Fotografie: Kandelábr pozink (střední část)
Autor: Jiří Březina | |
Kategorie: ostatní
Vloženo: 06:57:01 01.09.2004
- Technická data:
- Nikon F, Nikkor 2/35 MF, Kodak 400TX
Fotografováno 31.8.2004 ve 12:06 hod.
- Poznámky a vzkazy:
- "Plná duše hledá inspirující prostory, prázdná materiál ke svému naplnění." E.M
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Vlasta Fišrová | 18:17:13 17.12.2004 | |
moc hezké motto a velmi zajímavá debata. A když se člověk podívá na fotky těch, kteří ti dávají nuly :-)
Radek Mánek | 07:34:38 22.09.2004 | |
Typická provokující březinovka. pro někoho propadák pro někoho bomba.
ää* michal kostowski | 16:11:41 09.09.2004 | |
tak, a ted su v prdeli jak lonsky snih... ja ti nevim, slabsi chvilka? postrada to ten vtip ostatnich "brezinofek"...
Pan Smazaný | 11:54:09 07.09.2004 | |
Plně souhlasím. Ve 12:07 už by to bylo úplně jinde. Tomu říkám v pravý čas na pravém místě:)
pt¤ Jan Horyna | 21:20:32 04.09.2004 | |
tak jirko, tohle vazne ani ja nestiham... nuti me to silhat :)
Roman Šinágl /trek/ | 12:40:39 03.09.2004 | |
tentokrát Jirko nevím...nerozumím...proč to nepřiznat....pěkně to napsal P.Lett.... btw. to co napsal I.P. a J.H. považuji za "drzost"...někdy člověk fakt zírá co někteří "kritici" napíšou...
Tr. Milan Bartoš | 11:08:26 03.09.2004 | |
Myslím, že tady nejde ani o ten kandelábr. Zajímavě linie... Pokud si z nás neděláš legraci a mám to brát vážně, tak u mě OKa. Je to takové lehce znepokojující, jak tam není nic rovně 8o)
Honza Dosedla | 09:04:21 03.09.2004 | |
já tomu umění teda vůbec nerozumím, aspoň rovně ten kandelábr mohl bejt
Jaroslav zeměkoulan Černý | 02:03:16 03.09.2004 | |
i kdyby nic jinýho, tak když dal IP "0" tak já MUSÍM "5" :)))
Igor Petrikovič | 23:28:22 02.09.2004 | |
J.H. tu napísal ,že táto fotka je "zoufalost"... já hovorím ,že je to "troufalost"...
Irena Mayer Čichová | 09:34:54 02.09.2004 | |
sledovala jsem včera se zájmem tuto diskuzi, aniž bych pořádně viděla fotku, teď už díky lepšímu monitoru vidím i fotku v celé její kráse, protože krásná je, pro cvičené oko určitě..... jasně, není barevná, není líbivka, není prvoplánová - to všechno zužuje počet nadšených vnímatelů...... ale pár se jich našlo a jak znám Jirku, jemu nejde o množství, ale o kvalitu...... a radit mu, CO má fotit? koho asi může něco takového napadnout? ale věřím, že to bylo myšleno v dobrém :)
Jirkovi fotky mám ráda, koukám na ně už skoro rok a ještě mě to nezačalo nudit...... v té záplavě šíleností a nevkusu na PP jsou jedny z mála, na které se dá koukat s potěšením..... a tahle k nim patří......
Jirkovi fotky mám ráda, koukám na ně už skoro rok a ještě mě to nezačalo nudit...... v té záplavě šíleností a nevkusu na PP jsou jedny z mála, na které se dá koukat s potěšením..... a tahle k nim patří......
