Fotografie: božský princip pohledu vzhůru
Autor: Valerie Pavlíčková | |
Kategorie: ostatní
Vloženo: 00:17:03 04.02.2005
- Technická data:
- digitální fotoaparát dimage xg
- Poznámky a vzkazy:
- příště zase bude krajinka. skoro ostrá.
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Filipos Crhakus | 20:17:04 09.02.2006 | |
Jan Savický | 23:42:10 13.04.2005 | |
valsidal ruzam | 22:57:57 21.03.2005 | |
Martin (Andy) Hlaváč | 21:45:19 20.03.2005 | |
Ivan Simonek | 23:22:52 01.03.2005 | |
Pan Smazaný | 10:14:49 25.02.2005 | |
Petr Komárek | 00:20:12 10.02.2005 | |
Vladimír Charvát | 17:47:35 07.02.2005 | |
Martin Nyxel | 01:29:52 07.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 22:50:54 06.02.2005 | |
Jak rikam, stravila jsem nad vasimi pracemi nejakou dobu, ale o moc moudrejsi jsem z vas nebyla. Pochopila jsem, ze se asi fotografovanim zivite, ale ve srovnani s ostatni tvorbou profesionalu, ktera mi prochazi rukama, bych vas asi jako profesionala hned ale neodhalila. Mozna je to vase tajna zbran, nebo jste si ty nejlepsi prace nekde schoval :-) Tady na PP mi zatim jako jediny fotograf, ktery se svoji praci nejspis zivi, vzdycky prijde jenom pan Jakub Zeman. Jeho veci jsou nejenom ciste "profesionalne" provedene, ale maji dotazene i vedeni svetla tak, jak to hobbyfotograf vetsinou nezvladne (hmm, krome te jeho posledni :-) a hlavne styling, coz je obrazovy prvek ktery je casto snad dulezitejsi nezli nejake prevratne myslenky. Jeho obrazky na cloveka primo krici "reklama", vase moc ne. Je mozne, ze Zeman je konformista, ze ten styl proste odkoukal prohlednutim a stravenim par tisic praci z Vogue nebo GQ, ale o to ted nejde, mne jste zajimal vy :-)
Zajimalo mne hlavne, jestli jak pisete "jste schopen uchopit fotografii jako celek i na ukor jeji technicke nekvality". Vsimla jsem si, ze tu mate jednu fotografii delanou nejakym mobilem, coz by vase slova potvrzovalo.... kdyby jste se jeji stylizaci nesnazil napodobit reportazni styl nejake klasicke 400 emulze :-) Alespon to na mne tak trochu pusobilo. U vasich obrazku jsem jinak zadny ktery by sel timhle smerem nevidela. Tady mate nejspis fotografie z dovolene, vse peclive udelane ale tak nejak nevybocujici z obvykleho proudu. Na vasem webu mne zaujaly nektere vase volne prace, skoda ze je nemate tady, docela bych k nekterym i mela co rict. Ale i tam se pohybujete spise na strane jistot nezli na te kde se nachazi intuice, prijde mi.
A potom jsem si jeste vsimla jedne veci... ze velmi pozitivne komentujete fotografie, ktere ve sve vetsine jsou dost jine nezli ty vase - tedy maji mnohem vetsi emotivni naboj... Ty vase na mne pusobi casto nejak bez emoci. A potom jsem si vsimla, ze snad jedine obrazky v posledni dobe, ktere vam staly za rozsahlejsi negativni reakci, byly ty moje. Zajimave. Jinak jsem ale nikde nenasla nejaky koment u obrazku, kde "technicka nekvalita" je soucasti konceptu. Fakt ale je, ze jsem nehledala dlouho. Dovedu si predstavit, ze by vas mohla nadchnout pinhole, to je takova disciplina kde je ta "nekvalita" uz kanonizovana.
K vasemu komentari jsem chtela uz jenom podotknout nasledujici: pokud definujete "vycvak" jako cosi, co vznikne nahodne a bez vedomeho konceptu, tak mi neni jasne, jakym nadprirozenym zpusobem chcete tuto skutecnost odhalit... Pravdepodobne je pro vas obrazek, ktery vznikl konceptualne pouze takovy, kde jste schopen ten koncept akceptovat. Mam ale pocit, ze spousta zajimavych praci nejspis u vas zustane nepovsimnuta... alespon to co tu mam ja vzniklo do jednoho obrazku jako konceptualni prace. Potom mne jeste zaujala vase prvni reakce. Psal jste v ni o "pseudointelektualnich kruzich", ve kterych by moje prace mohla mit i uspech... a z vaseho tonu tak nejak vyplyvalo, ze vy se k nim nepocitate. Mohl byste mi vysvetlit. kdo k tem "pseudointelektualum" patri? Moje veci skutecne obcas vyvolaji docela pozitivni ohlas, ale asi bych si nedovolila ty lidi oznacit nejak, kde by figurovala predpona "pseudo".
Napsal jste mi take, ze moje fotografie uz neni ani vycvak. Prave to mne zaujalo... a prave to jste mi nevysvetlil. Kdyz je vycvak cosi co vznikne prakticky bez naseho vedomeho snazeni, co jste myslel svym komentarem vy?
