Fotografie: co žena nevyhnutedlně činiti musí
Autor: Valerie Pavlíčková | |
Kategorie: akt
Vloženo: 00:05:52 10.02.2005
- Technická data:
- digitální fotoaparát dimage xg
- Poznámky a vzkazy:
- příště bude nejspis krajinka nebo architektura. Podle dosavadnich reakci mam pocit, ze dalsi holku by mozna nekteri panove nerozdejchali :-) dodatek: ti, kdoz si mysli, ze svoje prace nemyslim vazne, at si laskave prectou moje osobni udaje
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Valerie Pavlíčková | 13:28:16 01.06.2006 | |
Alexandr Vacek | 19:36:59 31.05.2006 | |
Petr Kubíček | 08:31:52 20.07.2005 | |
Aleš Neveselý | 01:47:40 18.07.2005 | |
Petr Podařil | 12:02:54 12.07.2005 | |
1) kráva je fialová
2) voda v potoce má bublinky (sycená, mírně sycená kysličníkem)
3) toto není přirozená vzhled ženského klína
Luboš Král | 15:27:57 04.06.2005 | |
Jindrich /alchy/ Nemec | 10:59:55 23.03.2005 | |
valsidal ruzam | 23:10:02 21.03.2005 | |
vivat tvoje foto! vivat buducnost!
je krasne ako ludia si zvykli na iluziu fotky, ked im predlozis obraz napr. ktory vidia kazde rano pri vstavani, zhrozia sa, kricia a nesuhlasia, napriek tomu rano, v realite, nahlas nic nepovedia ... dokonca ich to ani nenapadne ... zrkadla zrkladla, mocne zrkadla!
Valeria, zeny uz davno pod perinou neplacu ... za volantom auta ...
Miro Mandák | 16:35:47 18.03.2005 | |
Lumír Jůrka | 21:26:10 15.03.2005 | |
Šárka Živná | 17:47:27 07.03.2005 | |
Když jsem u formulace názoru, mě se tento konkrétní "obrázek" nelíbí, připadá mi moc syrový, možná až...jestli jste někdy někdo neotevřel třeba Sex kontakt magazín, či podobný plátek...prostě mi evokuje takové to chlípné home foto postaršího manželského páru, a to i co se její kvality týče.
Petr Hořice | 16:35:20 07.03.2005 | |
Milan Santoyo | 04:28:00 07.03.2005 | |
bravo bravo...
ze dsas vysoke hodnoceni tak predpokladam asi nejaky blizshi vztah k autorovi...:)
nebo se mylim ??? :)
fotka absolutne nevkusna rekl bych doslova SRACKA
Petr Hořice | 01:00:01 07.03.2005 | |
Václav Hoš - Wenzel | 00:14:19 07.03.2005 | |
Aleš Ostrýt /cvak/ | 08:52:12 05.03.2005 | |
Jaroslav Franke | 11:43:09 02.03.2005 | |
danniel hauser | 13:20:55 25.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 08:53:11 24.02.2005 | |
Vlasta Fišrová | 23:23:21 19.02.2005 | |
Tr. Milan Bartoš | 10:17:05 17.02.2005 | |
Jan Holub | 09:44:08 17.02.2005 | |
Jan Holub | 09:42:20 17.02.2005 | |
danniel hauser | 00:25:21 17.02.2005 | |
Ján Hronský (žltý dodo) | 16:25:08 16.02.2005 | |
Pan Smazaný | 06:17:53 16.02.2005 | |
Ondřej Kratochvíl | 14:50:21 14.02.2005 | |
Boris Stojanov | 14:39:42 14.02.2005 | |
Je až s podivem, kolik lidí rozhodí pohled na zarostlý klín... Je to jen důkazem jejich nezralosti a úzkoprsosti!
Abych nebyl nařčen z pralesních zvyklostí - praktikuji obojí, letní a zimní srst/nesrst... Někdo napsal "nehygienické" - ano, v kontextu zemí kde tento obyčej vznikl tak ano - málo vody, věčné horko... To má logiku... V ostatním světě spíš módní zíležitost a snaha "ukázat zase něco jiného" říkám já, de facto nový stimul do uvadajícího sexuálního života znuděné západní civilizace... Ale funguje to, každý si jistě vzpomene na okamžik, kdy viděl poprvé rozkrok dospělé ženy bez chlupů - ta hladkost neviňátka a přitom dospělá velikost a funkčnost je opravdu sexy!!! Avšak vše se jednou přejí... Až uvidíte tu "husí kůži" po sté, příjde vám možná dosti banalní... Nehledě na to, že i pička vhodná k vyholení by měla být esteticky skousnutelná - chlupy zde mohou hrát jakousi roli milosrdného "stínu" - čímž nechci říci, že jí ma žena na obrázku tak ošklivou, že jí musí skrývat - neviděl jsem ji, ani neuvidím, nepřísluší mi soudit!!!
Jen chci říci, že je každého volbou zda-li s chlupem či bez... Já mám bosou hlavu, 90% z vás má hlavu vlasatou... Možná, že 30% by ráda skin, ale mají hlavu šišatou - nemohou si to dovolit... Dalších 30% má úzkoprsého šéfa, který třeba říká: "Oholíš si škebli a máš padáka!"... Vidíte? Není to tak jednoznačné jak se může zdát...