Martin Kubena | 02:43:40 02.09.2004 | |
Ja vazne nevim ale smyslem fotopostu snad neni rozebirani ci radeni kdo ma a co ma jak delat, kazdy je svobodny a svuj a kazdy ma sve oci a videni, jsem novacek ale smysl rozboru teto fotografie a jeji komentovani nechapu, ja te fotce nerozumim a vazne nevim Jiri zda hledas inspirujici prostor a nebo material ke svemu naplneni................
Václav Hoš - Wenzel | 02:06:15 02.09.2004 | |
to križovanie plechu a povedzme zeme beriem, vadí ale na stred ten stĺp
Jan Holub | 19:00:15 01.09.2004 | |
souhlasím s názory: Milan Zborník, Petr Lett, Tomáš Szépe. Fotku nehodnotím protože se z ní nějak necítím ve své kůži, řekl bych jednoduše: Holub je z toho totálně jelen ;-)
Pan Smazaný | 17:16:42 01.09.2004 | |
Každopádně tahle fotka rozpoutala zajímavou diskuzi. Poslat to sem nějaký nováček, tak se s ním s prominutím nikdo nesere a házej mu tam nuly bez komentářů. Ne, že bys jich tu taky pár neměl. Mně osobně tahle fotka taky nic neříká, z tohodle ta březinovost už úplně teče a to není dobré. Možná to byl účel vyjádřit takovou tu syrovost běžného, nikým nevnímaného detailu, ale tohle už je asi to vyšší umění, v kterém já se neorientuju. Ale každopádně jsem rád, že jsi to poslal, je moc zajímavé sledovat, jak tu někteří lidé tápou a upřímně řečeno některým to hodnocení ani nevěřím. Takže po téhle stránce je tahle fotka opravdu velice duševní záležitostí a zaslouží si absolutorium. Mám-li to hodnotit jako fotografii, tak přiznám, že mi to nic neříká a ani v tom nevidím námět na přemýšlení.
Fbh Ota Hejmala | 16:16:11 01.09.2004 | |
ani ne důkazní materiál, jenom odkaz na jiný kandelábr. Mně se ten druhý líbí víc, i když úplně našený z něho taky nejsem. Klidně odpověz co chceš, mně nevadí když se mě někdo dotkne.
Jiří Březina | 15:57:49 01.09.2004 | |
Oto, když si dáváš tu práci s důkazním materiálem, asi bys to měl doprovodit nějakým vysvětlením. Abych se tě třeba odpovědí nedotkl zbytečně...
Irena Jess Motlíková, PPP | 14:46:35 01.09.2004 | |
tak už jsem tu asi popáté a přikláním se k T. Szépemu 0/5
Pan Smazaný | 14:23:12 01.09.2004 | |
Buď je to provokace a ptákovina, jak psáno níže a nebo je to mimořádná fotka svým svým pro mnohé skrytým obsahem. Neříkám, že jsem pochopil, ale zcela určitě se přikláním k druhé možnosti.
Irena Jess Motlíková, PPP | 14:19:47 01.09.2004 | |
Tak přesto, že tuhle fotku nechápu, něco v ní je a rozhodně si nemyslím, že byla vyfocena bezmyšlenkovitě a narychlo, to u Jirky nepředpokládám. Názor IG je asi všeobecně platný, ale řekla bych, že v případě JB to hezky napsal Petr Lett. Kanály, krajinky a různá podobná "cvičení" jsou Jirkovo parketou, patří k němu a každý si v jeho fotkách určitě alespoň jednu, která ho hodně chytla, najde (neříkám, že ze všeho si člověk sedne na zadek, ale je to věc názoru - co se mně nelíbí, z toho je dalších 10 na větvi a naopak-stejně jako u ostatních fotografů). Pokud Jirka nechce fotit lidi (možná je jen nevystavuje?), je to jeho rozhodnutí, právo, styl - prostě takový je, tak to vidí, cítí, fotí... Ode mne zas nikdo nemůže čekat, že budu třeba systematicky fotit papoušky nebo pejsky. (nicméně, necvakneš nám pro zajímavost nějakého toho člobrdu?) 8)))
Petr Lett | 12:47:52 01.09.2004 | |
Z jedné strany: dva póly fotografů: introverti a extraverti; introverti tvoří víceméně pro sebe, na reakcích publika jim tolik nesejde; extraverti fotí HLAVNĚ pro ostatní, fotí pro interakci s publikem (chválu, ocenění, prodej...). Většina fotografů se nachází někde mezi těmito póly, případně mezi nimi více či méně kolísá. Jirko, tvoje fotky budou spíše blíže introvertnímu pólu, tato dnes zveřejněná mi připadne již velice blízko téměř absolutnímu introvertnu. A proto na ni čučím od rána, aniž jsem byl schopen ji přečíst. proto takové polarizované reakce všech kolem, buď ANO, nebo NE. Ta fotka je něčím nabita, ale nedokážu to rozšifrovat.
