- Technická data:
- hasselblad 501, planar 80f2,8, ring flash hensel, generátor porty, kodak profoto100,styling a makeup edita, modelka: monika
- Poznámky a vzkazy:
- vetsinou odmitam svoje fotografie komentovat, nicmene u teto by to asi nebylo zcela od veci. Vytvorit dnes technicky dokonalou fotografii je vpodstate velmi jednoduche a nauci se to kazdy behem nekolika mesicu. Dokonalost a estetika tak prestavaji byt meritkem estetiky fotografie, jakkoliv je nelze vyloucit z tvurciho procesu a z cesty k opravdovemu snimku. Nyni prichazi doba dekonstrukce dokonalosti, kdy je treba ji zacit zcela zamerne a promyslene nicit a dovolit nahode a chaosu, aby vstoupil do obrazu. Clovek, ktery chce byt fotografem tak musi projit dokonalosti aby dospel k chaosu...
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Pan Smazaný Honza Žák *prilis muskulaturny *bla fotograf bloncky | 22:19:17 26.04.2006 | |
parada.. opomenuta..
Renata Žižkovská | 12:26:40 09.02.2005 | |
za pojem "dekonstrukce dokonalost", alias nove meritko estetiky fotografie davam 5 :))
jakub zeman | 00:14:56 29.09.2004 | |
jindrich... jde o makeup.. ruce jsou lehce dotazene v postprodukci. Rpozdil mezi vyrazem a dejem byl aranzovany.
Jindřich Lukášek | 23:22:05 28.09.2004 | |
Proč má tak tak mrtvolně bílej obličej, když pleťovka na ruce je v pořádku ? Že by makeup, ale účel mi uniká.
Kdyby jí koukali špičáky, byla by dokonalý upír, i výraz ve tváři je takový mrtvolný, k dynamice ostatních částí snímku vůbec nepasuje.
Kdyby jí koukali špičáky, byla by dokonalý upír, i výraz ve tváři je takový mrtvolný, k dynamice ostatních částí snímku vůbec nepasuje.
Ota Neužil | 22:57:50 27.09.2004 | |
Nelze než souhlasit s tím, že fotograf musí mít svoje vidění světa. Jinak totiž netvoří, ale pouze opisuje a je tak říkajíc ve vleku událostí.
jakub zeman | 22:46:08 27.09.2004 | |
ja si pomerne silne stojim za tim, ze fotograf musi mit nazor, treba svuj vnitrni, ale musi mit vizi sveta, ktera je jenom jeho a at uz to bude znit jakkoliv, aby mohl vytvorit neco zcela noveho musi znat to co se delo pred tim a kolem nej. Zvlast dnes. chapu, ze to vetsinu lidi nezajima, ze si chteji fotit pro radost, coz nelze nez respektovat, ale originalni dilo vznika podle meho nazoru vzdy v ramci komunikace, vymezeni vuci nekomu nebo necemu jinemu. Umelec jako uzavrena jednotka nikdy nemuze fungovat.
Ota Neužil | 22:42:29 27.09.2004 | |
Abych pravdu řekl, mě zas tolik nebere co se děje na scéně módní fotografie u nás nebo venku. Mám tu výhodu, že si můžu fotit co chci a jak chci. Jenom ne tolik kolik chci, protože se musím něčím živit a nedostatek času je neúprosným fenoménem doby:-)))
Jinak s tebou naprosto souhlasím, že experimentovat a zkoušet nový věci a postupy, je přesně ten směr, který někam vede. Občas je to sice do slepý uličky, ale o to nádhernější jsou potom ty úspěšné nalezené cesty.
Jinak s tebou naprosto souhlasím, že experimentovat a zkoušet nový věci a postupy, je přesně ten směr, který někam vede. Občas je to sice do slepý uličky, ale o to nádhernější jsou potom ty úspěšné nalezené cesty.
jakub zeman | 22:13:31 27.09.2004 | |
to ota:
1/ myslim, ze kdokoliv sleduje modni fotku (myslim spis to, co se deje venku, protoze u nas se toho zase tak moc nedeje) vi, ze soucasnost neni o trendech, ale o citacich, parafrazich a zamernemu borceni pravidel... dalo by se uvest spoustu prikladu, ale bylo by to nadlouho. Dochazi k zamernemu vyprazdneni obsahu, jak s nim pracuje napr. konceptualismus. Fotografove pracuji s obskurnimi tematy v obskurnich prostredi, zkouseji kolik toho fotografie vlastne unese, vybiraji si osklive modelky a divna mista a tvori krasu, krasu, ktera jde ruku v ruce s hnusem a osklivosti. My nestojime na prahu zadne nove doby, protoze tohle vsechno se uz deje tak pet let mozna dele.
