |
Pan Smazaný | 08:18:04 15.03.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 08:12:33 15.03.2005 | |
Pane Slavik, nepodsouvejte mi nepeclivost... Tohle je jeden obrazek asi z dvaceti, na tech ostatnich sice bylo vsechno ostre, ale uz svoji existenci zbytecne. Ten planetarni system jsem zachytila az na poslednich peti, kdy se mi podarilo presvedcit moji kamerku aby blyskala a zaroven snimala delsim casem :-)