Fotografie: PROSÍM - NEHODNOTIT!!!
Autor: Jaroslav Ševčík | |
Kategorie: ostatní
Vloženo: 17:22:48 10.12.2004
- Technická data:
- CANON G + POLARIZAČNÍ FILTR + STATIV
- Poznámky a vzkazy:
- Fotografuji již řadu let, a byl jsem velký odpůrce digitální techniky, ale podlehl jsem tak jako mraky dalších. A proto nepochopím lidi kteří nikdy nefotli klasicky a jen co vzali do ruky digiťák a nafotili pár slušných fotografií mají pocit, že jsou Sudkové, Drtikolové a Plickové dohromady a myslí si že některé vymoženosti klasické fotografie jsou k ničemu.
Tyto dvě fotografie posílám onomu pánovi, který ve středu odpoledne jel v Plzni tramvají č.1 na Slovany a hádal se s jakýmsi jiným pánem že POLARIZAČNÍ filtr je k ničemu a že co dokáže polarizák on dokáže v PS. Prosím ukažte mi jak dokážete odbourat odlesky na kamenech (a) a jek dokážete nahlédnout pod hladinu (b). Vážený, pokud fotografii č.2 dokážete upravit do podoby fotografie č.1 v PS zahodím foťáky do koše a začnu vyšívat.
Prosí o vyjádření na problematiku používání filtrů v digitální fotografii. Děkuji Jarda - Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Jiří Albert | 11:36:34 13.12.2004 | |
zbytečná diskuse. polarizák nahradit nejde. stejně jako (šedý) přechodový filtr použítý na vyrovnání jasů. pokud někdo tvrdí opak, je naprostý fotografický nedouk. a je jedno jestli fotí digitálně nebo analogově.
Pan Smazaný | 20:06:22 11.12.2004 | |
polarizační a šedý přechodový jsou důležité, zbytek jde dost napodobit, ale né plně nahradit. Spoustu fotek jde udělat i bez filtrů, v některých případech jsou však nenahraditelné. Při častém a neůměrném používání mohou fotky i pokazit.
Jan Šíp | 16:10:19 11.12.2004 | |
tak to bych rád viděl jak to dodělat v PS protoze sem apsolutni opak prechazim z digi na analog a musim uznat zlaty rusky rucicky Zenit E a filtry sou nezbytnou soucasti protoze co sem fotil digitalem a analogem s filtrem je nesrovntlne a Ps to nedokaze spravit do takove kvality jako filtry
Jirka Vaňourek | 13:26:56 11.12.2004 | |
To se prece neda srovnavat ... a at si ten pan polarizuje klidne v PS, je to jeho problem :-)
Kajo Bužek | 05:03:00 11.12.2004 | |
ja mám na foťáku mooseho polarizár, a dávam ho dole len keď ho čistím, alebo mi vadí jeho teplý tón. vtedy nasadím obyčajný, alebo sky,
Martin Nyxel | 00:19:45 11.12.2004 | |
hmm, a není to k polarizaci světla ..... ? ;) ..... každopádně všeumělové umí občas člověka pěkně nas-at .....
Jaroslav Ševčík | 21:01:59 10.12.2004 | |
Ne nenaštval, ale čekal jsem poněkud fudovanější výměnu názorů. Děkuji pánové a dámy.
Honza Vlček | 20:43:03 10.12.2004 | |
má pravdu, předsedo! (myslím Josef Dolák, má pravdu). jinak diskuze pobavila a... to tě ten rozhovor musel pěkně naštvat, Jardo... ;-)
Tr. Jirka Pařízek | 20:37:39 10.12.2004 | |
no jo...aj na ten digital bych se vysral/ale filtry jsou treba!to mas recht!:)
pt¤ Richard Brejník | 20:35:41 10.12.2004 | |
To J.D, taky mám ten názor, kdo navíc nemá PS musí to nafotit a bez filtrů to nelze.
