Fotografie: Kuk II
Autor: Pavel Konvalinka | |
Kategorie: přátelé a rodina
Vloženo: 13:04:30 21.01.2005
- Technická data:
- Olympus Camedia C-300 Zoom
- Poznámky a vzkazy:
- Další fotka naší Haničky. Barvy jsou autentické, nijak jsem s nimi nehýbal. Díky za komentáře a hodnocení.
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Milan Navrátil | 11:20:42 13.02.2005 | |
Teda ta má krásný kukadla, ale vidím, že nejsem sám, co to pere bleskem.
Peter Čermák | 08:49:08 26.01.2005 | |
Sebakritiku ti chvalim, ale to je milionkat lepsie ako ta fotka od vivet. Do alba vyborne 3+
Marián Vargic | 08:04:26 24.01.2005 | |
Jirka Brezina má úplnú pravdu..zas jeden z tvojich obyčajných výcvakov. ale nie tie čb fotky predtým,mali fakt hodnotu, ale nešlo o to že boli čb, ale o to že majú aj dobrý nápad aj kompozíciu,, pri fotení rodiny to chce tiež nápad, a keď nie ten, tak potom sa musí zlepšiť niečo iné.. a bolo to tu už povedané (DOF a kompozice) inak holčičku máš krásnu,, v júni sa žením,. dúfam že sa mi podarí nejaká podobná :-)) zdar.
Josef Polášek | 01:36:31 22.01.2005 | |
Zdeněk Adámek 18:02:52 21.01.2005
Tos napsal podle sebe? Nemůžu si pomoct, ale asi budeš jěště o hodně větší debil, než sem si původně myslel. tady mě nebudeš nadávat di ližprdelek, jak minule, že? Protože tahle fotka není tvoje a nemůžeš ji smazat, změnit si ikonku a dělat jakože nic.
Pavel Konvalinka: promiň, že to píšu sem pod tvou fotku, ale do pošty mu to psát nemíním, radši takhle otevřeně
Tos napsal podle sebe? Nemůžu si pomoct, ale asi budeš jěště o hodně větší debil, než sem si původně myslel. tady mě nebudeš nadávat di ližprdelek, jak minule, že? Protože tahle fotka není tvoje a nemůžeš ji smazat, změnit si ikonku a dělat jakože nic.
Pavel Konvalinka: promiň, že to píšu sem pod tvou fotku, ale do pošty mu to psát nemíním, radši takhle otevřeně
Pažout alias Mike Dockal | 21:12:23 21.01.2005 | |
ajooo, ty sis zmenil ikonku, ja uz vim o co jde (podle tvych komentaru ve foru)
Nema to cenu, oba delame blbost kdyz se snazime presvedcit toho druhyho o vetsi "objektivnosti" vlastniho nazoru.
Ty si myslis ze je to skvely a nechces aby to autor zkusil lip, ja doufam ze to lip zkusi.
Nema to cenu, oba delame blbost kdyz se snazime presvedcit toho druhyho o vetsi "objektivnosti" vlastniho nazoru.
Ty si myslis ze je to skvely a nechces aby to autor zkusil lip, ja doufam ze to lip zkusi.
Zdeněk Adámek | 19:51:27 21.01.2005 | |
PM Dockal: Nemas pravdu. Jestli je dobra fotka preci kazdy pozna tak, ze se mu libi, ze mu neco dava a ne ze ji nekde bodovali hodne. :-)) Takze kazdemu se libi fotka ne podle toho, ze by mel logicky neco vyvozovat podle poctu bodu, ale podle toho, jak na neho sameho fotka pusobi.
A to uz nemluvim, ze je to subjektivni nazor. O zadne fotce nejde rict, ze je spatna nebo dobra. Je to jako pisen, nekomu se libi nekomu ne. Nekdo ji muze slyset kazdy den nekolikrat nekomu se z ni dela spatne.
A to uz nemluvim, ze je to subjektivni nazor. O zadne fotce nejde rict, ze je spatna nebo dobra. Je to jako pisen, nekomu se libi nekomu ne. Nekdo ji muze slyset kazdy den nekolikrat nekomu se z ni dela spatne.
Pažout alias Mike Dockal | 18:44:37 21.01.2005 | |
Zdenku - vzij se do situace novacka: Cvaknu auto z okna - dostanu hromadu nul bez vysvetleni. Najdu v galerii takovouhle fotku s hromadou petek a ctyrek. Logicky z toho vyvodim ze takhle by to melo vypadat.