----------------
Provokace dokáží páchat podle mne spíše ti extroverti, kteří ostatně raději riskují a taky u nich spíš najdeme fotky lidí, reportáže (že, Iane Germanicu ???) . Stále více začínám pokládat fotky za nějakou takovou osobitou formu autoportrétů fotografů. A do této koncepce zapadá i tato fotka.
....................
A k vyčerpávání tématu - na to během času narazil už asi každý z nás a časem zjistil, že je to záležitost hlavně času a dalšího vývoje. Některá témata potřebují dostatečně uležet, projít sítem a opracováním času. pak se k nim někdy vracíme a dáváme jim nový smysl.
. . . . . . . . . . . . . . . . .
Ze strany druhé: jiné dva póly: užíváme si procesu fotografování, nebo naopak si užíváme jeho výsledku... Zase vždy jsme někde napůl cesty mezi těmito dvěma póly. Tady, u této fotografie nevím, co by převažovalo, jestli proces, či jeho výsledek. Vše je zakódováno v jeho nečitelnosti pro mne.
----------------
Provokace dokáží páchat podle mne spíše ti extroverti, kteří ostatně raději riskují a taky u nich spíš najdeme fotky lidí, reportáže (že, Iane Germanicu ???) . Stále více začínám pokládat fotky za nějakou takovou osobitou formu autoportrétů fotografů. A do této koncepce zapadá i tato fotka.
....................
A k vyčerpávání tématu - na to během času narazil už asi každý z nás a časem zjistil, že je to záležitost hlavně času a dalšího vývoje. Některá témata potřebují dostatečně uležet, projít sítem a opracováním času. pak se k nim někdy vracíme a dáváme jim nový smysl.
. . . . . . . . . . . . . . . . .
Ze strany druhé: jiné dva póly: užíváme si procesu fotografování, nebo naopak si užíváme jeho výsledku... Zase vždy jsme někde napůl cesty mezi těmito dvěma póly. Tady, u této fotografie nevím, co by převažovalo, jestli proces, či jeho výsledek. Vše je zakódováno v jeho nečitelnosti pro mne.
adam fiala | 11:11:03 01.09.2004 | |
Sebaviac sa snazim vtesnat uvedeny odkaz do pohladu na fotozu, nedari sa mi udrzat kontext vyznamu pohromade ... mam pocit, ze od niekoho, kto uz foti nejaky ten piatok, je toto nestastna provokacia :] ...
Daniela Kodytková | 10:43:51 01.09.2004 | |
to je zajimavý, vůbec by mě nenapadlo řvát smíchy, když vidím tuhle fotku, vč. poznámek, které jsou k ní napsané....
Pavel Záhorec | 09:00:17 01.09.2004 | |
Nedostal jsi zakázku od nějakého psychologa na katalog. Něco podobného už jsem párkrát absolvoval, vč. IQ testů, ale tentokrát jsem fakt zmaten.
