- Technická data:
- olympus c745
- Poznámky a vzkazy:
- centrum G. Pompidou - Paříž
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
David Laube | 09:44:23 25.08.2005 | |
hééééééj.. ty kecko... pravda je, žes v pompidáčku fotila většinou ty, ale tadle je moje... tak neke
Michal Wolf | 16:16:13 08.04.2005 | |
...to vypada jak brutalni makro - a ten nazev k tomu - takze ma puvodni predstava byly bujne rostouci chlupy na damskych nohach prodirajici se puncochami, zachycene elektronovym mikroskopem :)))
Tomáš Loutocký | 18:38:43 04.02.2005 | |
Souhlas s Davidem... Rozdil bych videl v situaci, kdyby nekdo cvaknul obraz...
Petr Konečný | 17:31:26 04.02.2005 | |
Je jasné, že tu autor snímku využil cizího nápadu a uměleckého ztvárnění jiného autora, ale pokud to není
prostá reprodukce/ kdyby to byl obraz nebo jiná fotografie apod./ , tak je to přece jen zase pohled na umělecký výtvor jednoho autora očima jiného tvůrce a v tom případě je vše v naprostém pořádku. V umění je přece celá řada podobných případů, kdy jeden autor využil toho, co někdo před ním /a mohl to být i jeho současník/ vytvořil, a v některých případech dokonce ještě dovedl k větší dkonalosti. Snímek jako takový je v každém případě zajímavý, souhlas s L.Němcem, že se dá nafotit někonečným množstvím způsobů , jde o jen to, kolik má člověk při prohlídce času. Proto z tohoto důvodu ho chápu spíše v kategorii dokument, aby bylo zcela zřejmé, že ty punčochy jsi tam Davide nenainstaloval ty /přestože jsi to uvedl v poznámkách a záměrně jsi se vyhnul kategorii inscenovaných.
prostá reprodukce/ kdyby to byl obraz nebo jiná fotografie apod./ , tak je to přece jen zase pohled na umělecký výtvor jednoho autora očima jiného tvůrce a v tom případě je vše v naprostém pořádku. V umění je přece celá řada podobných případů, kdy jeden autor využil toho, co někdo před ním /a mohl to být i jeho současník/ vytvořil, a v některých případech dokonce ještě dovedl k větší dkonalosti. Snímek jako takový je v každém případě zajímavý, souhlas s L.Němcem, že se dá nafotit někonečným množstvím způsobů , jde o jen to, kolik má člověk při prohlídce času. Proto z tohoto důvodu ho chápu spíše v kategorii dokument, aby bylo zcela zřejmé, že ty punčochy jsi tam Davide nenainstaloval ty /přestože jsi to uvedl v poznámkách a záměrně jsi se vyhnul kategorii inscenovaných.
David Laube | 17:28:49 04.02.2005 | |
vlasto, todle taky přece mohlo být nafoceno stokrát jinak .. (a třeba i hůř)... myslim, že je to hodně moc o subjektivním názoru...
Vlasta Fišrová | 17:18:06 04.02.2005 | |
No a když jsme u té architektury, kterou zmiňuješ, pokud jí někdo vyfotí popisně, tak má ta fotka pouze jistou dokumentační hodnotu. Všichni ale víme, že architekturu lze fotit i nápaditě, kdy fotograf záměrně něco zvýrazní, pracuje se světlem, aby fotka měla náladu atd... tam už se opravdu cení um fotografa.
Vlasta Fišrová | 17:12:32 04.02.2005 | |
Prostě je to sporný - samozřejmě můžeme fotit cizí umělecká díla, ale nakolik cenná je taková fotka? Protože divák většinou hodnotí to, co vidí - v tomto případě umělecké dílo jiného autora - šikovnost fotografa tu samozřejmě hraje taky určitou roli, ale celkem malou. To se pak těžko boduje. Takže dík, že si nám ukázal, jaké tam mají kousky.
David Laube | 17:07:57 04.02.2005 | |
tomáš - v poznámkách píšu, že jde o centrum Pompidou v Paříži.. pokud si někdo myslel, že tam vystavuji, tak mi to lichotí, nicméně pravda to není... :o)
Luboš Němec | 17:06:12 04.02.2005 | |
a jak ses mohl nechat zmást? když to autor píše v poznámkách...:)
David Laube | 17:05:53 04.02.2005 | |
diky za komenty... všem... ted jsem akorat dorazil domu a cestou mě napadlo podobný přirovnání co tu řiká Pavel Záhorec... co taková fotka ajfelovky? Kolik jich bude tady na photopostu? ... desítky...? stovka... ? ... taky dílo někoho jinýho...
Pavel Záhorec | 16:52:25 04.02.2005 | |
-1 za technickou stránku, pokud by se toto nemělo slučovat s autorstvím fotografie, ale s autorstvím díla, kam by pak patřily fotografie třeba Karlůva mostu, Karštejna, ND, to se nefotí?
Luboš Němec | 16:27:23 04.02.2005 | |
možná máš pravdu, možná ji nemáš, ale věz že tu nejde jen o textil...
svetlana borkova | 16:24:06 04.02.2005 | |
ja to mam nafoceny taky, ale kvuli tomu, ze to je dilo nekoho jinyho, fotku sem nedala...
Matthew Bee | 16:18:00 04.02.2005 | |
v tehle mistnosti bych mohl nafotit stovky podobnych fotek - vsechny by byly zajimavy. ne tim jak sou vyfoceny, ale co zachycuji. v tom je ten for, o ty pancuchace de!
Matthew Bee | 16:11:11 04.02.2005 | |
marne sem pri otevirani fotky doufal, ze je to tvuj vytvor. takhle je to jen vyfoceny. vobycejne.
Luboš Němec | 16:11:06 04.02.2005 | |
ale toto přece není bezhlavě cvaknutá socha, nebo nedej bože obraz, je to zachycení reálného světa (i když instalovaného) autorovým pohledem. Například by stačil ůkrok, nebo jiný úhel a máš z toho něco jiného. Obraz teprv vytvořil autor fotografie...
David Laube | 15:56:02 04.02.2005 | |
no, podle mě je podobnej případ klidně toto: http://www.photopost.cz/galeriefoto.php?id=116105 dotčeného pana Ruska..... někdo jinej něco někde vytvoříl a další člověk to "nějak" zaznamená coby fotku....
Lucinka Kempna | 15:51:52 04.02.2005 | |
a prefoceni umeni nekoho jineho to sice je,jenze ten kdo totvoril to nevytvoril primo takto ne?Takze tady jsem pro..jinak samozrejme todle nepodporuju
David Laube | 15:50:20 04.02.2005 | |
samozřejmě to není obraz... instalace v místnosti... do punčoch naházený kameny a zavěšený na strop
Lucinka Kempna | 15:49:05 04.02.2005 | |
ja si myslim ze prefoceny obraz to neni..nebot centrum G. pompidou je muzeum moderniho umeni v Parizi..mela jsem moznost ho navstivit a takovydle veci tam opravdu jsou..foto fajn
Luboš Němec | 15:02:34 04.02.2005 | |
myslím že toto lze vyfotit na tisíc+1 způsobů, a ty jsi zvolila (bych řek) ten správný, tož co je zde k řešení?
Zuzana Halfarová | 14:30:22 04.02.2005 | |
fajn i kdyz vlastni to uplne neni, foto je prijemne, kdybychom totiz meli hodnotit to zda je to, ci neni nase dilo, tak by mnoho znas nemelo co fotit. Preci jen architektura, priroda, krajina.......nic z toho neni nas vytvor, ale to uz se dostavam nekam jinam :-)