Proto chalim vsechny kdo si nasli cas na obsahlej vysvetlujici komentar.
Jinak naprostej souhlas s bleskem, pozadim a nedostatkem akce
Proto chalim vsechny kdo si nasli cas na obsahlej vysvetlujici komentar.
Jinak naprostej souhlas s bleskem, pozadim a nedostatkem akce
Pan Smazaný | 18:38:31 21.01.2005 | |
tudy cesta na fotografický olymp nevede, v časopise pro seniory by tě pochválili, ale tady ?
Tr. Ianus Germanicus | 18:37:58 21.01.2005 | |
ZA: zajímavý názor.... jsem už starej, takže vím, že platí... ale vypozoroval jsem, že jenom u ambiciozních průměrných a podprůměrných jedinců
Martin Filip | 18:14:49 21.01.2005 | |
ZA: Zdenku, asi nemáš pravdu. Spíš určitě. Raději se budu dívat na pořádné fotky, které mě mohou poučit, vzdělat, prostě posunout. Koukni se na posledních cca 30 stran - za poslední 3 dny. Kolik tam najdeš perfektních, dobrých a podprůměrných fotek? Těch posledních je no.... upřímně min. 2/3. Tvá slova zavání trochu pokrytectvím. Většina z nás se chce měřit s těmi nejlepšími, ne s těmi špatnými. Ti dobří nastavují měřítko a laťku, ti, kteří se učí zase to zrcadlo, jaké to bylo na začátku.
Zdeněk Adámek | 18:02:52 21.01.2005 | |
Tak jsem se poradne nasmal. :-)) Jak kazdej hlasa, ze je nutno bodovat prisne, ze se tak bude kazdej zlepsovat, az se stane nejlepsim fotografem :-)) Jeste lepsi, nez komunisticky keci o tom, aby kazdej byl nejlepsi a vsichni byli nejlepsi. Opak je pravdou. Nikdo nestoji o to, aby se nekdo jinej zlepsoval, protoze chce byt nejlepsi sam a jen sam. To je proste lidska povaha. Kazdemu je uplne u prdele, jestli se nekdo zlepsi nebo ne anebo jen do te miry, dokud je porad horsi nez on sam. To je proste soutezivost. Tak bezte vsichni s tema pokryteckyma recma do prcic. :-))
Josef Polášek | 16:40:05 21.01.2005 | |
to nasvícení bleskem udělalo vážně "paseku" a nejen na nábytku, i na obličeji, jinak si myslím, že v přirozeným světle by to byla slušná fotka
Jinak velkej nesouhlas s Adámkem: fotek s poznámkou nebodovat je minimum, to naokraj. A pokud bych měl bodovat "nadhodnoceně" tuhle kategorii, tak by to vedlo k čemu? Autoři špatných fotek by žili v přesvědčení o své dokonalosti a tudíž by neměli důvod se zlepšovat - opravdu radostná vize
Jinak velkej nesouhlas s Adámkem: fotek s poznámkou nebodovat je minimum, to naokraj. A pokud bych měl bodovat "nadhodnoceně" tuhle kategorii, tak by to vedlo k čemu? Autoři špatných fotek by žili v přesvědčení o své dokonalosti a tudíž by neměli důvod se zlepšovat - opravdu radostná vize
Zbyhněv Ćmiel | 16:22:21 21.01.2005 | |
Nadherna fotka, a jak hezky kouka, to jsou krasne barvy....
takhle se to vetsinou hodnoti v rodinach u babicek a teticek. Jenze my tady mame oci fotograficke. Jsme tady, protoze nas foceni bavi. Nekteri z nas foti jiz vic nez 40 let. Proto nesdilime nadseni nad tim, jak novy digitak dovede hezky zachytit barvu Haniččinych dupacek i v pološeru. Hledame ve fotkach vic. Nekteri z nas jsou profesinalove, nektari opravdovi umelci, nekteri, jako Jirka Brezina maji schopnost citliveho fotografickeho vnimani jako dar od boha nekteri se hodne naucili prave zde na PP. Naucili se proto, ze se zajmem sledovali nazory tech, kteri tomu rozumi. Nepovazovali to za osobni urazku ani zly umysl.
takhle se to vetsinou hodnoti v rodinach u babicek a teticek. Jenze my tady mame oci fotograficke. Jsme tady, protoze nas foceni bavi. Nekteri z nas foti jiz vic nez 40 let. Proto nesdilime nadseni nad tim, jak novy digitak dovede hezky zachytit barvu Haniččinych dupacek i v pološeru. Hledame ve fotkach vic. Nekteri z nas jsou profesinalove, nektari opravdovi umelci, nekteri, jako Jirka Brezina maji schopnost citliveho fotografickeho vnimani jako dar od boha nekteri se hodne naucili prave zde na PP. Naucili se proto, ze se zajmem sledovali nazory tech, kteri tomu rozumi. Nepovazovali to za osobni urazku ani zly umysl.