Jirka Horský | 08:52:07 01.09.2004 | |
Tohle už je snad zoufalost..Doufám, že takhle daleko se nikdy nedopracuju
Jiří Březina | 08:44:17 01.09.2004 | |
Ianusi, i já poruším pro jednou zásadu a na komentář ti odpovím. Mohu ti za něj ale jen formálně poděkovat, jakýkoli věcný rozbor jeho obsahu, zázemí a souvislostí bys pravděpodobně bral příliš osobně ty.
Tr. Ianus Germanicus | 08:41:00 01.09.2004 | |
Mno, rikal jsem si, ze uz ti nebudu nic psat, protoze beres moje hodnoceni tvych fotek prilis osobne a zaujate (alespon se domnivam) nicmene, tady ti napisu, protoze mam pocit, ze uz se delsi cas motas v kruhu, ktery nikam nevede (imho)
Před časem jsem použil mezi řečí takový bonmot: "Vždycky žasnu nad tím, co všechno dokážou nekteří lidi vyfotit, jen aby nemuseli začít fotografovat." - A to se, myslím, vztahuje posledni dobou i na tebe... fotografie krajiny, kanalu to je vsechno fajn, ale sam asi uz vis, ze se takove tema po case docela velmi rychle vycerpa, ze Krajinu uz vyfotili velci mistri pred vice jak 50 lety, že kanály a jiné geometrie jsou jenom rafinovanejsi kompozicni cviceni ---> zkratka, jelikož máš vybaveni i znalosti, tak mi pripada, ze to co mame posledni dobou od tebe videt, je ponekud pod tvymi moznostmi jako Fotografa - to, prosim, neber jako zlé tvrzení, ale jako pobidku vyfotografovat neco osobitejsiho, zajimavejsiho a pro fotografa i riskantnejsiho = fotografovat lidi
samozrejme, nemam zadne pravo radit ti co mas fotit, a také to uz vickrat neudelam - tohle je jenom moje poznamka, pod touhle fotkou... a ja uz tak nejak mesíc vím, že takováhle fotka od tebe musela zakonite prijit...
pěkné svetlo, dobré oko, hodne stesti
Před časem jsem použil mezi řečí takový bonmot: "Vždycky žasnu nad tím, co všechno dokážou nekteří lidi vyfotit, jen aby nemuseli začít fotografovat." - A to se, myslím, vztahuje posledni dobou i na tebe... fotografie krajiny, kanalu to je vsechno fajn, ale sam asi uz vis, ze se takove tema po case docela velmi rychle vycerpa, ze Krajinu uz vyfotili velci mistri pred vice jak 50 lety, že kanály a jiné geometrie jsou jenom rafinovanejsi kompozicni cviceni ---> zkratka, jelikož máš vybaveni i znalosti, tak mi pripada, ze to co mame posledni dobou od tebe videt, je ponekud pod tvymi moznostmi jako Fotografa - to, prosim, neber jako zlé tvrzení, ale jako pobidku vyfotografovat neco osobitejsiho, zajimavejsiho a pro fotografa i riskantnejsiho = fotografovat lidi
samozrejme, nemam zadne pravo radit ti co mas fotit, a také to uz vickrat neudelam - tohle je jenom moje poznamka, pod touhle fotkou... a ja uz tak nejak mesíc vím, že takováhle fotka od tebe musela zakonite prijit...
pěkné svetlo, dobré oko, hodne stesti
Mirek Kohout | 08:30:02 01.09.2004 | |
....počkám na ještě na spodní část a vrchní část. Tak nabité téma bych nerad hodnotil zbrkle.
Fbh Ota Hejmala | 07:36:22 01.09.2004 | |
:-) Toto se nějak vymyká i z tvého stylu. I když přihlédnu ke kanálovým zátiším :-). Ty bývají celkem vtipné.
Vladimír Hurt | 07:28:28 01.09.2004 | |
mimochodem, tady by mne zajímalo hodnocení, kdyby sem tuhle fotku dal nějaký nováček :))