Takže, název ve spojení s vystrčenou panímandou mne v náhledu trochu zaskočil - žena musí činiti i jiné věci, že? Po rozkliknutí na mne vyskočil celkem netradiční obrázek skýtající spící ženu, zachumlanou/nezachumlanou do červené přikrývky, nastavující v odiv kolemjdoucímu svou nebeskou bránu... Velmi tvrdý řez avelmi tvrdé barvy dělají z tohoto jinak banálního příběhu něco, co stojí určitě za shlédnutí... A nemám vúbec potřebu řešit, zda-li je rozhrok oholen či ne... Dle mého tam nehraje žádnou roli, je to jen vedlejší obrazový vjem... Takže u mne čistě za PĚT!
Pan Smazaný | 10:55:12 14.02.2005 | |
danniel hauser | 00:26:21 13.02.2005 | |
danniel hauser | 00:13:21 13.02.2005 | |
osobne si nejsem vubec jistej jestli je to nahodny vycvak, ktery je dostatecne dofutrovan argumenty nebo promyslene dilo. nakonec je to stejne fuk, fotografie jako svebytne umelecky jiz uznavane medium sem timto postmodernim priklonem k banalismu konecne odpoutava od jinych vytvarnych oboru, prestava byt ve stinu "rucnich" umeni a stava se opravdu "modernim", konecne tak vyuziva plne svuj potencial... v tomhle uhlu pohledu lze celej vyvoj fotografie od zamindrakovaneho piktoralismu k modernimu neumeni chapat jako jednu velkou performaci... ktera maximalne reflektuje banalitu soucastnosti (te ty dnesni 13.2.2005, ale vsech soucasnosti v kazdem okamziku kdy vznika nejaka fotografie) a dokazuje relativnost umeleckych hodnot.... postmoderni chaos jak rika Honza Krapac, ja rikam proc ne, mame v sobe maleho dablika sebezniceni, je to znat v nasi historii a tudiz i v umeni... tam nekde hluboko se tesime z toho co si nechceme priznat ale je to kupodivu zcela prirozene a v souladu se zakony vesmiru - smerovani ke konecne entropii ;-)
jezis to me bavi, jak se da o jedny vyspuleny riti diskutovat... to je snad jediny opravdovy klad tehle pozdni epochy... ze uz tvorba muze znamenat cokoliv - absolutni svoboda umelce ;-)
PS: kdyz se na to ovsem podivam svym druhym tradicionalistickym ja, je to poradna jenom banalita, ale je usmevna pro svoji detinskost... pripada mi to tak, ze postmoderna v umeni nebo i ve filosofii je neco, jako kdyz ve skolce chybi vychovatelky a deti najednou zjisti ze muzou vsechno pnac sou bez dozoru... rozbehnou se o zahrade a tesej se ze vseho co pred tim nemohly... a delaj picoviny... povazuju se v tomhle za divaka a klidne na takovy veci budu platit vstupny v galeriich (byl jsem 2x na new-new painters, takze uz zvladnu cokoliv) a budu se potutelne tesit z ty detinskosti ;-)
Marta Adamová | 16:29:10 12.02.2005 | |
Zbyněk Koželoužek | 01:43:51 12.02.2005 | |
Pavel Ivánek | 23:18:04 11.02.2005 | |
v náhledu to vydadá líp než takto ve velkém ...ty nohy jsou divně pokroucené a z této poloze nemůžu být ani přesvědčen jestli je to vůbec žena
pokud je to ,žena ...co je na ní ženského? ...nejde o nějakou líbivost jako obnažená ňadra ...,ale toto je vážne vyfocený zadek ....možná je vyfocené smrtelně vážně,ale pořád je to zadek.
Ivan Rusek | 18:38:56 11.02.2005 | |
Pan Smazaný | 12:14:59 11.02.2005 | |
zdenek satera | 11:44:58 11.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 11:23:42 11.02.2005 | |
Honza Vlček | 11:05:00 11.02.2005 | |
Honza Vlček | 10:53:40 11.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 10:53:33 11.02.2005 | |
RSR: Pokud vychazite z toho, ze umeni ma byt pro lidi (opet jeden takovy krasne znejici slogan, jako bych se najednou citila o dvacet let mladsi :-), tak vam moc nezavidim... Ne nadarmo se rika, ze "neni na svete clovek ten, aby se zavdecil lidem vsem", a pokud se konsekventne budete snazit o co nejvetsi akceptanci, musite se nutne dostat na nejaky hodne jednoduchy spolecny jmenovatel, a nebo byt velmi dlouho nazivu :-). "Lid" vetsinou preferuje "osvedcene" (rozumej: tisickrat videne) hodnoty a jednoducha schemata (rozumej: trava-je-zelena, nebe-je-modre :-), toho dosahnout, aniz byste si casem vyslouzil nalepku populistickeho kycare, nebude jednoduche, a ja vam tenhle postoj osobne moc nezavidim, i kdyz v pripade uspechu vetsinou byva na rozdil od toho meho tim lukrativnejsim. Ja ale ze svych obrazku nemusim na rozdil od vas zit, a tak mi neprislusi o tom vynaset nejake soudy. Ja si muzu ten luxus delat veci ktere mne zajimaji dovolit, i kdybych mela byt jedinym clovekem na planete, ktery je bude povazovat za hodna pohledu :-) preju vam uspech, dobry pocit z vlastni prace a dobre svetlo - opravdu uprimne - pane Spitt :-)
zdenek satera | 10:43:33 11.02.2005 | |
Honza Vlček | 10:14:36 11.02.2005 | |
2 VP: ok, vykame si... takže o Vaší inteligenci jsem nic neříkal a nepodceňuji ji. nebudu se vracet moc dozadu, takže jen k té poslední odpovědi: beru to, že Vás zajímají názory druhých, já jsem svůj vyjádřil taky. jen jsem nabyl dojmu, že máte sice o názory zájem, ale nějak moc netolerujete názory diametrálně odlišné. asi jsem se pletl, pokud ano, tak se omlouvám.