Na zaver, jeste k te mire stylizace. Vy byste byl rad, kdybyste nekde mohl videt, jak dobre umim fotografovat, a teprve pote co bych nekde prezentovala pro vas uspokojive etudy, byste byl ochoten moje stylizace akceptovat. Neni to trochu primitivni zpusob nazirani na svet? Kdyz jdete na nejakou vystavu, tak take nejdrive chcete videt skicaky a vysvedceni vystavujiciho umelce, nez se uvolite nechat na sebe jeho veci pusobit? Mozna vam sem nekdy neco dam, pane Spitt, neco co by vam dodalo jistotu, ze umim malou nasobilku, i kdyz se priznam, ze mi pro to trochu chybi motivace. Vite, remeslu vyucenych fotografu je na svete tolik, ze by se jimi dalo dlazdit, a ti vsichni by nejspis dokazali uspokojit vase naroky, kdyby si vzali do ruky nejakou mamiju a presne podle poucek s ni cosi vyfotili. Problem je, ze opravdu dobre veci jich - s mamijou nebo bez ni - umi vyfotografovat jenom hrozne malo z nich. Neni to jednodussi, prestat zkoumat, jak kdo daval pozor v praktickych cvicenich sviceni lidskeho modelu, a koncentrovat se jenom na ty obrazky, ktere mne proste zaujmou? Me je v podstate uplne jadno, jak umi ostrit treba pan Savicky tady na pp. Jeho fotografie kravy je proste genialni, a tim to pro mne hasne :-)
Valerie Pavlíčková | 21:25:24 06.02.2005 | |
TS: ja si myslim, ze fotografie se zpusobem jejiho zachyceni a zpracovani je pevne spojena jednotka... a ze fotograf muze volbou metody zachyceni nebo zpracovani jinak zajimavy obrazek v ucinku nasobit nebo oslabit. Mam jednoho kamarada, ktery chodi po horach fotografovat s velikanskou kamerou, takovou kde vsechno jde nezavisle na sobe nastavovat. On tedy moc nechodi, ponevadz jej zajimaji spis lidske zasahy do krajiny, a diky tomu tam vetsinou muze prijet :-) Ale kazdopadne mi kdysi vypravel, ze jeho nejvetsim problemem je prijit na miru detailu, kterou ten obrazek ma mit. Ta jeho kamera, kdyz ji v tom nejak nezabrani, totiz zobrazi ostre kazdy kaminek v morene na protejsi strane udoli... a to neni vzdycky ten idealni stav. Na druhou stranu, mnou velmi obdivovana Annelis Strba uz od fotografovani upustila uplne a svoje nadherne obri obrazy produkuje pomoci videokamery, ktera ma PAL rozliseni (720x576 bodu). Myslim si, ze se vzdycky vyplati pri fotografovani myslet na vysledny obraz, a ne na realitu kterou mam pred objektivem. Myslim li na obraz, tak vidim i jak ma vypadat zpracovani.
Werner Wachal | 16:35:33 06.02.2005 | |
Pan Smazaný | 00:00:04 06.02.2005 | |
Nemyslim, ze bych nebyl s to uchopit fotografii jako celek i na ukor jeji technicke nekvality. Jen se snazim prosadit nazor, ze pokud se objevi autor, ktery predklada svoje portfolio v technicky naprosto nedostatecnem stylu, mel by presvedcit i o tom, ze to jakou miru stylizace pouzil je opravdu zamer, a ne neschopnost technicky bezchybnou fotografii poridit.
Miro Mandák | 20:30:43 05.02.2005 | |
Tr. Ianus Germanicus | 16:48:06 05.02.2005 | |
Valerie Pavlíčková | 23:47:55 04.02.2005 | |
RSR: Vas komentar mne zaujal. S vyrazem "vycvak" jsem zde na PP uz nekolikrat - myslim i diky vam - byla konfrontovana. U tehle fotografie tvrdite, ze "neni ani vycvak", a to mi zpusobilo mirne zmateni pojmu. Vim, ze je to ode mne troufale, ale docela by mne takova definice slova vycvak zajimala, popripade jak jinak byste opsal vami zmineny stav "ani vycvak". Dekuji predem mnohokrat.
IG: co je to prosim YBA?
Jaroslav Svoboda | 12:33:32 04.02.2005 | |
Pan Smazaný | 12:14:43 04.02.2005 | |
Pan Smazaný | 12:12:35 04.02.2005 | |
Ivan Rusek | 11:14:22 04.02.2005 | |
Další nudný pokus stát se umělcem do 2. dne...
Pan Smazaný | 10:45:49 04.02.2005 | |
Fbh Ota Hejmala | 10:34:25 04.02.2005 | |
Tr. Ianus Germanicus | 10:09:21 04.02.2005 | |
Mirek Kohout | 08:00:16 04.02.2005 | |
Pan Smazaný | 06:59:09 04.02.2005 | |
jakub zeman | 00:54:44 04.02.2005 | |
jinak bych tam chtel vice reality a mene abstrakce