Jakub Schenker *Brňák | 16:07:52 21.01.2005 | |
Doufam ze to nikdo nevezme ze si delam reklamu... Jen tady k te debate chci taky souhlasit s J.B. a tobe Petre nejak poradit. Tohle je foceno v mistnosti za denniho svetla venku (proto ta ozarena jedna strana tvare). Mates zrovna vysvetloval jake ze to zviratka ma v knizce a tim ze jsem ho vlastne ani moc nerusil a spis s nim jen tak konverzoval ma prirozenej vyraz. Tmavy gauc je navic nerusivy jako pozadi. Je to focene tusim na 1/30 a tudiz je to misty kapku mazle, ale myslim ze az tak nevadi...
jinak ovsem gratuluju k prima dcerusce.
jinak ovsem gratuluju k prima dcerusce.
Pavel Lexik Kulička | 15:46:17 21.01.2005 | |
PK .. skříň v pozadí by byla o.k. ... kdyby byla dál... a nebyla takhle vysvícená tím bleskem .... v podstatě je ten tvůj "in side" blesk dobře použitelnej snad jen jako kompenzace při focení s silnějším protisvětle ... měl jsem kdysi babičku tvého foťáku OLY 860L ... takže vím, co to umí .. :)
Pavel Konvalinka | 15:31:12 21.01.2005 | |
pro PLK: Díky za rady. Za denního světla ji je dost těžké fotit. Protože venku byla zatím jen v kočárku. Je jí 10 měsíců. No a v místnosti toho světla moc není tak proto ten blesk. Až bude blbnout venku tak to bude lepší. Ještě k této fotce. Myslím, že ta skříň v pozadí zas tak strašná není. Já vím, že se tam toho moc neděje. Jen se otočila a cvak.
Pavel Lexik Kulička | 15:19:37 21.01.2005 | |
Pavel Konvalinka ... ahoj Pavle .. já bych se tu asi pokusil alespoň o nějakou tu radu .... máš fotoaparát , který má určité limity ... rozhodně pěkné fotografie dělat umí ... ale potřebuje hodně, nejlépe denního světla ... najdi si pozici, aby bylo za hrající si Haničkou nějaké rozumné nerušivé pozadí ... komunikuj s ní... hraj si s ní ... ostři na její obličej ... a foť ... kolik SD karta snese ..... určitě se tam pak něco najde .... :)
Jiří Březina | 15:06:02 21.01.2005 | |
... a ještě si myslím, že podpůrné a osvětové komentáře mají právě v této kategori svoji cenu, protože rodinné focení patří k nejmasovějším a jeho nedostatky jsou pro lidstvo nejbolestnější. Nebo před vás ještě nikdo na návštěvě nepostavil s hrdým výrazem žádnou děsivou krabici? Nevidím důvod, proč neporadit rodičům, jak vyrobit sobě a především těm dětem lepší, působivější a méně trapné vzpomínky. Na rodinné fotky si nenasazujeme jiné oči a proto i zde bude lepší fotka ta s přirozenějším výrazem a pózou, s lepší kompozicí, lépe nasvícená, ostrá atd... to vše myslím obecně, bez zvláštní souvislosti s fotkou nahoře.
Tr. Ianus Germanicus | 15:02:15 21.01.2005 | |
Zdeněk Adámek: nemáš pravdu, v každé kategorii, dokonce i v Krajině se dá udělat dobrá fotka a špatná fotka a dokonce i velmi špatná fotka ... a snad i každý pyšný rodič bude mít mnohem větší radost, když se mu podaří potomka vyfotit fotograficky kvalitně = esteticky na určité výši ... pěkné fotky rodiny tady má například Pavel Lexík Kulička
Zdeněk Adámek | 14:59:28 21.01.2005 | |
J. Brezina: A jak tedy vypadaji tvoje rodinne fotky? Aspon jednu bys mohl nekde umistit a ukazat tem novackum cestu, jak na to. To by pro ne bylo asi vetsim prinosem.