...a jinak, ano, dovedu si představit, že názor většiny není směrodatný... jen by to asi mělo fungovat tak, že Vaše tvorba přivede k zamyšlení ostatní, ale i naopak - nad názory ostatních by jste Vy mohla popřemýšlet. toť vše, co jsem se - asi nešikovně - snažil říct.
tu manipulativnost spatřuji právě v tom, že Vaše suveréní obhajoba vlastní tvorby skoro vylučuje jiný ("většinový"?, fuj, to je škaredé slovo) pohled. možná nebyla volba výrazu nejšťastnější, možná jsem celkově vedle jako ta jedle. pokud ano, tak jak jsem řekl, beru to zpět. nechci se dostat do úrovně osobního napadání. jen jsem řekl svůj názor na fotku a později jsem vyjádřil nelibost - čistě subjektivní - nad způsobem vedení celé diskuse a nekompromisní obhajobou fotky z tvé strany. chtěl bych se ujistit, že to opravdu berete jako MŮJ názor a že jsem ho dokázal vyjádřit pokud možno srozumitelně. takže? snad ano. děkuji za čas strávený čtením mé trošky do mlýna.
Pan Smazaný | 10:13:09 11.02.2005 | |
Pokud jsem nekdy slysel nejake "rozbory", jednalo se vzdy o ten typ cloveka, jehoz kredo bylo "kdybych ja tenkrat udelal to a to, tak jsem ted mohl byt tam a tam", ale nikdy "to" neudelal, a nebo o prave ten typ pseudointelektualu, ktery jsme tu popsali v predchozich prispevcich :)
Pokud jde o nazor vetsiny, pak jak jsem jiz uvedl, umeni ma byt pro lidi. U scenicke tvorby je taky skvele ze se cas od casu vytvori nejake dilo, ktere je koncepcne tak trosku mimo, nicmene se o nem napisou tuny kritik prave v tom duchu ktery obhajuje autoruv postoj ke svetonazoru a podobne. Nicmene, z doslych divaku na konci predstaveni byva jen mala hrstka. Takze pokud to chapu dobre, umelec svuj pocin delal naprosto zbytecne, pokud ho k tomu nevedly nejake duvody spojene s ujmou na psychice v rannem veku.
Pokud si mile klego VP uvedomujete, ze se vase prace vetsine nelibi, mozna stoji za to zauvazovat nejen nad predkladanymi dilky, ale hlavne samo nad sebou, proc to delam, a jestli to ma nejaky pozitivni respons. Pokud ne, je jedina sance se o fotografii neco naucit a nebo se poohlednout po nejakem rozumejsim mediu, kde "myslenky" ktere se maji prenest na divaka budou alespon trosku "citelne".
Pan Smazaný | 10:05:27 11.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 09:35:26 11.02.2005 | |
Pane Rusek, to s tou pridanou kvalitou by mne take zajimalo trochu detailneji :-) A jinak se vam musim k necemu naprosto podlemu priznat. Predstavte si, ze ja kdyz jdu do knihovny, tak jsem take naprosto egoisticky rada, kdyz ta knihu kterou si chci pujcit, neni vypujcena, i kdyz bych si pochopitelne mela prat abych v knihovne nalezla pouze prazdne regaly a hackujici bibliotekarku. Sodoma, Gomora, ze? :-)
(jakou souvislost ta historka mela s mym obrazkem jsem ale take nepochopila, a s tim kamenovanim nejak taky ne)
zdenek satera | 09:17:05 11.02.2005 | |
Michal Duchek | 09:05:21 11.02.2005 | |
1/ nechapu souvislosti
2/ pouzivas blbe slova ze a aby - ...a jen zářila radostí a na dotaz dotyčného odpověděla, že ona je tak šťastná, že se jí podařilo, aby se jí vrátily všechny knihy
cela veta potom nedava smysl, nehlede k tomu, ze zde zrejme (ve vyznamu ocividne ne pravdepodobne) dochazi k prekrucovani skutecnosti - obcas se stava, ze se kniha nevrati - tudiz nemuze byt dale pujcena, chapes to?? knihovna je knihovna ne volny vyber knih zdarma, proto asi ta radost...
Honza Vlček | 09:02:28 11.02.2005 | |
Fbh Ota Hejmala | 08:38:46 11.02.2005 | |
Ivan Rusek | 01:32:18 11.02.2005 | |
...
Uvedl bych to jednou historkou co sem slyšel - myslím, že by jako úvod k dalšímu mému plkání byla vhodná...
....kdosi mi povídal, že jednou přišel do knihovny a jsa osobou známou, váženou a oblíbenou (takže jsem to uřčitě nebyl já :-) tak se kněmu přihrnula knihovnice a jen zářila radostí a na dotaz dotyčného odpověděla, že ona je tak šťastná, že se jí podařilo, aby se jí vrátily všechny knihy.... paní jaksi pozapoměla, že knihovna slouží k PŮJČOVÁNÍ knih a ne jejich zadržování...
A mám pocit, že tak je tomu i s mnoha tvůrci (a nejen zde - i když zde jich je požehnaně :)... místo aby tvořili a snažili se dosánout ve své tvorbě nějaké "nové" přidané kvality, tak ze všech sil pracují na tom aby přesvědčili ty ostatní zaslepené (když to řeknu slušně) o tom, že ta nová kvalita (nazvěme ji třeba obecně"uměleckou hodnotou") už přeci dávno (a ve všech) jejich produktech je...