Josef Dolák | 19:53:20 10.12.2004 | |
za filtry jsem utratil spoustu peněz a to fotím digitálem a pracuju s PS ... bez nich ani ránu...zastávám názor, že co nenafotíš dobře v terénu, doma nedoděláš!
Tom Želva Kafka | 19:25:49 10.12.2004 | |
nejlepší ochrana objektivu je plastová krytka, zejména u některých vybraných lidí....
Pan Smazaný | 18:56:06 10.12.2004 | |
dyž chcete ztamvovat oblohu.... proč nefotíte v noci?:-)))))))
Honza Jenja Švec | 18:54:00 10.12.2004 | |
2 Jiří B.: Jakub valí k nám do VY na sraz, tak ho musím zastoupit a dovysvětlit, myslel to přesně naopak, proto ty smajlíky.... Původně je polarizák určen právě k odstranění odlesků z nekovových předmětů, kdežto dnes ho většina lidí používá ke zlepšení oblohy ( já taky), i když konkrétně u ní platí, že z h**na bič neupleteš, a když jo, tak s ním nezapráskáš.... ;o))
Pan Smazaný | 18:48:29 10.12.2004 | |
prosím pro názornost.... ke rsovnání dvě fota....-))) děkujuuu
Stanislav Stringáčik Staňa | 18:48:02 10.12.2004 | |
JKK ... tak sprav v plaste dierku a mozes bez skiel fotit pinhole ;c) usetris na objektive ;c)
Pan Smazaný | 18:47:42 10.12.2004 | |
hej pánové odborníci.. kde je něco o tom jak UV ničí objektiv......... copa to s nim provede?...
Pan Smazaný | 18:45:44 10.12.2004 | |
na co chránit objektiv... kor dyž mi k D 70 přidali plasťák kerej bych nejradši rozšlápnul.....:-))
Ján Ďurica | 18:44:11 10.12.2004 | |
Najlepsia ochrana objektivu je polarizák a hotovo!.... a az potom ide UV, ktorý má chrániť práve ten polarizák.Celkom dobre som to vymyslel.. .:))
Stanislav Stringáčik Staňa | 18:43:17 10.12.2004 | |
Jiri to mam teda stastie ze som este na novy fotak nestihol kupit polarizak ... aspon som usetril ;c) aj ked za UV som uz dal :c(
Pan Smazaný | 18:43:09 10.12.2004 | |
já teda radši bez ochrany.....:-))))) btw.... ten UV filtr..... .. je někde něco k počtení co to UV vlastně dělá....
Jakub Schenker *Brňák | 18:42:38 10.12.2004 | |
Jejky lidi vy to berete moc vazne, ja myslel ze jsem pridal dostatecny pocet smajliku na to, aby se toho nikdo moc nechytal. No nic, valim na sraz.
Jaroslav Ševčík | 18:41:17 10.12.2004 | |
A polarirák neslouží jako ochrana. Jako ochrano objektivu je UV filtr
Jiří Buchal, PPP | 18:40:16 10.12.2004 | |
Jakube, chtěl by jsi mi poradit, jak mám vyfotit silně nasvícenou oblohu, tak aby krajina nebyla pouze obrysem ?
Pan Smazaný | 18:40:11 10.12.2004 | |
Jiří..... taky sem svojí pani koupil bundu.... a nemůžu přece řikat že sem ty peníze vyhodil:-)))
Jaroslav Ševčík | 18:39:45 10.12.2004 | |
Jakube ,NE NE NE!!! polarizák je původně určen na odbourání odleskú a vedlejší účinek je právě ztmavení modré barvy a zdůraznění mraků.
Jiří Buchal, PPP | 18:39:05 10.12.2004 | |
Ján: :-)))) a to jsem dal ještě tisícovku za tu ochranu v podobě UV
Stanislav Stringáčik Staňa | 18:38:52 10.12.2004 | |
Jakub asi mas pravdu aby nesadal prach na cip PinHole
Jakub Schenker *Brňák | 18:35:35 10.12.2004 | |
S.S. (divna zkratka): no tam asi slouzi, uff, na ochranu diry...