Irena Jess Motlíková, PPP | 14:56:13 21.01.2005 | |
ZA: taky myslím, že v téhle kategorii většina boduje méně přisně...Nicméně když je tu někdo registrovaný kvůli focení, tak je v jeho zájmu udělat slušnou fotku i rodině, ne? Zvlášť, když má dítko doma 24 hodin denně, takže si na dobrý okamžik, světlo a prostředí může počkat...
Zdeněk Adámek | 14:52:42 21.01.2005 | |
Myslim, ze kategorie pratele a rodina je jina, nez ty ostatni. Z 99% se v ni chlubi stastni otcove a maminky svymi ratolestmi nebo manzelkami, apod. Tam nejaky kopance v podobe nizkeho bodovani moc neplati, protoze pro fotografa je objekt, ktery foti prevazne to nejcennejsi, co ma. Takze i kdyby byla fotka spatna a mela hodne chyb, autor s ni stejne bude pravdepodobne nad miru spokojen. V jakykekoliv jine kategorii je kritika velkym prinosem a pro autora postupem dopredu, ale kategorie rodina.... to je spis tak jen na podivani a vetsina to take resi v poznamce slovem "nebodovat".
Tr. Ianus Germanicus | 14:50:31 21.01.2005 | |
Souhlasím s tím co napsal Jiri Brezina a jeste dodávám, že já jsem se o něco podobného snažil taky a jako prvotní mi přišlo, že takové fotky by měly mít především přirozenou atmosferu = neovlivňovat ten okamžik a hlavně nepoužívat vestavěný blesk!!!
Jiří Březina | 14:38:22 21.01.2005 | |
Úplně jen pro jistotu ujišťuju, že jsem daleko od snahy někoho urážet. Šlo mi výhradně o fotografickou stránku věci a jestli si někdo z mého výroku odvodil, že focení podle mých hledisek absolutně nerozumí, a následně se urazil, mrzí mě to, ale to je tak všechno, co s tím mohu dělat. mám stovky (spíš tisíce) rodinných fotek, které jsem pořídil před mnoha lety jako hrdý otec, také s láskou a nadšením, ale přesto vypadají trochu jinak. :)
Pavel Konvalinka | 14:32:35 21.01.2005 | |
Je to obyčejná fotka. Proto je v kategorii Přátelé a rodina. Není to fakt žádný umění. Je to jen taková momentka, kdy se na mě otočila. :-)
Fbh Jarda Sedláček | 14:29:14 21.01.2005 | |
bohužel podle mně má jirka březina pravdu jak v hodnocení fotky. tak i v komentáři k ostatním hodnocením. nic osobního...
Václav Fiala | 14:28:51 21.01.2005 | |
Zdeněk Bezdíček : Prosil bych nějaký inteligentní vysvětlení ...... jestli je to možný ........
Martin Filip | 14:22:07 21.01.2005 | |
Přestože vidění Jirky Březiny nemám, v mnoha ohledech jeho fotkám opravdu nerozumím, v tomto případě má 100% pravdu. Výcvak tohoto typu tě opravdu nepopožene dál a tady nikoho neobohatí. Je to fajn dokumentární fotka do alba.
Zdeněk Bezdíček | 14:16:51 21.01.2005 | |
on radsi nikdo moc neprnda nad fotkami deti, ale neco by meli spatrit opravdu jen babicky :)
Václav Fiala | 14:15:47 21.01.2005 | |
Já osobně bych tady podobnou fotku nevystavoval,ale i tak si myslim,že komentáře zabývající se urovní bodování jsou zcela na nic! Je to hlavně proto,že některá témata jsou zde velice v ustraní a spousta lidí zde dostává body už jen za svoje jméno a těmto lidem se pak častokrát prominou takové věci,které se ostatním vytýkají ......
Mira Friedrichová | 14:14:11 21.01.2005 | |
Hanička je krásné dítě, ale ohledně fotky má Jiří Březina pravdu
Irena Jess Motlíková, PPP | 14:13:51 21.01.2005 | |
PK: proč hnusný? Myslím, že ve skutečnosti má krásný obličejíček bez odlesků apod.
Pavel Konvalinka | 14:12:07 21.01.2005 | |
Pro IM: To, že jsem jí uškodil si v žádném případě nemyslím. To je od tebe dost hnusný. Všechny vaše rady ale beru na vědomí, dík.