Já zde opět spatřuji ten stejný prvek pomýlení - tvůrce má tvořit a divák posuzovat... Aspoň tak tomu bylo myslím si vždy v historii kumštu snad jen s výjimkou poslední doby, kdy zvláště veškerému výtvarnému kumštu chybí opravdové osobnosti a velcí mistř...Já doufám, že se zase objeví a vystoupí ze stínu falešných proků, jejichž jedinou modlou je snaha o odlišení se za každou cenu.
Zdeněk Bezdíček | 01:25:24 11.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:50:48 11.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 00:48:07 11.02.2005 | |
ja se ptala hlavne pana Spitta, ale asi mate pravdu, na jmenech nakonec nesejde.
Pan Smazaný | 00:46:10 11.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:40:59 11.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 00:35:11 11.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 00:24:34 11.02.2005 | |
Pane Spitt, to co jste rekl, to s tim ze "to" tam budto je, nebo neni, hrozne hezky zni. Tak jakoby machrovsky. Budto mazanice, nebo mistrovske dilo. Skoda, ze to tak ve skutecnosti nefunguje, on ten svet kolem nas ma docela dost polotonu. Ja nemam rada lidi, kteri vsechno vidi cernobile, abych rekla pravdu. Ale ja si nemyslim, ze se podle tehle poucky sam ridite, to byste musel napriklad tady na PP hodnotit fotografie pouze nulou, nebo petkou, ne? ;-) Ale jinak by mne docela zajimalo, kam na ty predstavy tech diskutujicich budizknicemu v tech lacinych kavarnach chodite, zni to tak nejak docela konkretne. Kde a kdy jste studoval? Mozna par tech budizknicemu budu znat :-)
Pan Smazaný | 00:12:10 11.02.2005 | |
Lukáš Horňák | 00:08:09 11.02.2005 | |
jen mě neustále mate bílý flek u kolene, narušující čevenou linii duchny ...prostě mi tam pořád nějak nesedí (proto za 4)
jinak držím palce a těším se na další
Pan Smazaný | 23:58:05 10.02.2005 | |
S hodnocením jakékoli, nejen tvůrčí práce jsou vždycky problémy. Nesouhlasím ovšem s vyzněním (jinak výborného) článku pana Březiny, že pocitové hodnocení diváků je autorovi k ničemu, já sám jsem za něj vždycky vděčný, protože mi umožňuje odstup od vlastních věcí. Takže se ani nerozpakuji hodnotit fotografie na PP a riskovat, že budu (právem?) označen za diletanta. Jiným způsobem nemůžu hodnotit ani Vaše věci zde. Když jsem se tedy pořádně zamyslel, proč mě Vaše reakce tolik podráždily, zjistil jsem, že je to hlavně tím, že jsem v životě prošel několika uzavřenými skupinami lidí, které spojovaly pokaždé jiné věci, ale zároveň měly vždy něco společného. A sice to, že v rámci svojí skupiny vytvořili neuvědoměle systém určitých předpokladů pro svojí práci, který se sice vždy nějak vymykal předpokladům ostatních "smrtelníků", ale vždy zůstával silně omezujícím systémem, a svým vymykáním navozoval dojem elity. Abych byl konkrétnější, šlo hlavně o (navzájem nekompatibilní) skupiny filosofů, matematiků a umělců, sdružených v různých školách. (Všechno to bych asi měl napsat v uvozovkách). A Vaše fotky a komentáře mi opravdu silně připomněly metody, jak ta třetí skupina tvořila. Základem byla často nějaká šokující banalita, něco, co násilně probudí zájem. Proto to muselo být buď zaměřeno proti obvyklým předsudkům nebo to alespoň muselo být strašně veliké. Pak se na to naroubovala nějaká duchaplná koncepce. Hlavní vždy bylo Něco vyjádřit, reflektovat Něco životně důležitého, angažovat se. A protože ten roub špatně držel, vytvořili si pro to vlastní systém symbolů. Systém, který samozřejmě popíral všechny systémy tradiční, takže mu nikdo, kromě vyvolených, nerozumí. Někdy byl postup opačný a koncepce vznikla jako první, ovšem výsledek býval snad ještě chabější.
To, co jsem napsal, je silná generalizace, která má jen vysvětlit můj postoj (a možná i jiných) a opravdu jí nechci bezezbytku uplatňovat na Vás. Uvědomuju si, že Vám nejspíš křivdím a vidím všechno zbytečně černě. Abych pravdu řekl, Vaše fotky na mě nakonec (asi hlavně kvůli tomu, že mě přinutily vypotit po dlouhé době tolik mouder a to dokonce spisovnou češtinou :-) silně zapůsobily, a budu o nich dál přemýšlet. Rozhodně nechci "do kamene tesat", to tedy vážně ne. Nejsem si totiž stále jistý, že můj názor, prezentovaný výše, není jen dalším hloupým předsudkem. Jenže nic lepšího momentálně nemám. Každopádně souhlasím s tím, že kromě nějaké té komunikace o nic vlastně nejde.