- co se tyce me techniky, jasne, jsem nadseny z toho s cim muzu pracovat a bavi me to vic nez kdy jindy. A je to nikdy nekoncici experiment, neco se naucis abys to mohl opustit a delas to tak dlouho dokud te to bavi, jakmile to jednou vycerpas jdes dal. Ja si ted hraju s bleskama v exterieru a az me to prestavbe bavi budu na ty holky treba svitit baterkou. Na to fotce je obsah, jenom neni patrny z jedne. Az budou v serii mozna to bude patrnejsi.
1/ myslim, ze kdokoliv sleduje modni fotku (myslim spis to, co se deje venku, protoze u nas se toho zase tak moc nedeje) vi, ze soucasnost neni o trendech, ale o citacich, parafrazich a zamernemu borceni pravidel... dalo by se uvest spoustu prikladu, ale bylo by to nadlouho. Dochazi k zamernemu vyprazdneni obsahu, jak s nim pracuje napr. konceptualismus. Fotografove pracuji s obskurnimi tematy v obskurnich prostredi, zkouseji kolik toho fotografie vlastne unese, vybiraji si osklive modelky a divna mista a tvori krasu, krasu, ktera jde ruku v ruce s hnusem a osklivosti. My nestojime na prahu zadne nove doby, protoze tohle vsechno se uz deje tak pet let mozna dele.
- co se tyce me techniky, jasne, jsem nadseny z toho s cim muzu pracovat a bavi me to vic nez kdy jindy. A je to nikdy nekoncici experiment, neco se naucis abys to mohl opustit a delas to tak dlouho dokud te to bavi, jakmile to jednou vycerpas jdes dal. Ja si ted hraju s bleskama v exterieru a az me to prestavbe bavi budu na ty holky treba svitit baterkou. Na to fotce je obsah, jenom neni patrny z jedne. Az budou v serii mozna to bude patrnejsi.
jakub zeman | 22:05:29 27.09.2004 | |
to jaroslav... tohle je vec, kterou jsem delal pro zabavu, tamto byla prace.o))
Ota Neužil | 22:05:02 27.09.2004 | |
Dovolím si s tebou trochu polemizovat:
- Souhlasím, s tím, že technicky dobrou fotku, co se ostření a expozice týká, je dnes práce spíše pro procesor uvnitř fotoaparátu, než výsadou kvalitních fotografů.
- Kompoziční pravidla jsou jasna už dlouhá desetiletí ale stejně tak už dlouhá desetiletí jsou nejlepší ty fotky, které tyto pravidla, nejakým zajímavým způsobem porušují. (tady trošičku nesouhlasím s tvým komentem ohledně toho, že ta doba přichází teď)
- Z tvého komentu mám trošku pocit, (i když jsi to možná nemyslel tak doslovně) jako bychom stáli na prahu nové éry. V průběhu doby byly ale vždy oblíbené nějaké trendy, jak v obrazech, tak ve fotografii. Pak se okoukaly a přicházel hlad po jiných pojetích a tak dál stále dokola. Jedno se ale nemění: obraz, ať už vytvořený štětcem, halogenidy sříbra, nebo kapičkami barevného inkoustu by stále měl "vyprávět". O čem to vyprávění bude je věcí autora. Někdo rád "vypráví" o válečných utrpeních, jiný o zvířatech, o přírodě, nabo o kráse žen a tím taky vypráví i trochu o sobě.
- Ty jsi si poslední dobou oblíbil techniku "Americká noc" - klasická metoda, dosvícení hlavního objektu a potlačení pozadí o pár EV dolu. Zejména ve dne tak vznikají působivé snímky. Nic proti ní nebo týhle fotce, ale i tohle už tu bylo.
A konkrétně k fotce: i když určitě převyšuje průměr fotek na PP, mám trošičku pocit, že jsi se nechal unést technikou a zapoměl jsi na obsah. Když se tu fotku koukám, vím, že to je pěkná holka, ale nic jinýho tam nenacházím.....
- Souhlasím, s tím, že technicky dobrou fotku, co se ostření a expozice týká, je dnes práce spíše pro procesor uvnitř fotoaparátu, než výsadou kvalitních fotografů.