Radek Mánek | 14:11:15 21.01.2005 | |
Jirka březina zde odvádá skvělou práci za kterou jsem ho už nejednou chválil. Jeho komenty jsou vždy k věci a nemyslím, že by zde něhoho urážel.
Pavel Konvalinka | 14:09:41 21.01.2005 | |
ČB a bez blesku by to taky šlo, ale nevím, nevím :-) Fotím to fakt hlavně pro babičky a tetičky, to je pravda.
Irena Jess Motlíková, PPP | 14:08:20 21.01.2005 | |
Souhlas s Jirkou, važ si jeho i jeho komentáře 8) Haničce jsi uškodil, jinak je určitě nádherná... Ale pro babičky a tetičky je to postačující
Martin• Klimpar | 14:04:17 21.01.2005 | |
souhlasim s jirkou brezinou, vazte si podobnych komentaru.
Pavel Záhorec | 14:01:26 21.01.2005 | |
Jirko, Milane, taková už jsou pravidla, ti prezentující jsou následně i kritizující. Někdo je náročnější někdo méně, asi bych v tom nehledal hlubší podstatu, tak to prostě je. Nebezpečí tkví v tom, že ti obdarovaní body se ukájí pocitem, že už je to dobré a chybí ten motor, který žene dál. Jinak fotka se jistě bude líbit babičkám, máš hezkou dcerku. Focení bleskem se však absolutně nehodí pro prezentaci ve fotografické veřejnosti. Naprostý souhlas s Jirkou o focení dětí.
Pavel Konvalinka | 13:50:18 21.01.2005 | |
Tady to teda vře. Myslel jsem, že je to taková nevinná fotka. :-)
Roman *čmelda* Čmelík | 13:46:53 21.01.2005 | |
Fotografická nekompetentnost...zaujetost....vážná oční vada...dobré skutky. Nestíhám zírat....
Pan Smazaný | 13:31:22 21.01.2005 | |
Souhlasím s Jirkou Březinou. O žádné urážení rozhodně nejde, jen o povzdech nad úrovní místní kritiky, kdy většina lidí se snaží si dobré skutky napáchat alespoň tady v podobě těch pětek. Nic osobního v tom není, ale pokud tohle má být server, kde se budou fotky hodnotit, tak by se u takové fotky pětky objevovat neměly.
Pavel Konvalinka | 13:23:58 21.01.2005 | |
pro JB: Díky i za takový názor. Vím, že se tady nechechtá od ucha k uchu a reaguje na výzvu, ale mě se to líbí. Fotky, kde se pěkně směje mám určitě taky a určitě je sem taky dám.
Zdeněk Adámek | 13:23:57 21.01.2005 | |
Brezina: Hodnot si jak chces, ale neurazej ostatni bodujici. Nebo jsi zase jeden z tech s patentem na rozum?
Roman *čmelda* Čmelík | 13:17:28 21.01.2005 | |
Nevím proč, ale napadá mě písnička...TY MÁŠ KŮŮKADLÁÁ, JÁÁK ZRCÁÁDLÁÁÁ.....já vím, zpěvem se asi neuživím... :o))
Jiří Březina | 13:16:55 21.01.2005 | |
Nezlob se, ale tohle je pro mě učebnicový příklad velmi špatné rodinné fotky - dítě místo toho, aby nerušeně dělalo něco jemu přirozené, strnule civí do objektivu (zřejmě na výzvu), bleskové světlo beznadějně zplošťující, rušivé pozadí. Každá fotka v přirozeném světle, kde si dítě hraje, je krmeno, koupáno, oblíkáno, má nepoměrně větší cenu, i kdyby byla třeba pohybově mázlá a expozičně nedokonalá. Hodnocení, které tu s tímhle sklízíš, je pro mě dalším smutným připomenutím, že z ohledu odborné prestiže se photopost vydal na cestu serverů jako fotoaparat.cz a nebojím ae všechny pětky označit za vysvědčení naprosté fotografické nekompetentnosti, zaujatosti nebo velmi vážné oční vady.
Roman *čmelda* Čmelík | 13:16:18 21.01.2005 | |
Hloubka ostrosti...jednoduše, aby bylo rozmázlé pozadí...
Zdeněk Adámek | 13:15:36 21.01.2005 | |
DOF= depth of field, cesky hloubka ostrosti.
laicky receno - Hanicka ostra, pozadi rozmazle. :-)
laicky receno - Hanicka ostra, pozadi rozmazle. :-)