Valerie Pavlíčková | 23:56:05 10.02.2005 | |
Ivan Rusek | 23:11:02 10.02.2005 | |
Martin Filip | 22:41:06 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 21:50:49 10.02.2005 | |
P.S.: Prave jsem si precetl cely tvuj prispevek, koukam ze jsem se rozepsal uplne zbytecne :o)))) Ale mazat uz to nebudu :)))
Valerie Pavlíčková | 21:41:01 10.02.2005 | |
K tomu elitarstvi a aroganci... to je v tomhle pripade, obdobne jako ve spouste jinych pripadu, pocit nekoho, kdo se citi nejakym zpusobem mimo "kruh vyvolenych" vlastne dost neoduvodnena zalezitost. Tedy, jedna se o pocity ktere jsou podmineny zvenci, nikoli zevnitr. Ti "elitari" se vubec totiz za elitare sami nepovazuji, spis naopak... vetsinou ma kazdy spis pocit vlastni nedostatecnosti, vlastniho hledani. Kdyz ma nekdo rad dechovku, tak take nebude povazovat vyznavace treba techna za elitare, jenom proto ze se mu techno nelibi, ne? Ve vytvarnem umeni je to stejne, ale presto ma hodne lidi komplexy menecennosti z toho, ze jim nejaka vec, ktera se par lidem libi, nic nerika. Vzdyt o nic nejde, ne? :-) Jinak jsem ale udelala tu zkusenost, ze kdyz tomuto typu divaku svoje pohnutky vylozim, tak jsem povazovana za - vasimi slovy "arogantni elitarku" stejne, jako kdyz naopak nereknu nic :-) clovek se takovemu narceni spolehlive vyhne pouze tehdy, kdyz udela neco, u cehoz budto zadne otazky vubec nevyvstanou, nebo je podvedomi i toho nejvetsiho ignoranta dokaze odpovedet jeste nezli si je vubec polozi :-)
Pan Smazaný | 20:20:45 10.02.2005 | |
Nechci vůbec útočit na VP osobně, možná jsem to napsal moc radikálně. Uznávám, že je to můj problém s moderním uměním, ale možná, že nejenom můj.
zdenek satera | 18:31:47 10.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 17:33:16 10.02.2005 | |
Druhy postup mi prijde zajimavejsi, protoze u divaka (hmm, tedy alespon u nektereho :-) vyvola proces, ve kterem je donucen svoje primarni stavebni kameny nove definovat, verifikovat jejich platnost ve vztahu k videnemu. To se deje tehdy, kdyz ty vjemy seradim tak, aby si vyznamove odporovaly, nebo aby alespon do logicke rady vnesly nejaky cizi prvek.
aby to ted neznelo jenom abstraktne, tak to zkusim dokumentovat na prikladu. Na tomhle obrazku je naha zena, nejspis uz zraleho veku, a je zobrazena tak, ze nasemu pohledu odhaluje svuj klin. Samozrejmost s jakou sve telo prezentuje, je nejspis to, co se vam zdalo "lacine". Normalne bychom ale ocekavali, ze takto bude prezentovano cosi, co odpovida momentalni mode vyholenych -nactiletych holcicek, popripade ze to bude provazeno dalsimi "svudnymi" atributy. Misto toho jsme konfrontovani s nic nezakryvajicim pohledem na zralou zenu, jehoz hlavnim smyslem neni nekoho svadet, ale spise dokumentovat. Vyzaruje z nej autenticita zeny, ktera pravdepodobne privedla na svet nekolik deti, coz porad jeste je s velkym odstupem hlavni ulohou, se kterou muze zena byt ve svem zivote konfrontovana. Problem je jenom v tom, ze nejspis nebudete chtit symbol matky - mysleme treba kazdy na tu svoji - ukazat v tehle nechranene podobe. Nas primarni stavebni kamen zobrazeni matky vypada jinak. Skutecnost, ze jsme temer vsichni na tento svet prisli otvorem nachazejicim se mezi moci a vykaly je necim, co nase podvedomi nechce akceptovat. Nas nezajimaji uvolnene tkane, natrzene vazivo, hemeroidy. Matka je necim jinym, ze?
Pojdme dal... Vsimneme si celkove kompozice :-) Kdosi zde pouzil velmi lichotivy primer odkazujici na jednu znamou fresku. Jakkoli se necitim tomuhle srovnani dorostla, presto nebylo po fakticke strance uplne mimo. Ta ruda draperie, ty tvary zkracene perspektivou, to byly kdysi skutecne vyrazove prostredky tehle oblasti.. a zpusob umisteni te lezici postavy sugeruje jeji vznaseni, obvykle u nastennych maleb. Pouziti tehle kompozice, tohohle vizualniho stavebniho kamene, tu postavu glorifikuje. Ze neni uplne ve shode s drive recenym? :-) Toho v obrazku najdeme mnohem vice. Vezmeme si zpusob nasviceni, respektive zpusob, jakym jsou jednotlive elementy zobrazeny. Svetlo je ploche, pusobi jakoby fotografka pouzila kruhovy blesk. Nu, to bohuzel muj fotacek neumoznuje, proto jsem si musela pomoci jinak. Na vestaveny blesk jsem nalepila asi tricet vrstev prusvitne lepici pasky "scotch". Vznikl efekt, ktery pomohl celou scenerii znazornit jako plosnou asamblaz, jako vystrizky. Oproti kompozici, ktera by vzbuzovala spise ocekavani jakehosi chiaroscura, zde mame predevsim plochy. Bezestinne nasviceni trirozmernych objemu. Styl, ktery se v malbe objevil az o dveste let pozdeji :-) S jedinou vyjimkou: ruda draperie je natolik plasticka, ze jako jediny prvek obrazu temer z nej vystupuje. V jedne verzi, kde byla sytost te cervene jeste neztlumena, pusobila jako serigrafie A.W. Tu jsem nakonec preci jenom nezvolila, s ohledem na to ze ta draperie nemela ziskat tak dominantni postaveni.