- Kompoziční pravidla jsou jasna už dlouhá desetiletí ale stejně tak už dlouhá desetiletí jsou nejlepší ty fotky, které tyto pravidla, nejakým zajímavým způsobem porušují. (tady trošičku nesouhlasím s tvým komentem ohledně toho, že ta doba přichází teď)
- Z tvého komentu mám trošku pocit, (i když jsi to možná nemyslel tak doslovně) jako bychom stáli na prahu nové éry. V průběhu doby byly ale vždy oblíbené nějaké trendy, jak v obrazech, tak ve fotografii. Pak se okoukaly a přicházel hlad po jiných pojetích a tak dál stále dokola. Jedno se ale nemění: obraz, ať už vytvořený štětcem, halogenidy sříbra, nebo kapičkami barevného inkoustu by stále měl "vyprávět". O čem to vyprávění bude je věcí autora. Někdo rád "vypráví" o válečných utrpeních, jiný o zvířatech, o přírodě, nabo o kráse žen a tím taky vypráví i trochu o sobě.
- Ty jsi si poslední dobou oblíbil techniku "Americká noc" - klasická metoda, dosvícení hlavního objektu a potlačení pozadí o pár EV dolu. Zejména ve dne tak vznikají působivé snímky. Nic proti ní nebo týhle fotce, ale i tohle už tu bylo.
A konkrétně k fotce: i když určitě převyšuje průměr fotek na PP, mám trošičku pocit, že jsi se nechal unést technikou a zapoměl jsi na obsah. Když se tu fotku koukám, vím, že to je pěkná holka, ale nic jinýho tam nenacházím.....
Pavel Záhorec | 21:35:30 27.09.2004 | |
Já myslím,že to co jsi popsal je zákonitý vývoj ve většině lidských činnostech. Po dosažení vrcholu nastává určitá stagnace, tápání, chaos a nabírání dechu. Někdy i ústup ze zajetých kolejí a hledání vlastního JÁ. Je to startovní čára pro další tvůrčí činnost.
Pan Smazaný | 21:25:03 27.09.2004 | |
uz jsem tu po alespon po desáté a porád se mi ta fotka dost líbí. Nechce se mi to tady vsechno cist, ale tvuj komentar je docela dobrej.
jakub zeman | 21:05:32 27.09.2004 | |
světlana: nespavost, alespon pro mě je to moment, kdy přestávám kontrolovat myšlenky, sanžím se usnout a zároveň mi hlavou běží neskuetčné množství reálných a nereálných věcí a často nejsem schopen je od sebe rozpoznat. Tak i tahle série by měla být podivnu vykloubenou inspekcí do jiné reality.
Michal Duchek | 20:52:56 27.09.2004 | |
ta osoba je proste demon - ty reci okolo bych nemusel, ale nekoho urcite tohle tezky cteni pred spanim uspokoji
chtel jsem rici, ze se mi to libi...
chtel jsem rici, ze se mi to libi...
Robert Mekiš | 20:26:06 27.09.2004 | |
jakub zeman: Naprosto souhlasim, mnoho prostoru na vyvoj trendu nezbyva. Pak tu treba vznikne docela zivotoschopna analogie s evoluci mody - ze se cely prubeh zakonzervuje v periodach. Opravdu si neodvazuji nic predstavovat, protoze clovek, respektive lide zminovani v popisku, se dle meho nazoru kazdy nachazeji v jine fazi cyklu, ve kterem hledat aktualni ideal je cirou utopii.
To znamena, ze tu bude vzdycky dostatecne pocetny dav, ktery bude neustale oponovat. Mozna si kazdy jediny fotograf projde vsechna nazorova stadia (treba i nekolikrat za zivot) a i nadale bude moci koexistovat ona pohybove rozostrena fotografie spolecne s dokonalym vyobrazenim chaosu.
To znamena, ze tu bude vzdycky dostatecne pocetny dav, ktery bude neustale oponovat. Mozna si kazdy jediny fotograf projde vsechna nazorova stadia (treba i nekolikrat za zivot) a i nadale bude moci koexistovat ona pohybove rozostrena fotografie spolecne s dokonalym vyobrazenim chaosu.
jakub zeman | 20:22:29 27.09.2004 | |
zatim jsem nepotkal cloveka, ktery by zacal fotit a slo mu to hned, vetsina lidi mna samozrejme talent, ale to je jenom vstupenka k tomu, aby pak mohli deset let makat a doufat, ze to jednou prijde.o) je jenom otazka zda to prijde za pet deset let nebo nikdy...)
Jitka Krásová | 20:18:26 27.09.2004 | |
tvuj nazor se mi libi, citim to take tak... jen nevim, jestli se mi k chaosu podari nekdy dobrat :o(
jakub zeman | 20:01:20 27.09.2004 | |
to robert: nevim co se stane... opravdu netusim... vzpominam si jak mi jirka koliš ukazoval fotku ze skoků na lyžích, kterou dělal před deseti lety, tehdy to bylo umění, zaclonit a uostřit někoho, kdo letí stokilometrovou rychlostí. Dnes takových fotek uděláte s autofokusem deset za minutu. Je jisté, že se pojetí fotografie mění.