Jiří Buchal, PPP | 18:34:30 10.12.2004 | |
Nechce mi snad někdo namluvit, že jsem vyhodil 3000 korun českých za polarizák zbytečně ? :-)))))
Stanislav Stringáčik Staňa | 18:34:12 10.12.2004 | |
hmm aj tak neviem ... ma niekto skusenosti s PinHole + sklicka? ... troxu vedla ja viem
Jakub Schenker *Brňák | 18:32:37 10.12.2004 | |
J.D.: Covece asi mas pravdu, s nastupem photoshopu ztratilo vlastne vyznam i to ztmavovani oblohy :)
Ján Ďurica | 18:31:21 10.12.2004 | |
Podla poslednych prieskumov sa polarizak pouziva len na ochranu objektivu......:))
Jakub Schenker *Brňák | 18:28:22 10.12.2004 | |
Teda to bych cekal odbornejsi pristup od lidi zde. Vy asi vubec nevite, ze nahlizet pod hladinu a odbouravat odlesky je u polarizaku jen a pouze vedlejsi produkt, hlavni vyuziti preci zcela jednoznacne spociva ve ztmavovani oblohy! :))
A to v PS udelate raz dva :)
A to v PS udelate raz dva :)
Stanislav Stringáčik Staňa | 18:27:54 10.12.2004 | |
JD: ;c))) no este by tu bola moznost (bez sklickova.... PinHole ;c))))
Ján Ďurica | 18:25:57 10.12.2004 | |
...podla mna treba vyhodiť všetky sklíčka aj objektív :))))...pc zvládne vsetko.. :))
Stanislav Stringáčik Staňa | 18:25:13 10.12.2004 | |
1, suhlas s autorom a MF, ked je to ine tak to ziaden soft nespravi .... ibazeby maliar domaloval ;c)
2, nesuhlas s autorom pozor moze byt aj opacny postup ... najpr vysivat WWW.STRING.SK a potom fotit ;c)
2, nesuhlas s autorom pozor moze byt aj opacny postup ... najpr vysivat WWW.STRING.SK a potom fotit ;c)
Pan Smazaný | 17:44:28 10.12.2004 | |
JT.....ale dyk ty u těch tvejch fotek trávíš u pc hodně času neee:-))))
Jiří Tůma | 17:43:44 10.12.2004 | |
na jakou stranu? To je snad každýmu jasný,že je lepší sklíčko,než se s tim mrdat u PC..
Pan Smazaný | 17:42:13 10.12.2004 | |
JŠ... nevim jestli tahle fotka je ten nej příklad.... kvůli velikosti ... nebejt shodnejch listů tak tě obviňuju že je to focený v jinou dobu... a ten horní kámen je bez mechu a bez vlhkosti:-)))) nechceš někam hodit odkazy na větší...
Kamila Sirotná | 17:41:05 10.12.2004 | |
vzhledem k tomu, ze menim fotak, aby mi na nej sly filtry, protoze si myslim, ze jsou fakt potreba - a to jsem digitalista uz radu let, tak se stavim na stranu autora...
radek sakar | 17:31:28 10.12.2004 | |
samozrejme wodvmudlikovat se to da uplne f pohode (u tehle fotky) . sice nad tim ztravis hodinu prace . tak estli neni lepcejsi to sklicko tam namontovat rovnou
Pan Smazaný | 17:30:51 10.12.2004 | |
Jsou tu borci co to zvládnou levou zadní:)) Ale začal jsi tak, že jsem si myslel že tu budeš srovnávat analog-digitál. :)
Pan Smazaný | 17:30:14 10.12.2004 | |
já dokazovat nemůžu.. jelikož sem digitálista.... ale vim že ten digitálista se s tim popere jinačim způsobem... nebude to sice totožná fotka... ale kdo chce srovnávat.. ..