Nevim, jestli se mi tim dlouhym povidanim podarilo vysvetlit, jakym zpusobem s vizualnimi vjemy pracuju. V konecnem dusledku to ani neni dulezite, i kdyz u vetsiny obrazku se najdou hlasy, ktere davaji tusit alespon castecny uspech mych zameru :-)
Koho me povidani nudilo, tomu se omlouvam, nakonec stejne cely problem spise jenom naznacilo, nez aby si cinilo narok na uplnost (uplne jsem napriklad vynechala zde na PP tak nenahraditelnou otazku technicke kvality :-) Ale nakonec nejsem sama, kdo pod touhle fotografii postnul delsi texty :-)
Jan Laták | 17:29:53 10.02.2005 | |
Magdaléna Straková | 16:56:25 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 16:50:18 10.02.2005 | |
3+1 za odvahu 8-)
Michal Duchek | 16:42:16 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 16:34:10 10.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 16:17:02 10.02.2005 | |
V podstate existuji dva extremy. Prvnim je ten, ze k nejakemu obrazku podam doprovodny text i s vysvetlivkami, kompozicnim schematem, pricnymi kontextualnimi ukazkami ukotveni dane myslenky v dejinach svetove kultury a pripadnou stati o tom, proc je prave tento pristup novy, jedinecny a pochopitelne genialni.
Druhym extremem je opak zmineneho, kdy divak ma k dispozici pouze fotografii, nekdy i bez nazvu, nekdy i bez kontextu autorstvi ci ostatnich autorovych praci. Ten druhy extrem je mi svym zpusobem blizsi, nebot se domnivam, ze kazdy obrazek by si mel hledat cestu podvedomim divaka sam, bez berlicek nejakych vysvetlivek. Jiste, nekdy je clovek za naznak vdecen. Ale obecne mam za to, ze je lepe divaka precenit a smirit se s tim, ze poselstvi pochopi pouze cast recipientu, nezli jej podcenit a vsem vse "stupidity proof" naservirovat. Proces pozvolneho poznani se neda nicim nahradit, ja osobne mam radeji pocit, ze jsem mozna nepochopila vse (a tudiz mi jeste neco zustalo k premysleni) nezli ze sebe nechat udelat nesvepravnou slepici, ktere je - aniz by se ji nekdo ptal zda o to stoji - vse v instantni podobe naservirovano az pod nos.
Tak tedy snad jenom jeste jednou: moje obrazky nepatri do zadne serie, resp. pokud ano, tak nemam v umyslu je v tehle souvislosti tady prezentovat. Jejich razeni je nahodne, odpovida memu momentalnimu rozpolozeni. To znamena ze je tu kazdy sam pro sebe, a jako takovy ma byt chapan. Jde u nich rovnou merou o formalni stranku veci - kompozici ploch i trirozmernych prostoru, barev a struktur - ale i o stranku obsahovou. Mam rada symboliku gest, predmetu i nahodnych konstelaci. Mam rada nahodna setkani :-)
A co se tyce tohoto obrazku, tak tu prvni vyznamovou rovinu jsem vam volbou nazvu v podstate prozradila, a ty zbyvajici dve... myslim, ze ty nejsou pro posouzeni nezbytne, zvlast kdyz ze zkusenosti vim, ze kazdy divak si stejne prinasi asociace vlastni, autorce nezname :-)
Pan Smazaný | 16:13:03 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 15:44:24 10.02.2005 | |
Honza Vlček | 15:41:35 10.02.2005 | |
Renata Žižkovská | 14:51:09 10.02.2005 | |
Luboš Němec | 14:28:23 10.02.2005 | |
Lenka Palova | 13:25:12 10.02.2005 | |
vdis a ja myslela, ze fotka je zposob komunikace.
a ono je to jenom vytvareni neceho hezkeho co se bude libit vsem (specifikum kyce?)... a hlavne neprovokovat?
Valerie Pavlíčková | 12:11:16 10.02.2005 | |
KM: to mne mrzi... ale treba se ti bude libit nejaka pristi.
Pan Smazaný | 12:03:20 10.02.2005 | |
Honza Vlček | 11:59:40 10.02.2005 | |
Honza Vlček | 11:58:43 10.02.2005 | |
Dennis Root | 10:55:58 10.02.2005 | |
Lenka Palova | 10:15:02 10.02.2005 | |
Zkus si najit modelku s toakvym bobrem ochotnou udelat takovou fotku. :) Nakopirovat je dokolecka v shopu je umeni??? :) mas to pomotane.......
Pan Smazaný | 10:14:13 10.02.2005 | |
Václav Svatek | 10:09:38 10.02.2005 | |
Pavel (Čaďous) Čadek | 10:02:01 10.02.2005 | |
Martin Hruby | 10:00:43 10.02.2005 | |
David Zachoval | 09:57:22 10.02.2005 | |
Pavel Doško | 09:43:45 10.02.2005 | |
danniel hauser | 09:40:10 10.02.2005 | |
Rusku, jeste tu o cerveny karkulce jo?
Jeremy: a naopak, jak rika Liska - prave ta tvoje vetsina nepochopila podstatu tohoto serveru
poznamka k hledani umeleckych hodnot: Sudek a Drtikol jsou historie, vic sledovat moderni fotografii, cesty vedou i jinudy ;-)
Jeremy Jameson | 09:22:02 10.02.2005 | |
LA * blahova | 09:13:35 10.02.2005 | |
tato fotografie mi evokuje fotku TH zeny pod posteli......
barvy, cervene prosteradlo,poloha..........uz jen odvaha a vubec pohledy tohoto charakteru tu chybi a asi budou chybet, neni to zas tak jine nez pestiky a blizna tulipanu.................ja to vitam a dokonce se mi to i libi
LA * blahova | 08:53:20 10.02.2005 | |
Mirek Kohout | 08:51:57 10.02.2005 | |
Lenka Palova | 08:44:23 10.02.2005 | |
aneb jak rika vagina monology svobodni budeme az budeme svobodne A BEZ EMOCI kricet kunda kunda kunda. :-))
Zbyhněv Ćmiel | 08:40:15 10.02.2005 | |
Technicky to trochu devalvuje velikost činu. :-)
Kuba Trnka | 08:37:00 10.02.2005 | |
Michal Duchek | 08:33:28 10.02.2005 | |
Poznamku s damskymi kliny nechapu - najdete souvislost, nebo nektere ze slov damsky/klin, dejte mi prosim vedet...
Pavel Halamicek - mistre c.2 rad bych u Vas objednal 2kg instantni lekce na diagnostiku fotografii
Fbh Ota Hejmala | 08:33:21 10.02.2005 | |
Jan Dudek | 08:33:17 10.02.2005 | |
Pavel Halamíček | 08:18:09 10.02.2005 | |
MD: znovu zdůrazňuji že hodnotím fotografii a né dámský klín
Pan Smazaný | 08:15:34 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 08:05:51 10.02.2005 | |
Michal Duchek | 08:02:59 10.02.2005 | |
Valerie - predne diky za dalsi dilo k diskuzi, nekteri soudruzi by potrebovali lekce Guta Jarkovskeho s dohledem. Namysli mam bratrstvo kocici pracky... Hosi ta vase virtualni ramena mne prestavaji bavit, az dostanete rozum, tak si ulevite
Rusek - bravo mistre perla vedle perly, jenom tam vzadu, to je vyjimka, sedi dve perly vedle sebe...
... ze ja to zase popletl...
Pavel Halamicek - mistre c.2 rad bych u Vas objednal 2kg instantni lekce na diagnostiku fotografii
@all - hranice krasna se neustale meni a to i v oblasti damskych klinu - co je dnes popularni a medialne znasilnene, bude za XY let jinak. At se prihlasi nekdo s vseobecne platnymi pravidly a prvni hodi kamenem...
Howgh - k fotografii 3+
Ivan Mladenov, PPP | 07:50:53 10.02.2005 | |
Pavel Halamíček | 07:41:47 10.02.2005 | |
Tom Želva Kafka | 05:23:42 10.02.2005 | |
Kvetoslav Šakový | 02:53:24 10.02.2005 | |
danniel hauser | 02:07:27 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 01:50:45 10.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 01:43:56 10.02.2005 | |
Kam vy jenom na tahle moudra chodite... ja zasnu.
Pan Smazaný | 01:33:11 10.02.2005 | |
Petr Komárek | 01:30:50 10.02.2005 | |
Ivan Rusek | 01:29:49 10.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 01:08:44 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 01:03:40 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:55:22 10.02.2005 | |
Oči mají při průměrných 60 g čtyřnásobnou hmotnost lidského oka. Jsou opatřeny vně dolního a horního víčka ještě jedním kožním víčkem. Kožní víčko se zavírá z vnitřního očního koutku k vnějšímu a slouží k udržování očí v čistotě.
Dospělá samčí, popř. samičí zvířata mohou být zřetelně rozlišena pomocí svého sytě černého popř. ornicově hnědého opeření a rozdílné tělesné velikosti. V době páření se kromě toho zbarvují samcům rudě zobáky, okraje očí a kůže nad běhákem. Rudé zbarvení je způsobeno sekrecí hormonů varlat, u slepic jsou to hormony vaječníků, které potlačují tvorbu černého opeření. Nafouknutý zbytnělý krk a tokání kohouta je již podrobně popsáno v Brémském životě zvířat. Tímto nafukováním krku, které souvisí viditelně také s podivnými tóny, láká kohout slepice anebo vyzývá protivníky. Zvuky jsou slyšet většinou v době rozmnožování, někdy ale, zvláště během noci, také bez viditelné příčiny. Holanďané na Kapuu nazývají tyto zvukové výjevy samčích pštrosů "brumlání". Může jen brumlat, když stojí tiše, ale ne, když je v pohybu. Je to zvláštní bručící tón, o kterým lze těžko říci odkud vlastně přichází, která ale dělá úplně dojem, jako by zesiloval do hlasitého řevu, kdyby jen pták chtěl. Každé jednotlivé bručení se skládá ze tří zvláštních tónů, dvou krátkých a jednoho dlouhého Přitom není otevřen zobák a vzduch není vypouštěn, při každém třetím ve velmi vysokém stupni.Tento šum - volání nebo křik ho nelze nazývat - je opakovně vyražen a zní v tiché noci cize a divoce. Jiné zvuky se neozývají pouze u kohoutů, ale u obou pohlaví, totiž v hněvu lze slyšet při velké zlosti duté hrdelní tóny a jako varovné zvolání krátký ostrý výkřik. Ještě nedospělí mladí pštrosi každého stáří mají zvonivý pronikavý naříkavý křik.
Naproti stále znovu se vynořujícím tvrzením nejsou pštrosi monogamní, ale polygamní. Divoce žijící kohouti mají často harém s jednou favoritkou a několika vedlejšími slepicemi. Na farmách se pštrosi chovají během snáškové sezóny v párech, triádách (jeden kohout a dvě slepice) anebo v hejnech s mírně vyšším podílem slepic. Kohout vyhrabe hnízdo, jednoduchou prohlubeninu v zemi. Teoreticky klade slepice jedno vejce každý druhý den. Normální snáška se stává z 12 až 18 vajec, ale odběr vajec podnítí slepici k další snášce, takže lze od slepice získat až 40 vajec za sezónu líhnutí. Vysezení vajec se uskutečňuje na směny. V souladu s ukrytou silou svého opeření sedí neznatelně zbarvená slepice přes den a černý kohout během noci. Doba sezení činí v průměru 42 dní.
Jedna z charakteristických vlastností pštrosů je jejich divokost. Zvlášť mladí pštrosi se mohou stát zcela neovladatelní, pokud nejsou ve stálém kontaktu s lidmi. Také jedno arabské přísloví říká: "... hloupější než pštros" a to právě pro jejich inteligenci. Na druhé straně působí pštrosi na základě své schopnosti ostrého vidění mohou žít na velkých farmách jako "hlídači" jiných zvířat. Pštrosi mohou být chování společně např. se skotem a ovcemi. Pštrosi si zvyknou při denním ošetřování dobře na styk s lidmi, stávají se úplně krotkými a mohou se přizpůsobit podmínkám člověka. Existuje dokonce zpráva, podle které byli pštrosi vycvičení jako pasáčci a potom použití samostatně jako pastýři ovcí. Zvířata jsou hlavní atrakcí na výstavních farmách v jižní Africe a mohou být dokonce i osedláni
Pštrosi jsou býložravci, i když ne v pravém slova smyslu. Požírají často také malé savce, ještěrky a brouky, na druhé straně se také ale vyhýbají určitým rostlinám jako např. divokému tabáku. Pro trávení přijímají pštrosi malé kameny a jiné kulaté předměty, které slouží k rozemletí rostlinné potravy. Pštrosi čerpají z vodních zdrojů, koupají se, dokonce plavou, vydrží ale také dlouho jako velbloudi a dromedáři bez vody. Toto a jejich silueta, kterou lze z dálky srovnat s velbloudem, se odráží v názvu "velbloudí pták" popř. v latinském názvu Strutchio camelus. Všeobecně je se pštrosy spojené rčení "strčit hlavu do písku" se v přírodě nevyskytuje. Ovšem pštrosí kuřata a dospělá zvířata předstírají smrt, pokud jsou překvapena, tzn. že si lehnou s úplně nataženým krkem. Rovněž v noci se nacházejí zvířata v této poloze v době hlubokého spánku, ale jen krátkodobě a nikdy ne všechna zvířata současně ve skupině. Pštrosi se mohou dožít vysokého stáří, nezřídka 50 -60 let. "Metuzalém" v Oudshoornu dosáhl zaručených 81 let.
danniel hauser | 00:51:02 10.02.2005 | |
aa* hana špírková | 00:50:10 10.02.2005 | |
inak suhlas s janom winklerom... napadla ma podobna asociacia
tolko humbuku kvoli ochlpeniu, znie mi to ako pohorsene kotkodakanie babiek na trhu, pricom myslim, ze snimok je uplne o niecom inom
Pan Smazaný | 00:50:04 10.02.2005 | |
danniel hauser | 00:48:47 10.02.2005 | |
Ivan Rusek | 00:44:35 10.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 00:43:41 10.02.2005 | |
Jinak si velmi vazim kreativnich navrhu nekterych z vas, ale presto bych uvitala, kdybyste se omezili na verbalni projevy, jak je tomu zde zvykem.
Ivan Rusek | 00:43:12 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:41:16 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:40:51 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:39:29 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:36:37 10.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 00:34:51 10.02.2005 | |
Mozna byste mohli svoje sexualne zabarvene komplexy probrat s nejakym psychoanalytikem, a na teto pude se pokusit koncentrovat na puvodni ucel vasi navstevy: tim by alespon u vetsiny melo byt vzajemne komentovani fotografii :-)
Pan Smazaný | 00:34:03 10.02.2005 | |
aa* tomash :) prochazka | 00:33:54 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:33:31 10.02.2005 | |
Martin Nyxel | 00:33:19 10.02.2005 | |
Petr Adam /cvak/ | 00:31:42 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:31:17 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:27:51 10.02.2005 | |
...pre uspech pridaj kontrast
...pre uspech uber farbu
...pre uspech zehli
...pre uspech pridaj zrno, ci sum, ci aku prdel
...pre uspech depiluj
...pre uspech daj do ramceka
...pre uspech predtym kazdemu aspon 5 bodov
...pre uspech uploaduj na obed..
...pre uspech nech to vyzera tak:
danniel hauser | 00:25:38 10.02.2005 | |
: no vis jak, myslim ze sem sice z umeni postavenym pouze na provokaci uz vyrost - mozna presne v okamziku kdy sem v revui fotograf (cislo 3/2003 - promeny symbolu) videl Cernickeho fotku "Od srdce"), ale na druhou stranu mam rad prdel ;-)
Martin Nyxel | 00:25:16 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:24:28 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:20:51 10.02.2005 | |
oskar deme...
Petr Komárek | 00:20:41 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:20:17 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:18:41 10.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:18:35 10.02.2005 | |
...vollere my si analy este len fotiti budeme! :)
Pan Smazaný | 00:17:43 10.02.2005 | |
Petr Komárek | 00:14:43 10.02.2005 | |
nevim kolik za to cekas bodu,ale odemne mas 0 , kazdej kdo tomu da vic jak 0 je podle me posuk nebo fakt <> a mel by zajit za Vollerem pro radu,kdyz je to ten vedec:)
fakt kktina to sem davat .... jako co ti to prinasi? myslis ze je to naky umelecky dilo nebo co dopice? se koukni na ostatni fotky...tam uz ti to urcite kurwa lidi vylicili......fakt tohle nechapu....jestli te to uspokojuje tak oki,fot si to,koukej se na to,ale tady na PP to jenom vzbudi bourlive diskuze a vsichni si o tobe uz udelaj (udelali) nakej nazor! ... ale tobe je to asi u prdele................ fakt jako nic no...........................................................